• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Propozycje olejów do analizy cz.2

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Ponieważ udało się na zebrać i wysłać do analizy olej ze zbiórki "otwartej" postanowiłem zmienić temat na cykliczny. Po ogłoszeniu zbiórki zostanie on zamknięty i stworzymy kolejną część..

Będziemy przez 3 miesiące zbierać Wasze opinie i propozycje dotyczące olejów, po czym z zaproponowanych utworzymy ankietę i rozpoczniemy zbiórkę. Chyba, że jakiś olej będzie miał bardzo duże poparcie to będziemy zbierać tylko na ten olej niezależnie od "ankietowej" zbiórki.

Także zapraszam do wpisywania swoich propozycji w tym temacie.
 
No to ja proponuję jakikolwiek olej z normą dexos1 gen2.
Może być OEM GM, (ja wysłałem ten olej po przepracowaniu do analizy), brakuje analizy czystego oleju.
Druga propozycja jest yacco gdi.
Motul jest przeanalizowany na oil-ckub.ru, więc nie ma co dublować analiz.

Dlaczego ta normą?
Wszystkie w miarę nowe Opole z silnikami benzynowymi mają być zalewane olejem z tą norma.
O ile astra j i pierwsza Insignia to tak pół na pół z tą norma o tyle astra k i Insignia 2 mają wręcz zAkaz zalewania innych niż dexos1 gen2 olejów.
 
Ja bym chętnie zobaczył, co ma w sobie Valvoline Max Life 5W40 przy API SN, bo ostatnia analiza jest jeszcze na SM.

Reszta z moich zainteresowań pewnie niewiele zdobędzie poparcia, bo ja raczej w tych mniej oferujących i tanszych olejach przebywam. Odświeżyć analizę Shell HX7\8, Lotos Synthetic Plus 5W40, albo Eurola Super Light 5W40, Yacco FR 5W40.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jestem za "sprawdzeniem" Valvoline Maxlife 5w40
 
Również za Max Life jestem . A nie jakieś marki które ciężko dostać i są drogie :D
Zastanawiam się czy nie wysłać Totala 10W49 po 10 tys do analizy, ale nikogo te oleje tu nie interesują także mija sie z celem
 
Ja bym chętnie zobaczył co z tego by wyszło po 10 tysiącach.

Valvo tani nie jest i ciekaw jestem, czy jakość idzie w parze z ceną.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja po tym Valvoline bym się cudów nie spodziewał. Receptura została nieco zmieniona z pewnością z powodu oszczędności paliwa.
 
Teraz to już chyba lepiej zrobić analize orlena 5w40 niż lotosa bo zaraz będzie to jeden koncern :D
A może coś polskiego ? Revline, Qualitum . Coś co jest szeroko dostępne ? Bo zwykły kowalski typu mój sąsiad w życiu Eurola nie zaleje bo nigdy go w sklepie nie widział i cale zyxie na Lotosie jezdzi :D

Dodano po 16 sekundach:
Teraz to już chyba lepiej zrobić analize orlena 5w40 niż lotosa bo zaraz będzie to jeden koncern :D
A może coś polskiego ? Revline, Qualitum . Coś co jest szeroko dostępne ? Bo zwykły kowalski typu mój sąsiad w życiu Eurola nie zaleje bo nigdy go w sklepie nie widział i cale zyxie na Lotosie jezdzi :D
 
poziom1989 napisał:
Ja po tym Valvoline bym się cudów nie spodziewał. Receptura została nieco zmieniona z pewnością z powodu oszczędności paliwa.

Nie spodziewam się. Zastanawiam się, czy oprócz oszczędności paliwa, coś jeszcze uległo zmianie.

Powstały w ogóle jakieś wiarygodne badania na temat tego, czy realnie olej o lepkości 12.5-13.5 powoduje mniejsze zużycie paliwa od takiego podchodzącego pod 15?
 
No, czyli kolejna "eko" sprawa na granicy błędu pomiarowego....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Tak, mniej więcej.
Mam normę Dexos1 gen2 i tam jest wyraźnie napisane, że oszczędność paliwa ma być minimum ~1% ...
 

Attachments

  • 4.jpg
    4.jpg
    129,6 KB · Odwiedzin: 815
Byłbym ciekawy wynikami analizy PLATINUM CLASSIC SYNTHETIC 5W40 dodatkowo wykonać temperature zapłonu i wskaźnik lepkości.

Z parametrów podanych przez producenta wynika że nie jest taki zły a nawet konkurencyjny dla Specola Golda

lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 14,2
wskaźnik lepkości 176
temperatura płynięcia °C -38
temperatura zapłonu °C 231
liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10,1
 
nie spodziewałbym się cudów, tak samo, jak w przypadku Specola. To jest kategoria olejów "absolutne minimum, aby silnik się nie zatarł". Będzie dodatkowy plus dla silnika, jeśli przy takim oleju zastosuje się skrócony interwał - 8 tysięcy max.

Zgadzam się, że jest zapotrzebowanie na to, aby sprawdzić najpopularniejsze linie Lotosa i Orlenu, bo lwia część społeczeństwa na takich olejach jeździ. Niestety wiąże się to z kosztami. Jesteśmy małym forum, za małym aby zawracać sobie takimi olejami głowę. Gdybyśmy mieli dużych partnerów, jak właśnie Orlen, czy Lotos, byłoby spoko. Niestety, koncernom nie zależy, aby ktoś grzebał w ich produktach. Może jak będziemy kiedyś wielkości Niemieckiego, czy Rosyjskiego odpowiednika, to znajdą się fundusze na analizy bardziej popularnych i tańszych olejów.
 
A może to kwestia dotarcia do odpowiednich osób ... ?
Ja te screeny dostałem od przedstawiciela koncernu, który w podpisie miał:
"Koordynator
Biuro Technologii "
 
Pisałem do Orlenu, pisałem do Lotosa - cisza.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
A czego byśmy ewentualnie mogli chcieć od Orlenu/Lotosu?
 
SACZI napisał:
A czego byśmy ewentualnie mogli chcieć od Orlenu/Lotosu?


Przykładowo analiz ich szeroko dostępnych produktów . Ceny są dość konkurencyjne ;)
 
SACZI napisał:
A czego byśmy ewentualnie mogli chcieć od Orlenu/Lotosu?

No nie wiem, pierwsze tego typu forum w Polsce, które wie, że można wykonać analizy w niezależnym laboratorium i zweryfikować jakość produktów, więc fajnie byłoby, gdyby sami chcieli wyjść frontem do klienta i albo delikatnie wesprzeć, albo udostępnić chociaż analizy swoich produktów.
 
Spróbuję zagadnąć, nie wiem, może o "partnerstwo"...?
Przydałoby się "błogosławieństwo" admina ...
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top