• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Quazar Dynamic 0W-20 508/509

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Quazar Dynamic 0W-20

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA A1/B1 (może być stosowany jako zamiennik)
Aprobaty:
  • VW 508.00/509.00
Spełnia wymagania:
  • Porsche C20
Strona oleju:


lotos-dynamic-508-509-pierwiastki.jpg


lotos-dynamic-508-509-ir1.jpg


lotos-dynamic-508-509-ir2.jpg



Opis:

  • Olej spełnia standard SAE20, lepkości w górnej części zakresu (5,6 < 9,3)
  • Pakiet dodatków dla pakietu 508/509 na bazie PAO, standardowy. Niewielka ilość uniwersalnego boru, magnez, wapń i t.d. w normie. Spora zawartość przeciwutleniaczy. Obecność niklu w oleju bierze się prawdopodobnie z pakietu dodatków gdzie służył jako katalizator w procesie produkcji. W bogatych pakietach dodatków zdarza się jego obecność (spotykany jest np w olejach Redline)
  • TBN 8 mgKOH/g - stosunkowo wysoka biorąc pod uwagę przeznaczenie czyli nowoczesne silniki pracujące na paliwie oczyszczonym z siarki
  • VI (indeks lepkości) 186 - wysoki, olej będzie prawidłowo chronił silnik w pełnym zakresie temperatur
  • Olej oparty o grupę IV (PAO), z domieszką estrów. Stary przepis jeszcze przed wprowadzeniem pakietu dla grupy III
Podsumowanie:
Nowoczesny olej, przedstawiciel wymierającej już grupy produktów konsumenckich oparty o PAO. Odpowiedni pakiet dodatków zapewni dobrą ochronę dla wszystkich silników wymagających norm VW 508/509. Może być także stosowany jako zamiennik olejów wymagających normy ogólnej A1/B1 chociaż producent nie wymienia jej wśród zaaprobowanych norm. W użytkowaniu pogwarancyjnym może być stosowany do silników Porsche wymagających normy C20.

Olej jest bezpośrednim odpowiednikiem szwajcarskiego Midlanda Crypto4 0W-20 i mógłby być jego godnym konkurentem gdyby nie jego kiepska dostępność oraz zawyżona cena. Osobom poszukującym oleju w tej normie i lepkości zalecimy zapoznanie się z olejami konkurencji.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20211207_164453.jpg 20211208_110235.jpg

Opakowanie:
20220113_165804.jpg 20220113_165813.jpg
 
Last edited:
Back
Top