jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Total Quartz Energy 9000 0W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Hubert1 , @soszo , @se7en , @gopiter , @Wiktor , @DWojtek , @DaroZS , @Noel , @artunero , @sprajt2 oraz wielu anonimowych . Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Olej klasy SAE40 z lepkością pośrodku przedziału. Formulacja typowa dla olejów spełniających wymagania ACEA A3/B4. Głównym dodatkiem przeciwzużyciowym są związki Zn/P z dodatkiem zw B jako dyspergatora zanieczyszczeń lub dodatku antykorozyjnego. Ilość Zn/P jest jak na dzisiejsze standardy powyżej średniej. Dochodzi do 1000ppm. Związki odpowiedzialne za neutralizację kwaśnych produktów spalania oparte o Ca w ilości 2500ppm z niewielkim dodatkiem Mg są typowe dla olejów ww klas jakości. Skutkiem jest TBN=~10, co również jest typowe. Zastanawiające są niewielkie ilości dodatków typu Al, Si, Na oraz Mo. O ile do Si jako "przeciwspieniacza" w ilości 6ppm można być pewnym o tyle szczególnie 2ppm Na takiej pewności brak. Podejrzewamy, że mogą to być zanieczyszczenia predykcyjne bądź laboratorium nie zachowuje standardów.
Bardzo dobry wynik testu ścinania polimerów: utrata lepkości 0,4 cSt, co daje 3%. Produkt dedykowany silnikom benzynowym z wtryskiem pośrednim z/bez turbodoładowania, silnikom benzynowym z wtryskiem bezpośrednim bez turbodoładowania oraz dieslom bez filtra cząstek stałych. Nie zalecany do stosowania w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem.
Olej należy traktować jako odpowiednik niedostępnego już Orlen Pro New 0W-40.
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Hubert1 , @soszo , @se7en , @gopiter , @Wiktor , @DWojtek , @DaroZS , @Noel , @artunero , @sprajt2 oraz wielu anonimowych . Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SN/CF
- Aston Martin: dla silników 4.0 l Twin turbo V8 oraz wolnossących 6.0 l V12
- MB-Approval 229.5
- VW 502.00/505.00
- Ford WSS-M2C937-A
- Porsche A40
Opis:
Olej klasy SAE40 z lepkością pośrodku przedziału. Formulacja typowa dla olejów spełniających wymagania ACEA A3/B4. Głównym dodatkiem przeciwzużyciowym są związki Zn/P z dodatkiem zw B jako dyspergatora zanieczyszczeń lub dodatku antykorozyjnego. Ilość Zn/P jest jak na dzisiejsze standardy powyżej średniej. Dochodzi do 1000ppm. Związki odpowiedzialne za neutralizację kwaśnych produktów spalania oparte o Ca w ilości 2500ppm z niewielkim dodatkiem Mg są typowe dla olejów ww klas jakości. Skutkiem jest TBN=~10, co również jest typowe. Zastanawiające są niewielkie ilości dodatków typu Al, Si, Na oraz Mo. O ile do Si jako "przeciwspieniacza" w ilości 6ppm można być pewnym o tyle szczególnie 2ppm Na takiej pewności brak. Podejrzewamy, że mogą to być zanieczyszczenia predykcyjne bądź laboratorium nie zachowuje standardów.
Bardzo dobry wynik testu ścinania polimerów: utrata lepkości 0,4 cSt, co daje 3%. Produkt dedykowany silnikom benzynowym z wtryskiem pośrednim z/bez turbodoładowania, silnikom benzynowym z wtryskiem bezpośrednim bez turbodoładowania oraz dieslom bez filtra cząstek stałych. Nie zalecany do stosowania w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem.
Olej należy traktować jako odpowiednik niedostępnego już Orlen Pro New 0W-40.