• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Quartz Future FGC 5W-30

wszystko o produkatach Total

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Total Quartz Future FGC 5W-30

Analiza ufundowana przez: @michalm83 , @emtiem , @Leo , @Adam , @artunero , @soszo . Serdecznie dziękujemy

Jakość:
  • API SP
  • ILSAC GF-6A

Aprobaty:
  • Ford WSS-M2C-961-A1
  • GM DEXOS®1™ GEN 2
Spełnia wymagania:
  • Chrysler MS-6395

Można stosować gdy zaleca się:
  • Fiat 9.55535-CR1

Strona oleju:


total-fgc-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymagania SAE30. Lepkość KV100=10,2cSt mieści się w dolnym przedziale dla SAE 30. To wartość typowa dla tej grupy olejów.
    KV40=59,1 cSt pozwala sądzić, że olej zapewni dobrą płynność i szybkie doprowadzenie oleju do węzłów tarcia
  • Indeks lepkości VI wynoszący 161 jest typowy dla olejów klasy Dexos1 gen2, zapewnia stosunkowo niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem jego temperatury
  • Pakiet dodatków jest prawdopodobnie identyczny, jak ten wykorzystany w oleju OEM GM Dexos1 gen2. Jest dostosowany do silników, w których istnieje ryzyko wystąpienia LSPI. Opiera się na ZnDDP, jako głównym dodatku przeciwzużyciowym, jednak ograniczonym do 800ppm - wymóg min API SN. Molibden organiczny MoDTC (rowniez jako AO - antyoksydant oraz MF- modyfikator tarcia) wraz z borem (dodatek dyspergujacy) zapewniając jednocześnie dobre uzupełnienie zabezpieczenia przeciwzużyciowego oraz odpowiednio dobranym stosunkiem Ca vs Mg stanowi pakiet, który minimalizuje wywołanie zjawiska LSPI. Cechą charakterystyczną niniejszego pakietu, jest dodatek związku Tytanu, który pełni rolę przeciwzużyciową, antykorozyjną, jest przeciwutleniaczem. Bardzo dobrze spełnia swoją rolę w silnikach z wtryskiem bezpośrednim ze względu na zmniejszenie ryzyka niepożądanej detonacji ładunku w cylindrze (LSPI)
  • TBN 9,1 KOH/g - co jest nietypowo wysoką wartością w porównaniu z innymi olejami tej klasy. Dzięki temu powinien zapewniać spory zapas alkaiczności do neutralizacji kwaśnych produktów spalania. Z drugiej strony, paliwa w Polsce spełniające wymagania EU, posiadają max 10mg/kg siarki, nie wymagają od oleju zbyt dużo pod tym względem.

Baza:

To olej oparty jest o bazy HC (VHVI).

Podsumowanie:
Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI) lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, API SN i nowsze. Total Quartz FGC posiada/spełnia najnowsze wymagania w zakresie norm - ILSAC GF6a oraz API SP. Można go stosować w samochodach będących na gwarancji, aczkolwiek (w przypadku Opla), nie ma już zastosowania.

Opakowanie:
20220403_125852.jpg 20220403_125840.jpg

Po 24 godzinach w lodówce:
20220415_173153.jpg 20220416_090728.jpg

Filmik z mrożenia:
 
Tytanu bym się tu nie spodziewał, no i ten TBN... No noo Total
 
TBN pewnie wystarczy ca. 5 mg KOH/g, nigdy nie zwracam uwagi na ten parametr.
 
Odnośnie fotek - ta z napisem Total FGC to olej w temperaturze +15 stC. Obok olej w temperaturze poniżej-15 stC. Pojemnik ustawiony na tej samej kartce. Niestety napisu Total FGC nie widać . Na filmiku na filmiku też olej w temperaturze poniżej -15st.

Taki TBN wg mnie kwalifikuje olej do spełniania wymogów klasy ACEA A5. Nie wiem czemu oleje d1g2 po za nielicznymi wyjątkami nie mają określonej klasy ACEA
 
@Michalos12 Ca. 4 mg KOH/g to już takie minimum, nie miałbym problemów zastosować taki olej.
 
Co do samego oleju, to poza tym, że od praktycznie 4 lat nie zmienił składu (przynajmniej w zakresie, który widzimy w analizie), wiele dobrego powiedzieć nie można.
Wynika to po części moim zdaniem z wymogów samej normy, która nie jest zbyt wymagająca.
Z drugiej strony duży plus dla producenta, który utrzymuje stabilną formulację przez przeszło 4 lata.
Sama norma, to trochę taki miks wymogów Dexos2 (C3) i specyfiki Dexos1.
(NOACK max13%, siarka max 045%, brak testów antykorozyjnych GM i odporności na osady wysokotemperaturowe,
ale za to są testy utlenienia i depozytów GM, test napowietrzenia GM i test osadów w turbosprężarce).
Myślę, że olej może być mieszaniną gr III i II oraz niewidocznych dla nas komponentów, czyli modyfikatorów lepkości, przeciwutleniaczy, które nie są szczytowym osiągnięciem chemii olejowej. Po prostu, solidne oleje bez "fajerwerków".

Taki TBN wg mnie kwalifikuje olej do spełniania wymogów klasy ACEA A5.
Wymóg normy: TBN min 6 mg KOH/g.
I masz rację, te oleje to takie A5 z testem LSPI.

Nie wiem czemu oleje d1g2 po za nielicznymi wyjątkami nie mają określonej klasy ACEA
Możliwe, że przyczyną jest to, że te oleje są/były dedykowane na rynki azjatyckie i USA, gdzie nie kierują się normami ACEA.
"Następca" deksosa, czyli oplowskie normy OV401547 mają już określone zarówno API, jak i ACEA.
 
Co do samego oleju, to poza tym, że od praktycznie 4 lat nie zmienił składu (przynajmniej w zakresie, który widzimy w analizie)
Jak mowilem, przepis bedzie raczej niezmienny, duzo olejow API SN+ spelniaja juz z automatu SP.

Wynika to po części moim zdaniem z wymogów samej normy, która nie jest zbyt wymagająca.
I praktycznie kazdy taki olej przejdzie pomyslnie wszystkie testy OEM.
 
Warto jeszcze dodać że dostępność samego oleju nie jest najlepsza.
Powiedział mi to sam przedstawiciel Totala - "ten olej jest rzadkością w naszych cennikach".
Z ciekawości we wtorek zadzwonię do "swojej" hurtowni, która ma "oficjalnego partnera Total".
 
Olej zakupiony w polskim sklepie internetowym. Po info z rewersie etykiety wnioskuje, że jest to olej ze szwajcarskiej dystrybucji.

20220417_102525.jpg
 
Właśnie sprawdziłem.Olej jest dostępny w hurtowniach ale widzę tylko opakowania 5 litrów.
 
Nie twierdzę, że Total FGC jest jakimś super olejem. Jest wiele podobnych. Myślę, że tego typu oleje są alternatywą dla 5w30 A5 do samochodów azjatyckich.

@SACZI jak będziesz rozmawiał z przedstawicielem , jesli możesz zapytaj o Noack tego oleju.
 
Tak jak pisałem, "Oficjalny dystrybutor" nawet nie ma założonej kartoteki na ten olej.
A nawet gdyby mieli, 5L u nich nie kupię.
To taki wyznacznik dostępności danego oleju - jedziesz do sklepu/hurtowni i kupujesz...
 
Oficjalnych dystrybutorów jest więcej. Pracuję w jednym, który ma w ofercie zarówno 1l jak i 5l. Bez problemu dostępne od ręki w praktycznie każdym oddziale
 
I kolejna wiadomość, tym razem od regionalnego przedstawiciela handlowego Total:
dla Opla olej produkuje Total.
 
Napisałem do Totalenergies zapytanie o dostępność z oficjalnej oferty. O pompowalność CCS i odparowalność Noack. A także o wyniki wyszukiwania
20220419_105531.jpg
Takie zalecenia były w 27.03.22 dziś już są inne .
 
Nowości od ELF
 

Attachments

  • IMG_20220505_230559.jpg
    IMG_20220505_230559.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 263
Back
Top