• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Proszę o pomoc w doborze oleju Kia stinger 3,3tgdi 2021

Margaz

Nowy użytkownik
Samochód
stinger 3,3tgdi
Marka samochodu
Kia stinger
Budżet/ile litrów
500/6.9litra
Silnik
3,3tgdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 A5
Dzień dobry, Szanowni Forumowicze mam hopla na punkcie olejów i potrzebuję pomocy w doborze oleju do silnika 3,3 tgdi GPF 2021rok . zaraz będę się zbiżał do 1000 i chciałbym pojechać zmienić olej ( czy trzymać się 100% syntetyk czy może cos normalnego ) serwis i książka zalecają 5w30 A5 ,

jeżdzę jak ktoś bez zaburzeń psychicznych:)

myślę o Total HKS g310

amsoil signature 5w30

motul econergy 5w30

motul 300v 5w30 (rajdowy to może "za dobry ;) " )



jeżeli macie jakieś inne sugestie olejowe , to będę wdzięczny
 
Last edited:
Dlaczego dziwne? To standard w silnikach koncernu, ten TGDI to nie jest jakaś super nowoczesna konstrukcja, jest chyba starszy niż moje pierdzidełko. A w moim też do GPF przewidywano zalewanie ACEA A5, chociaż to nie była norma pierwszego wyboru. Taka polityka, przy cenie Stingera z V6 te parę tysięcy za emisję na kliencie nie zrobi wrażenia :)

Co do oleju: Motul 300V odpada z góry, chyba że nie zależy ci na gwarancji. Ten olej nie spełnia żadnych, absolutnie żadnych norm.

Z pozostałych jak nie szalejesz to wg mnie... olej OEM z ASO. To też Total bo oni te oleje produkują. Cenowo chyba wypada podobnie jak Total ze sklepu biorąc pod uwagę dopłatę za utylizację starego oleju. Upewnij się tylko, czy twoje ASO leje oleje KIA czy mają jeszcze Orleny czy w ogóle coś innego bo się zdaża. Jak Orlen to jakościowo oleje są bardzo dobre, ale cena jest kosmiczna i wtedy warto przyjechać ze swoim.
 
dziękuję , ten Amsoil wyjdzie jakieś 50 za litr niecałe i jest to pełem syntetyk, czyli ten OEM Kia pewnie droższy , ja nawet do motorynki romet w 97 roku lałem full synt esso do mieszanki :))) ewentualnie też o liqui moly myslałem ale to tez pewnie jedna półka z motulem i OEM
 
Last edited by a moderator:
tutaj ktoś na forum wrzucał screen maila od Kia Poland, gdzie piszą, ze producent zaleca ACEA C2 do silników z GPF ale jednocześnie dopuszcza A5/b5 więc nie będzie to podstawą do ograniczenia gwarancji .

no u mnie w książce a5 i w dwóch serwisach mowili to samo, a w 3,3 tgdi jest gpf od polowy 2018

sam nie wiem teraz
 
@SACZI nie jestem do końca przekonany, bo Hyundai np. od początku nie dopuszczał A5 a tylko C2. W tych samych silnikach. Może od kogo innego biorą GPFy, albo ze względu na klienta docelowego dobierają inaczej?

Ten mail to chyba mój, zalecali C2/C3, ale dopuszczali A5. Czyli to samo co producent silnika bo w dokumentacji olejem pierwszego wyboru jest C2, potem A5 a na końcu A3 :).

Lej to co masz w instrukcji, nie ma sensu kombinować. GPF od A5/B5 nie umrze, a nawet jakby to masz 7 lat gwarancji, wymienią :)
 
Tutaj już jest 3 lata po wprowadzeniu GPF w benzynach, a Kia dalej A5 ...
To teraz zobacz na Forda, który do 2016 roku bodajże, do Diesli z DPF-ami nadal stosował oleje A5/B5. A powiem nawet więcej, stosując naprzemiennie Magnateca C2 i A5, nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy, w pracy filtra. Siedząc na forum Forda, też filtry padają ludziom raczej ze względu na sposób eksploatacji, awarie wtrysku, czy turbin, a nie od stosowania fullSAPS-a :) .Większą różnicę robi już chyba to, gdzie i co zatankowałem :p.
 
no to git , dziękuję Wam , jutro tylko zadzwonię do serwisu, czy nie będą kręcić nosem na Amsoila i jego normy i zamawiam od kogoś autoryzowanego :)
 
Na Amsoila mogą nie kręcić w serwisie, ale w razie "W" mogą w KMP, bo SS nie ma oficjalnie żadnej pieczątki odnośnie norm. To tylko deklaracje producenta. W teorii nie powinni się czepiać, bo ACEA nie wymaga jakichś certyfikacji, ale warto mieć to na uwadze.
 
końcu napisałem di kia , żeby też mieć podkład. a w serwisach leją A5 z Kii OEM :) już sie zastanawiam a może kupic Total Ineo ECS bo on spełnia podobno A5 i C2

"W Instrukcji Obsługi podane są szczegółowe informacje na temat klasyfikacji olejów dopuszczonych do stosowania w danym modelu pojazdu.
Kia Polska do modeli wyposażonych w filtr cząstek stałych dla silników benzynowych, rekomenduje oleje o specyfikacji ACEA C2/C3.
Producent dopuszcza możliwość zastosowania olejów o specyfikacji ACEA A5/B5."
 
Czyli o odpowiedź dość niejasna. Gwarantem jest KMP czyli odpowiedni byłby C2/C3.
Instrukcja obsługi zaleca A5, a kto jest wydawcą instrukcji obsługi? Czy czasami nie KMP?

Total ECS nie spełnia wymogów A5.
 
Dziękuje Panowie ; No to jestem po wymianie na 1000km; w końcu sami zaproponowali c3 5w30 oem kia ; podobno dostali mejla dostali z nowymi dyrektywami co do oleju przy GPF ( może po tym jak im napisałem, jest rozbieżność i żeby "ogarnęli kuwetę ;) ; myśle , ze przy tym już zostanę ; o dziwo olej po 960 km był czarny ; na filtrze oleju , mikro odrobinkę metalu zauważyłem
 

Attachments

  • 1B94C794-E960-4E7C-B299-7941FF9635C3.jpeg
    1B94C794-E960-4E7C-B299-7941FF9635C3.jpeg
    1 MB · Odwiedzin: 195
  • 1156E51B-8F26-401A-87EC-87CCCE400182.jpeg
    1156E51B-8F26-401A-87EC-87CCCE400182.jpeg
    1,1 MB · Odwiedzin: 187
Last edited:
@Margaz, czyli wszystko udało się ogarnąć. To dobrze, że olej wymieniłeś po 1000 km. Jak widać po oleju i tym co z nim spłynęło było warto. Sam tak postępuję z wszystkimi nowymi autami. Pierwsza wymiana po 1000km, następna po ok. 5000 km, kolejne co ok. 10000 km. W nowym silniku proces docierania trwa średnio do ok. 10000 km, dlatego w tym okresie warto o niego odpowiednio zadbać.
 
o dziwo olej po 960 km był czarny ; na filtrze oleju , mikro odrobinkę metalu zauważyłem
Silnik jest w trakcie docierania, także olej może wyglądać przeróżnie, nie wiem co tam idzie na pierwsze zalanie, ale np. Castrole bardzo szybko ciemnieją, nawet w benzyniakach, tak samo drobinki metalu, przy tych pierwszych 2-3 wymianach zupełnie nie przejmował bym się drobinkami na filtrze, czy brokatem w oleju.
 
Trochę się zastanawiałem, bo kumpel w nowym mustangu v8 po 1500 miał czyściutki olej ale to wolnossak a u mnie 2 turbiny ; wymiany są co 10 tysiecy ; wiec kolejna za 9 albo za 4 jakbym zmieniał po 5 tysiącach
 
Kolego @Margaz lub ktoś kto jest w temacie, może mi powiedzieć czy KIA do tego silnika dopuszcza inne lepkości aniżeli 5W-30?
 
Tak, 10W-30. A dlaczego pytasz?
 
@jerseyAdmin pytam, ponieważ będę właścicielem takowej, rocznik modelowy 2022 i chcę sobie już powoli zestaw startowy uszykować... zastanawiałem się nad 0W-40 C3, ale jeśli są dwie lepkości 5W-30 i 10W-30, to idę w stronę 5W-30 A5, bo w normie C2 i lepkości 5W-30 nie ma szału 😉
 
5W30 C2 to sensowny jest Castrol
 
Back
Top