PMO 5W-40 C3

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
D

Deleted member 7

Gość
Przedstawiam wyniki badań oleju PMO 5W-40 dostarczone przez przedstawiciela marki [mention]PMO[/mention]

Pierwsze to badanie jakości dostarczone z fabryki w Holandii gdzie blendowane są oleje PMO

PMO5w40.jpg


Drugie widmo IR z laboratorium Polaris

PMO5W40IR.jpg


Olej bazowy HC + troche PAO, podobnie jak w wersji 5W30, którego analizę publikowaliśmy wcześniej.
 
Last edited by a moderator:

pompon85

Użytkownik
Samochód
Seat toledo 2011 rok
Dzięki @pływak , właśnie ostatnio tego szukałem tutaj na forum ale była tylko analiza 5w30 C3.

Po tym jak dowiedziałem się, że to ta sama fabryka co ******* to myślałem, że NOACKiem też PMO nie poszaleje i będzie koło 11. A tutaj 9,1 więc całkiem nieźle. HTHS też niezły.

Tylko TBN trochę niski chociaż słyszałem ze dla oleju C3 to powszechne? Prawda to?
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
Honda Accord Tourer VII 2.2i-CDTI fabrycznie bez DPF
Dla oleju C3 to norma taki TBN
 

pompon85

Użytkownik
Samochód
Seat toledo 2011 rok
Widywałem w olejach czasami po 11 (ale faktycznie to mogły być wysokopopiołowe) więc stąd moje pytanie, dzięki za wyjaśnienie :)
 

barto1990

Użytkownik
Samochód
Skoda
TBN na poziomie 11 to standard w olejach Full Saps, w olejach low Saps to raczej ewenement. Producenci twierdzą, że jak nie ma siarki i tych innych sadz to nie potrzeba więcej TBN, ile w tym prawdy to nie wiem, ale skoro prawie każdy tak robi to może coś w tym jest.

A co do parametrów to fajnie, że zbadaliście takie parametry bardziej profesionalne a nie tylko te podstawowe.

Patrząc, że jest to olej z półki za ok. 100 zł, to bardzo dobra propozycja ;)
 
D

Deleted member 7

Gość
Najwyższy TBN jaki widziałem w ACEA C3 to chyba Amsoil AEL, który ma 8,8. Ogólnie przy niskim poziomie sapsów trudniej osiągnąć wysoki TBN bo standardowe pakiety dodatków zostają okrojone ze względu na właśnie popioły, które generują i trzeba je zastępować innymi droższymi. Olej jak najbardziej przyzwoity i w cenie poniżej 100zł za 4 wypada dobrze ze stosunkiem cena/jakośc. Szkoda, ze nie ma pełnej analizy z Polarisa :)
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Noack 9,1 wygląda całkiem dobrze ale to są deklaracje producenta. Z doświadczenia wiem, że akurat w przypadku Noack-a w przypadku wielu producentów potrafi trochę podkoloryzować bo potem w analizach wychodzi dużo słabiej. Valvoline miał kiedyś z tym problem jak kojarzę. Specol też podaje bardzo niskie Noack-i np. odpowiednik tego oleju Specol Spec Premium C3 5W40 ma wg. karty katalogowej Noack na poziomie 9,0 czyli jeszcze lepiej niż ten PMO. Mam też podejrzenia, że metodologia pomiarów może być różna. Liqui Moly/Meguin podawało dość wysokie noacki dla swoich pao-syntetycznych olejów a w pewnym momencie po zmianie karty wartości poszły b. mocno w dół. Problem w tym, ze poza noackiem jak tam nie widziałem większych różnić i kluczowe parametry pozostały bez zmian a na zdrowy rozum, jeżeli noack mocno spada to znaczy, ze formula oleju dość istotnie się różni i inne parametry też powinny ulec zmianie wiec mam podejrzenie, ze liqui Moly zastosowało inną metodę badawczą itp.
 

PMO

Użytkownik
Samochód
-
Zgadzam się z Panem w 100%, że minimalne różnice w wynikach zawsze mogą się pojawić w zależności od laboratorium. Jednak proszę zauważyć, że te wyniki to nie są dane podane przez producenta tylko jednak wyniki laboratoryjne. Próbkę do laboratorium wysłał dystrybutor tego oleju (na dole jest napisane- Luki-Oils- czyli firma, która ten olej dystrybuuje). Wiadomo, że czasami producenci lubią sobie podkoloryzować parametry swojego oleju, ale tutaj mamy wynik laboratoryjny z podpisami certyfikowanego laboratorium, więc nikt nie dopuściłby się nawet najmniejszego podkoloryzowania wyników :)

A co do samego oleju, to już wszystko zostało powiedziane. Na pewno jest to dobra propozycja w tej cenie i to nie ulega wątpliwości :)
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Czyli jest to badanie próbki wysłanej do laboratorium przez dystrybutora? Pytam ponieważ mi to wygląda na certyfikat jakości wystawiony przez producenta oleju. Absolutnie nie kwestionuje podanych parametrów jednak zawsze większe zaufanie budzą wyniki z niezależnego laboratorium niż z laboratorium producenta.
 

PMO

Użytkownik
Samochód
-
Dokładnie tak, próbka była wysyłana. Proszę zobaczyć, że są tutaj dosyć zaawansowane parametry, których zrobienie kosztowałoby krocie. Dla producenta to nie byłby jakiś wielki koszt ale dla dystrybutora już większy. A z pewnego źródła wiem, że z racji tego, że to olej z ich fabryki to był duży upust na takie badanie.
 
D

Deleted member 7

Gość
Hmm, a mi Pan pisał, ze to jest to certyfikat jakości z blendowni, który fabryka dostarcza do każdej partii więc znów pojawiają się jakieś nieścisłości w przekazywanych informacjach. Oczywiście dane na nim mogą być jak najbardziej rzeczywiste ponieważ to jest świadectwo jakości towaru, który zamawiacie Panstwo w blendowni i fabryka musi sobie zdawać sprawę, że możecie w każdym momencie tą jakość zweryfikować sami dlatego naciąganie moim zdaniem nie miało by sensu.
 

PMO

Użytkownik
Samochód
-
To prawda, każda partia oleju, który do nas przychodzi dostaje certyfikat z podstawowymi badaniami i określane jest jako CoA (Certyficate of Analysis) ale tam są dosyć podstawowe badania jak TBN indeksy lepkości i tak dalej, a tylko czasami wybiórczo NOACK. A tutaj mamy pełne badanie oleju wysłanego przez dystrybutora :)
 
D

Deleted member 7

Gość
Mój błąd widocznie źle się zrozumieliśmy. Czyli to co opublikowane na forum to pełne badanie wykonane w labie blendowni, a to co otrzymujecie z każdą partią to mocno okrojona wersja z podstawowymi parametrami tylko zgadza się?
 

PMO

Użytkownik
Samochód
-
Dokładnie tak, te badania, które otrzymujemy z każdą partią są tylko po to abyśmy mieli pewność, że każda partia, która opuszcza fabrykę spełnia swoje normy (głownie chodzi o lepkość i podstawowe parametry) Oczywiscie, laboratorium po nalaniu oleju do butelek również sprawdza całościowo olej, ale to już we własnym zakresie.
 

arek810316

Użytkownik
Samochód
Opel Insignia 2.0 CDTI
Tak sobie rozmawiałem z przedstawicielem firmy PMO-lubricants i skład oleju PMO 5W40 C3 Professional zmieni się prawdopodobnie w styczniu 2021 na lepszy.. PAO 20%-30% zostaję a ma spaść hydrocrack parę % i w to miejsce mają dać estry. Prawdopodobnie olej ma byc jeszcze lepszy.
Pożyjemy ,zobaczymy..
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
Dlaczego miałaby nie istnieć?
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Reklamują sie dobrze nawet na alllegroszku
 
Top