jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Quazar 5W-40
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Olej standardowy, nie wyróżnia się niczym względem konkurencji. Biorąc pod uwagę skład jest niemal kopią Lotosa Synthetic Turbodiesel 5W-40. Posiada aprobaty MB, Porsche oraz VW (także aprobatę dla silników PD) co stanowi zapewnienie o wysokiej jakości produktu. Nietypowe dodatki, prawdopodobnie ze związków mających skutecznie zapobiegać utlenianiu i korozji są pochodną tego, że Quazary to w znacznej mierze oleje serwisowe, sprzedawane w dużych objętościach i opakowaniach metalowych. Nie są one ani plusem, ale też nie są obciążeniem.
W naszej opinii olej, mimo wysokiej jakości, jest zdecydowanie zbyt drogi by go polecić nawet dla samochodów na gwarancji. Stanowi on wyjątek, gdzie polecimy zapoznanie się ofertą konkurencji.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA C3
- API SN/CF
- VW 502.00/505.00/505.01
- MB-Approval 229.51, 229.31
- Ford WSS-M2C-917A
- Porsche A40
- BMW Longlife-04
- Renault RN 0700/0710
Opis:
- Olej spełnia standard SAE40, lepkości są pośrodku przedziału
- Pakiet dodatków standardowy dla normy C3. Minimalne ilości manganu, ołowi i żelaza mogą pochodzić z przeciwutleniaczy i inhibitorów korozji opartych o te metale.
- TBN 7.6 mgKOH/g - stosunkowo wysoka i przekraczająca minimalne wymagania dla normy C3
- VI (indeks lepkości) 166 - w normie, olej spełni swoje zadanie w pełnym zakresie temperatur roboczych
- Olej najprawdopodobniej oparty o oleje bazowe grupy III (hydrocrack), MSDS wykazuje przynajmniej w części zawartość takich baz
Olej standardowy, nie wyróżnia się niczym względem konkurencji. Biorąc pod uwagę skład jest niemal kopią Lotosa Synthetic Turbodiesel 5W-40. Posiada aprobaty MB, Porsche oraz VW (także aprobatę dla silników PD) co stanowi zapewnienie o wysokiej jakości produktu. Nietypowe dodatki, prawdopodobnie ze związków mających skutecznie zapobiegać utlenianiu i korozji są pochodną tego, że Quazary to w znacznej mierze oleje serwisowe, sprzedawane w dużych objętościach i opakowaniach metalowych. Nie są one ani plusem, ale też nie są obciążeniem.
W naszej opinii olej, mimo wysokiej jakości, jest zdecydowanie zbyt drogi by go polecić nawet dla samochodów na gwarancji. Stanowi on wyjątek, gdzie polecimy zapoznanie się ofertą konkurencji.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie: