• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Quartz 9000 Energy 0W-40

wszystko o produkatach Total

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Total Quartz Energy 9000 0W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Hubert1 , @soszo , @se7en , @gopiter , @Wiktor , @DWojtek , @DaroZS , @Noel , @artunero , @sprajt2 oraz wielu anonimowych . Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A3/B4
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • Aston Martin: dla silników 4.0 l Twin turbo V8 oraz wolnossących 6.0 l V12
  • MB-Approval 229.5
  • VW 502.00/505.00
  • Ford WSS-M2C937-A
  • Porsche A40
Strona oleju:


total-9000-0w40-pierwiastki.jpg


total-9000-0w40-ssi.jpg


Opis:
Olej klasy SAE40 z lepkością pośrodku przedziału. Formulacja typowa dla olejów spełniających wymagania ACEA A3/B4. Głównym dodatkiem przeciwzużyciowym są związki Zn/P z dodatkiem zw B jako dyspergatora zanieczyszczeń lub dodatku antykorozyjnego. Ilość Zn/P jest jak na dzisiejsze standardy powyżej średniej. Dochodzi do 1000ppm. Związki odpowiedzialne za neutralizację kwaśnych produktów spalania oparte o Ca w ilości 2500ppm z niewielkim dodatkiem Mg są typowe dla olejów ww klas jakości. Skutkiem jest TBN=~10, co również jest typowe. Zastanawiające są niewielkie ilości dodatków typu Al, Si, Na oraz Mo. O ile do Si jako "przeciwspieniacza" w ilości 6ppm można być pewnym o tyle szczególnie 2ppm Na takiej pewności brak. Podejrzewamy, że mogą to być zanieczyszczenia predykcyjne bądź laboratorium nie zachowuje standardów.

Bardzo dobry wynik testu ścinania polimerów: utrata lepkości 0,4 cSt, co daje 3%. Produkt dedykowany silnikom benzynowym z wtryskiem pośrednim z/bez turbodoładowania, silnikom benzynowym z wtryskiem bezpośrednim bez turbodoładowania oraz dieslom bez filtra cząstek stałych. Nie zalecany do stosowania w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem.

Olej należy traktować jako odpowiednik niedostępnego już Orlen Pro New 0W-40.
 
Jak na "starą skarpetę" 0W40 wypadł całkiem nieźle. Mam tu na myśli SSI. Wg mnie potwierdza się, że oleje z aprobatą MB229.5 lepiej przechodzą ten test niż te z MB229.3.
 
No pewnie oleje z mb229.3 .muszą przejść tylko 30 cykli.
Ale czy to oznacza że oleje z mb 229.5 są lepsze?
Ale napewno są trwalsze.
 
SSI miał pokazać "lepszość" olejów więc sam olej jest lepszy. Czy silnikowi robi to różnicę? Przy krótkich interwałach pewnie nie.
 
Na 10-15kkm pewnie nie
 
Back
Top