• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Mw wezmę, bo foxur nie ma 6v
Post automatically merged:

A jest mw z mocniejszym ładowaniem ?
 
@Krzysztof91 jest jeszcze 6 i 8 amperowy MW, ale one mają już 12/24V
 
Na YT sa testy, wykresy można sobie porównać. Wlasciwie sa takie same.
 
Czemu 5A jest droższy od 10A?
Zastanawiam się nad kupnem i teraz nie wiem co wybrać, w domu mam auta z silnikiem 3.5 i 5L . Pojemność akumulatorów nie znam a w domu będę dopiero za 2tyg to sprawdze


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Moze Ctek wyposażony w logo audi? 😉
Screenshot_20240313_145512_Allegro.jpg
 
Jaki najtańszy prostownik kojarzycie żeby potrafił doładować do ponad 16V małym natężeniem?
Ściągnąłem sobie dla testu jeszcze niedostępny w Polsce, nowy model Foxsura 20A, ale jak dobrze pamiętam kończy na +-15V. Jakichś specjalnych przewag nad wersją 8A, nie widzę poza szybszym ładowaniem dużych akumulatorów. Mam stary, polski, mikroprocesorowy SEMI MTM 12-15 i pod koniec wchodzi na ~16V.
 
Ja mam Stefpol EST-W301 12V/6A i miernik Uni-T, do ładowania aku. 44-64ah (kwasowych) w zupełności mi wystarcza, parę lat temu kupiłem za kilkadziesiąt zł i ładuje tak samo od tych paru lat.
 
Czy takim stefpolem można ładować akumulator bez odłączania akumulatora ? Oczywiście niskim napięciem max14.5v ?
 
Teoretycznie tak. Ale musisz kontrolowac....
Lepiej kupic tansza ładowarkę z biedry czy lidla i mieć z glowy.
 
EST303 normalnie ładuję na pierwszym trybie akusy w autach, chyba powyżej 15.2V nie idzie.
 
Mój bez problemu wchodzi nawet na 16V, dlatego multimetr się przydaje.
 
@lukkie002 Mój dziadek ma skode octavie II FL z 2010 roku i ładuje starym ruskim prostownikiem na pierwszym poziomie czyli około 15.8-15.9 V. Nic się nie dzieje z autem i z elektroniką. Jedynie jak podłączę OBDeleven to tam zawsze błąd się pojawia o zbyt wysokim napięciu ładowania i tyle :) nie popadajmy w skrajności 👍
 
Ja mam mazdę 6 z 2014 i oryginalny akumulator, jak postoi 3 dni to pali normalnie ale wyświetliło nisko stopień naładowania akumulatora,przez parę dni go ładowałem ładowarka z PRL po 8h niby napięcie ok 12.6v ale gęstość mierzona areometrem słaba bo w pierwszej celi 1.2 a w winnych 1.4 , 1.5 , 1.3 , 1.5, 1.4
Chciałem poprawić gęstość ale ta ładowarka ładuje większość czasu 15.6v i 2A Choć raz weszła na moment 16.2v.
Myślę jeszcze nad polskim voltem z boostem 16v.
 
Ale co ma się Wam stać z elektroniką w samochodzie niby, bo nie do końca rozumiem? Układy elektroniczne pracujące na napięciu 12V wytrzymują napięcia do 18V. U mnie BMS potrafi walić 15.9V, żeby możliwie szybko doładować aku po rozruchu.

Cały mit ładowania na samochodzie wziął się chyba wyłącznie z błędów użytkownika, bo taką ładowarkę najpierw podłącza się do zasilania, następnie dopiero do akumulatora. Ale telefon np. możecie załatwić dokładnie w ten sam sposób, szczególnie przy niskiej jakości ładowarkach.
 
@Triumphator a byl tu raz przypadek, kiedy moduł komfortu uwalilo napiecie z okolic 16V. Ale nie chce mi się tego szukać, generalnie jakis tan przypadek sie faktycznie zdarzył.
 
@Triumphator Przecież ja właśnie wyjaśniam koledze ,że nic się autu nie stanie jak będzie ładowane wyższym napięciem np 15.8 -15.9 V. Podałem przykład mojego dziadka ,zreszta sam tak ładowałem parę razy :)
 
bo taką ładowarkę najpierw podłącza się do zasilania, następnie dopiero do akumulatora.
Mógłbyś powiedzieć co się może stać jeśli zrobimy odwrotnie?
 
Back
Top