• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Comma Pro-Tech 5W-30

Comma Pro-Tech 5W-30

Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C2

Spełnia wymagania:
  • PSA B71 2290
Strona oleju:


comma-protech-c2-5w30-pierwiastki.jpg


comma-protech-c2-5w30-ir.jpg

Komentarz:
Olej wydaj się być wariacją przepisu z którego korzysta Orlen, Castrol czy Texaco przy tworzeniu swoich olejów z normą C2. Comma w stosunku do produktów rodzimych i Texaco wyróżnia się zawartością Molibdenu, Bor na podobnym poziomie jak reszta konkurencji. W stosunku do Castrola więcej wapnia, jednak Orlen i Texaco podobnie. Niekoniecznie jest to ten sam pakiet, możliwe są modyfikacje producenta i t.d. jednak jest dość podobny. FTIR pokazuje wyższe stężenie przeciwutleniaczy.

Olej nie odstaje cenowo od konkurencji i jeżeli ktoś szuka marki innej niż standardowo polecane można go spokojnie rozważyć.

Od admina:
Olej, jak widać w podpisie mam zalany na chwilę pisania tego tekstu. Nie mam do niego żadnych uwag, w przeciwieństwie do większości olejów kombinujących C2 z normą 2290 nie zaczyna grzechotać czym się da tak mniej więcej w połowie mojego interwału (~4000 km) więc tutaj plus. Poza tym zwykły olej C2.
 
Olej ciekawy, pewnie jest też domieszka gr. IV. Utlenianie wskazuje też na estry.

Tam gdzie można takie oleje zastosować -warto to zrobić.
 
Nie po to stosuje się C2 żeby mieć KV100 12+. Jak dla mnie to dyskwalifikacja choć pakiet dodatków z Mo ok.
 
A co ma ACEA do KV?
 
Dlatego tu jest coś innego, nie jak masówka..
 
CCS ma 6000, jak C3... tu się zgodzę z @soszo Ciekawe jaki jest HTHS?

Dla mnie to takie C3 dowalone Mo i spełnia kryteria oszczędności z C2. Takie C2/C3, coś jak orlen XD i lotos C2+C3
 
Dzień dobry,
Dziękujemy za wykonanie badania. Jeżeli pojawiłby się inny produkt, który chcieli by Państwo przetestować to zapraszamy do kontaktu, poprzez prywatną wiadomość / facebook comma polska
 
@Comma Polska nie potrzeba nam pompować balonika tylko wykonać analizę. Padło kilka propozycji po prostu wybierz którąś z nich i działaj

Najpopularniejszy jest chyba olej z normą VW504/507. Może być też jakieś 0W20 API SP i stary grzyb 5W40 A3B4. Co nie wybierzesz będzie ok.
 
Back
Top