jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Total Quartz Future FGC 5W-30
Analiza ufundowana przez: @michalm83 , @emtiem , @Leo , @Adam , @artunero , @soszo . Serdecznie dziękujemy
Jakość:
Aprobaty:
Można stosować gdy zaleca się:
Strona oleju:
Opis:
Baza:
To olej oparty jest o bazy HC (VHVI).
Podsumowanie:
Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI) lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, API SN i nowsze. Total Quartz FGC posiada/spełnia najnowsze wymagania w zakresie norm - ILSAC GF6a oraz API SP. Można go stosować w samochodach będących na gwarancji, aczkolwiek (w przypadku Opla), nie ma już zastosowania.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w lodówce:
Filmik z mrożenia:
Analiza ufundowana przez: @michalm83 , @emtiem , @Leo , @Adam , @artunero , @soszo . Serdecznie dziękujemy
Jakość:
- API SP
- ILSAC GF-6A
Aprobaty:
- Ford WSS-M2C-961-A1
- GM DEXOS®1™ GEN 2
- Chrysler MS-6395
Można stosować gdy zaleca się:
- Fiat 9.55535-CR1
Strona oleju:
Opis:
- Olej spełnia wymagania SAE30. Lepkość KV100=10,2cSt mieści się w dolnym przedziale dla SAE 30. To wartość typowa dla tej grupy olejów.
KV40=59,1 cSt pozwala sądzić, że olej zapewni dobrą płynność i szybkie doprowadzenie oleju do węzłów tarcia - Indeks lepkości VI wynoszący 161 jest typowy dla olejów klasy Dexos1 gen2, zapewnia stosunkowo niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem jego temperatury
- Pakiet dodatków jest prawdopodobnie identyczny, jak ten wykorzystany w oleju OEM GM Dexos1 gen2. Jest dostosowany do silników, w których istnieje ryzyko wystąpienia LSPI. Opiera się na ZnDDP, jako głównym dodatku przeciwzużyciowym, jednak ograniczonym do 800ppm - wymóg min API SN. Molibden organiczny MoDTC (rowniez jako AO - antyoksydant oraz MF- modyfikator tarcia) wraz z borem (dodatek dyspergujacy) zapewniając jednocześnie dobre uzupełnienie zabezpieczenia przeciwzużyciowego oraz odpowiednio dobranym stosunkiem Ca vs Mg stanowi pakiet, który minimalizuje wywołanie zjawiska LSPI. Cechą charakterystyczną niniejszego pakietu, jest dodatek związku Tytanu, który pełni rolę przeciwzużyciową, antykorozyjną, jest przeciwutleniaczem. Bardzo dobrze spełnia swoją rolę w silnikach z wtryskiem bezpośrednim ze względu na zmniejszenie ryzyka niepożądanej detonacji ładunku w cylindrze (LSPI)
- TBN 9,1 KOH/g - co jest nietypowo wysoką wartością w porównaniu z innymi olejami tej klasy. Dzięki temu powinien zapewniać spory zapas alkaiczności do neutralizacji kwaśnych produktów spalania. Z drugiej strony, paliwa w Polsce spełniające wymagania EU, posiadają max 10mg/kg siarki, nie wymagają od oleju zbyt dużo pod tym względem.
Baza:
To olej oparty jest o bazy HC (VHVI).
Podsumowanie:
Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI) lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, API SN i nowsze. Total Quartz FGC posiada/spełnia najnowsze wymagania w zakresie norm - ILSAC GF6a oraz API SP. Można go stosować w samochodach będących na gwarancji, aczkolwiek (w przypadku Opla), nie ma już zastosowania.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w lodówce:
Filmik z mrożenia: