• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Poszukiwany olej do skrzynki rozdzielającej+dyfer Mitsubishi Outlander 2018r

Variant

Użytkownik
Samochód
Outlander/UFO
Marka motocykla
---
Marka samochodu
Mitsubishi
Budżet/ile litrów
Max/1L na całość 0,45l+0,5l
Model skrzyni biegów
Cvt ale nie dobieramy do CVT
Typ skrzyni biegów
Inna (podaj w opisie jaka)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Sae 80 GL-5
Jaki olej masz obecnie
Oryginał...
Witajcie mam problem z doborem oleju do skrzyni rozdzielającej+dyfer instrukcja mówi o sae 80 GL-5... z racji że potrzebny jest 1L na obydwie rzeczy cena nie grała roli bo wymieniam co 60tys.
Zadowolony pisze meila do Aso żeby zamówić "oryginał" Aso odpisuje że mają w sprzedaży Castrola i tylko Castrola że nim zalewają przy czynnościach serwisowych a oryginał nie istnieje... przeżyłem szok, Ale skoro Castrol to Castrol wchodzę na Castrola i szukam sae80 gl-5
I zonk nie ma w Castrolu nic Sae 80 wiec w serwisie zalewaja jakiegoś Castrola niezgodnie z instrukcją...
Co poradzicie jedyne oleje Sae 80 gl-5 jakie znalazłem:
Ravenol:
Liguy Moly:
Hipoidalny olej przekładniowy GL5 80W

Nic więcej nie ma na rynku z tego co przepatrzyłem już chyba wszystko...

Który z nich zalać bądź atakować jakiś zamiennik lepkościowy ?
Poradźcie :)
 
Zapytaj jakiego Castrol leją. Myślę, że Axle EPX 80W90. Praktycznie nie ma różnicy między olejami w klasach lepkości 80W , a 80W90. Może dlatego brak w ofercie olejów o takiej lepkości.

Jak wlejesz ravenol to też powinno być ok chyba, że boisz się pomruku niezadowolenia niektórych userów forum 😉
 
Ja bym wybrał jakiś 75W90 syntetyk, wiadomo GL-5. 80W90 to raczej będą minerały albo półsyntetyki.
W sumie na wiosnę czeka mnie to samo do dustera :)
 
Mam propozycję
Screenshot_20230126-180403_Chrome.jpeg
 
Zdecydowałem się nie kombinować stwierdziłem że jeśli dam dalej sae80+ archoil mix to będzie żyło i żyło... podpowiedzcie który z nich ma lepszą charakterystykę.. obawiam się że Ravenol na karcie wygląda zdecydowanie lepiej...
 

Attachments

  • Screenshot_20230128_143616_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20230128_143616_Adobe Acrobat.jpg
    130,1 KB · Odwiedzin: 57
  • Screenshot_20230128_144141_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20230128_144141_Adobe Acrobat.jpg
    416,3 KB · Odwiedzin: 76
Czyli jednak kombinacja z AR 😉
Z tych dwóch wybrał bym ravenol . Castrol Axle EPX 80W90 ma podobne parametry do tego ravenola.
 
Ale czemu nie 75W90 pełen syntetyk? Te powyżej to półsyntetyki o małym VI i temp krzepnięcia lekko poniżej -30. To już nie te lata.
 
No właśnie, a nie z 1998. Jeździłem na 80W90 w skrzyni, reduktorze i mostach. Jednak zimą robiło to opory.
 
Ale czemu nie 75W90 pełen syntetyk? Te powyżej to półsyntetyki o małym VI i temp krzepnięcia lekko poniżej -30. To już nie te lata.
To oleje mineralne :) znow zmieniłem zdanie poluje na 75w90 jeszcze nie wiem co ale raczej amsoil severe gear który w USA od lat jest na top liście (wiadomo swój produkt) ale u orków też jest szanowany. Jest jeszcze Castrol transmax axle ll 75w90 ale samo słowo Castrol budzi we mnie odrazę więc jeszcze myśle...
 
Back
Top