• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Propozycje olejów do analizy cz.3

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Opublikowaliśmy wyniki poprzedniej analizy, więc czas zacząć zbieranie propozycji na kolejną.

Będziemy zbierać propozycję do końca lutego, po czym wybierzemy najpopularniejsze oleje i ogłosimy kolejną zbiórkę. Zapraszam do wpisywania swoich propozycji.
 
Shell HX 5w40 lub Eurol Super Lite 5w40
 
olej do większości aut dla tzw. ludu

proponuje Specol Gold 5W40 zbadanie widma IR lub całe badanie
 
Coraz więcej wozów to samochody potrzebujące nowoczesnych olejów. Więc olej dla ludu to niekoniecznie musi być full SAPS 5W-40 ;)

Mnie osobiście ciekawi Orlen MaxExpert F 5W-30 i jak wypadłby w porównaniu do wersji Pro F tej firmy.
Druga propozycja to Lotos Aurum 504/507. Podobno to tylko stary Synthetic 504/507 pod nową nazwą, ale kto wie, może coś namieszali.
 
Raczej większość z nas jeździ starszymi samochodami więc ludność wybiera Full Sapsy .

Moje propozycje :

Fuchs Titan SuperSyn 5w40
Midland Avanza 5w40
Cyclon Magma Syn Ultra 5w40
Wolf Vitaltech 5w40
 
Ja proponuje przeprowadzic analize olejow full-SAPS w przypadku jak sa jakies watpliwosci np. odnosnie zastosowanych baz. W przeciwnym wypadku nie ma sensu wedlug mnie, bo tam sie nic odkrywczego nie znajdzie.
 
Tylko kwestia czy znajdzie sie wystarczającą ilość chętnych aby przeprowadzić inne analizy ;)
Większość forum korzysta z 5W40 Full Saps
 
Moje propozycje:
1.SPECOL Gold Synthetic 5W40
2.SPECOL Gold Synthetic 0W40 (prawie dwa razy droższy od 5W40)
 
Specol Gold 5W40
Eurol Super Lite 5W40
Orlen Max Expert C3 5W40
Wolf Vitaltech 5W40
Valvoline Syn Power 5W40
 
Jak do tej pory nie mamy w Polsce ustawy o wymogch kontroli czystości spalin podczas okresowych przeglądów technicznych i większość aut posiada pousuwane (mechanicznie i elektronicznie) albo nie sprawne DPF-y, katalizatory, EGR-y tzw. całą ekologie i wtedy do takich silników można bez obaw stosować oleje Full Saps według własnego uznania czy te tańsze np. Specol czy droższe od innych producentów.
 
Dlatego na obecny czas wydaje mi się że większość mieszkańców naszego kraju jeździ autami starszymi mającymi już za sobą okres gwarancji producenta z mało sprawnymi układami odpowiadającymi za ekologie lub usuniętymi co przekłada się na jakiś dodatkowy udział procentowy w całości ogólnej mogących korzystać z olejów Full Saps
 
A mnie ciekawi czy taka marka jak Extreme trzyma deklarowane świetne parametry, jest dyskusja o tym we właściwym wątku. Więc może Extreme 5w30 gtj?

2.0 T-GDI G4KL + Extreme Lubricants
 
Z tym, że olej z polskiej dystrybucji pewnie będzie z datą rozlewania z początku roku więc sądzę, że niewiele się zmieni w stosunku do analiz, które są na oil-club.ru. Kupowałem GTC w zeszłym tygodniu i bankę miałem z kwietnia.
 
Eurol Super Lite 5W-40
Valvoline SynPower 5W-40
 
Specol Gold 5W40 - bardzo chętnie się dorzucę, i tak bez względu na wynik raczej go nie wleję, ale bardzo mnie od początku ciekawi dziwny marketing, podejrzana cena i ten dziwny szał wokół tej marki. Chętnie sprawdziłbym czy po 3 latach się coś zmieniło czy nie, czy w ogóle posiada PAO czy była to ściema w pierwszej partii żeby z hukiem wejść na rynek i zaślepić oczy niektórym, a są tacy, którzy przez lata lali markowe oleje na PAO nie szczędząc pieniędzy na jakość i bez kozery raptem przeszli na olej za 14 zł / litr żyjąc w przeświadczeniu że robią świetny biznes płacąc 1/3 ceny za towar 'z wyższej półki'...

Eurol SuperLite 5W40 i Shell Helix Ultra 5W40 z nową etykietą również dołączam do propozycji.
 
Przeciez analiza nowego helixa jest na forum dzięki uprzejmości kolegi magil
 
Eurol Super Lite 5W-40
Valvoline SynPower 5W-40
Może Meguin 5w40 High Condition

Pozdrawiam :)
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top