• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Różnice konstrucyjne w silnikach

KamilJB

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla E21 1.6 (1ZR-FAE) + LPG
Dyskusja przeniesiona z wątku ...

Kiedyś to były czasy, a teraz nie ma czasów. Oczywiście trzymamy się tematyki różnic w konstrukcji silników tych dużych wolnossacych V8, V10 versus dzisiejsze turbodoładowane pierdziawki


700 k mil, amerykańskie V10 i od nowości lane 5W20. Silnik/skrzynia bez żadnych remontów.
 

Attachments

  • FB_IMG_1678086375338.jpg
    FB_IMG_1678086375338.jpg
    135,2 KB · Odwiedzin: 137
Last edited by a moderator:
"Wysilone eko piedziawki" mają szersze czopy łożyskowe, ogólnie, węzły tarcia o większej powierzchni/lini kontaktu.
 
Zatem mają szanse zrobić większy przebieg niż te 6,8 V10.
Ale nie robią. Dziwne. Może sumaryczna powierchnia bieżni łożysk jest większa dla amerykana niż dla pierdziawki? I może obciążenia łożysk w pierdziawce są większe? Tak sobie gdybam.
 
Wartość zazwyczaj auta wyposazonego w taki silnik jest znikoma po przekroczeniu przebiegu 300 tys, wiec idzie na dorzniecie?
 
. Może sumaryczna powierchnia bieżni łożysk jest większa dla amerykana niż dla pierdziawki? I może obciążenia łożysk w pierdziawce
Sunaryczna na pewno, a i poszczególnego łożyska raczej też. Nie wyobrażam sobie żeby panewka z 1.0 ford ecoboost mogła mieć większa powierzchnię od tej w twoim jeepie. Ale pojemność cylindra jest gdzieś dwukrotnie większa niż w trzy cylindrowym 1.0 wiec chyba trzeba brać dwie panewki vs jedna. To już by trzeba wziąć kalkulator i policzyć.
 
Last edited:
Nawet w Golfie mk2 są dość wielkie panewki w stosunku do jego mocy z 1 litra. I grube jak cholera. Jutro z ciekawości sprawdzę wymiary w serwisówce.
 
Widziałem Fabie 1.0TSI które mają po 3 lata i ponad 600tys km na liczniku. I praktycznie tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniane. Ale robią głównie długie trasy. W jednej tylko pasek napędu pompy olejowej się poddał ale kierowca w porę zareagował i po wymianie jeździ dlaej
 
Back
Top