• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pro-Tec P6060 Oxicat Hybrid do czyszczenia sondy i kata

Po parametrach spalin ze stacji diag.
One nic nie mówią, bo:
- przepływ spalin bez obciążenia jest mały i nawet katalizator zużyty w 90% nadal łapie się w granicach z rozporządzenia
- limity z rozporządzenia są śmiesznych na dziś, bo jeszcze z czasów Euro2

Gdybyś podpinał analizator na hamowni - można mieć pojęcie o parametrach katalizatora.
 
Wyniki nie są przecież zerojedynkowe tylko kilka parametrów jest brane pod uwagę i nie tylko na biegu jałowym.

Limity rozporządzenia determinują tylko czy auto przejdzie proces badania technicznego czy nie.

Natomiast hamowania faktycznie daje najlepszy obraz stanu technicznego auta.
 
Aktualizacja. Wywaliło mi błąd drugiej sondy. Czyli, jeśli oczywiście zasyfiony katalizator jest problemem, pół baku z tym specyfikiem to za mało. Jesienią czeka mnie dłuższa podróż autostradą, więc będzie okazja zalać cały bak z tym siuwaxem.
 
Wlałem to P6060 w proporcji na cały zbiornik. Paliwo to 98 z BP. Jutro jakieś 200 szybko, troszkę po Łodzi, a we wtorek drugie tyle ino nazad. Od ostatniego razu, 2500km temu, lambda się nie wychyla. A było i po mieście w korkach, sporo po wioskach, ze 200km ekspresówką i nawet Pieniny objeździłem. Tak więc, "badamy" dalej.
 
Ktoś jeszcze testował IPA jako dodatek do paliwa coś tam podziałał na kata brudasa ? 🤔 bo mam akurat zapas
 

Attachments

  • Screenshot_20231022-205721.png
    Screenshot_20231022-205721.png
    409,3 KB · Odwiedzin: 69
Ktoś jeszcze testował IPA jako dodatek do paliwa coś tam podziałał na kata brudasa ? 🤔 bo mam akurat zapas
W cenie tego marketowego czyścika do narzędzi masz Kleen Flo 150 ml przeznaczony do paliwa, który zapewne z nawiązką wypełni Ci proporcje paliwo - IPA w baku.
Możesz też wstąpić do sklepu z chemią i kupić za ok. 18 - 20 pln 0,5 L izopropanolu o czystości 99%.
 
zalałem jakieś 3 baki temu literek tego 99,9% IPA na 20 litrów beny (wzorem @Pedros , który cos tam o takich proporcjach pisał) - jeździło się na tej mieszance całkiem przyjemnie ;-)
 
Wanklem najlepiej jeździło mi się na dodatku benzenu i ksylenu, które w dodatku 20 lat temu kupowałem za 1/3 ceny benzyny na likwidacji fabryki chemicznej. Lekko jakieś 20% mocy więcej, a do tego marchewy robiły się niebiesko-zielone.
 
Można sobie zrobić taki "czyścik" z mieszanki IPA, ksylenu, etylobenzenu, toluenu.
 
No tak, na pałę nie można lać i o ile IPA w większej dawce jest raczej bezpieczna to z pozostałymi trzeba ostrożniej.
 
Przychodzę z problemem braku mocy tj. max doładowanie 0,6 bara (powinno być 1.1) sprawdzone wszytko co możliwe, podmieniane przepływki, DV, pierburgi, szczelność dolotu kończąc na turbo, ostatni winny może być katalizator, druga sonda wyłączona więc brak checka. I teraz pytanie czy bawić się w wynalazki np Liqui Moly aplikowane w przepustnice czy lać IPA do baku i powinna dać coś radę?
 
IPA działa wolno więc po jednym baku ciężko o wyniki.

Natomiast po wlaniu srogiej dawki u mnie najskuteczniej poprawiło parametry przy IPA plus deptanie na 3/4 maksymalnych obrotów jadąc na niższym biegu przez ponad pół baku.

(Ja wlewałem ok 1:20 99,9% IPA) - w benzynowym.
W dieslu znacznie mniej.
 
Przy 50/50 silnik nie protestowałby również ale to już każdy na własna odpowiedzialność. W kosiarce sprawdza się i więcej (spaliny pachną, ciszej silnik pracuje, komora z węgla czyści się błyskawicznie)😎
 
Back
Top