jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 10W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Bardzo nietypowy olej lub typowy, ale dzisiaj taki pakiet dodatków i ich proporcji jest niespostykany. Wysoka ilość ZnDDP i to wszystko. Bor jako dyspergator. Trudno uzasadnić kompozycję ceną, tym bardziej, że konkurencyjne Lotosy są w podobnej cenie (od 60PLN/4L). Producent opisuje olej, że olej "redukuje ryzyko nadmiernego zużycia zaworów", co tłumaczyłoby zastosowaną ilość ZDDP.
Przeznaczeniem oleju są silniki starszej generacji o zapłonie iskrowym i/lub samoczynnym również z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Olej posiada aprobatę Renault RN700. Biorąc pod uwagę VI i nominalne lepkości, olej jest zapewnia wystarczający zakres ochrony w czasie aktualnie panujących temperatur zimą oraz latem. Porównując olej do produktów Lotos, charakteryzuje się on minimalnie niższymi zmierzonymi lepkościami, brakiem Molibdenu oraz nietypowo wysoką jak na dzisiejsze kompozycje zawartością ZnDDP.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SN/SM/CF
- RN0700
- VW 502.00/505.00
- Mercedes-Benz 229.1
- Renault RN0710
- Fiat 9.55535 D2/G2
Opis:
- Olej spełnia standardy SAE 10w40. Zakresy lepkości są w średnim przedziale dla SAE40.
- Indeks lepkości 152. Typowy dla olejów klasy 10w40, aczkolwiek znacznie niższy niż dla przeciętnego oleju 5w40. Pamiętajmy, że oleje klasy 10w są przeznaczone do eksploatacji w temperaturach nie niższych niż -20 -25stC.
- Pakiet dodatków niezbyt rozbudowany. Bardzo duża ilość ZnDDP (cynk+fosfor) - dodatek przeciwzużyciowy. I to wszystko. Dyspergator oparty o bor, który ma utrzymywać nieczystości w zawiesinie. Detergenty oparte są o sporą ilość związków wapnia z niewielką ilością magnezu - klasyka dla tzw starej szkoły.
- Nietypowo wysoka liczba kwasowa - 3,79. Nie wiemy, czy to błąd laboratorium, niska jakość baz olejowych, czy celowa kompozycja oleju. TBN 10 - wynik w dolnym zakresie dla A3/B4. Nie potrafimy przewidzieć, jaki będzie to miało wpływa na neutralizację produktów spalania w trakcie eksploatacji.
- Po mrożeniu olej stracił płynność oraz przejrzystość. Było to jednak spodziewane przy oleju w lepkości 10W-40.
Podsumowanie:
Bardzo nietypowy olej lub typowy, ale dzisiaj taki pakiet dodatków i ich proporcji jest niespostykany. Wysoka ilość ZnDDP i to wszystko. Bor jako dyspergator. Trudno uzasadnić kompozycję ceną, tym bardziej, że konkurencyjne Lotosy są w podobnej cenie (od 60PLN/4L). Producent opisuje olej, że olej "redukuje ryzyko nadmiernego zużycia zaworów", co tłumaczyłoby zastosowaną ilość ZDDP.
Przeznaczeniem oleju są silniki starszej generacji o zapłonie iskrowym i/lub samoczynnym również z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Olej posiada aprobatę Renault RN700. Biorąc pod uwagę VI i nominalne lepkości, olej jest zapewnia wystarczający zakres ochrony w czasie aktualnie panujących temperatur zimą oraz latem. Porównując olej do produktów Lotos, charakteryzuje się on minimalnie niższymi zmierzonymi lepkościami, brakiem Molibdenu oraz nietypowo wysoką jak na dzisiejsze kompozycje zawartością ZnDDP.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie: