• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil Różnice pomiędzy MOBIL 1 0W30 ESP LV a MOBIL 1 0W30 ESP

wszystko o produkatach Mobil

schwefel

Nowy użytkownik
Strona Mobila dość enigmatycznie opisuje te dwa oleje, oba mają normę ACEA C2 ale lepkość w 100* różni się i to znacznie 9,7 vs 12,2 tak samo temperatura zapłonu 200* vs 230* co wskazuje na inny skład i pewnie też inne zastosowanie. Oba wg. opisu pasują do samochodów japońskich i koreańskich.
 
ESP 0W30 nie ma ACEA C2 tylko rekomenduje stosowanie tam gdzie zalecana jest C2. Dziwne ale taki jest zapis w TDS.
Temperatura zapłonu w LV jest powyżej 200C . Wg rosyjskiej analizy wyszło 234stC vs 243stC ESP 0W30. Więc różnica jest ale można przyjąć srednio 10, a nie 30stC. Temperatura zapłonu nie jest stabilnym parametrem więc producent przyjmuje dość duży dupochron w przypadku LV.
 
Ok dokładny cytat ze strony MOBIL 1 0W30 ESP
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania tam, gdzie wymaga się:
ExxonMobil zaleca stosowanie tego produktu, gdy obowiązują wymagania ACEA C2
Produkt ten spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:
API SL
ACEA C3
API SN (wym. dot. testów silnikowych)
WYMAGANIA API SN PLUS DOT. TESTÓW SILNIKOWYCH
WYMAGANIA API SN DOT. TESTÓW SILNIKOWYCH

i MOBIL 1 0W30 ESP LV
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania tam, gdzie wymaga się:
Spełnienia wymogów próby silnika FORD WSS-M2C920-A
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:
Wymagania API SN dot. testów silnikowych
API SL
ACEA C2
ACEA A5/B5

W sklepach jest jeszcze Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ze specyfikacją jak LV, więc już zupełnie nie wiem co różni te 3 oleje i do jakich silników są dedykowane skoro Mobil produkuje równocześnie dwa (trzy?) oleje 0W30.
Bardziej mi chodzi o lepkość niż temperaturę zapłonu a tu też jest różnica pomiędzy tymi dwoma olejami.

Na logikę skoro ExxonMobil zaleca stosowanie tam gdzie wymagane jest C2 to po co produkuje inny olej OW30, który spełnia C2?
 
Last edited:
Opisy nie zawsze są logiczne. Podsumowując:

ESP 0W30 - klasa ACEA C3
ESP LV 0W30 - klasa ACEA C2/A5B5
ESP FE 0W30 - klasa A1B1 (wycofana kilka lat temu)

Chcesz dobierać olej - załóż wątek w odpowiednim działe.
Chcesz rozkminiać tylko różnice między tymi olejami - ciągnij dalej jeśli masz na to ochotę.
 
@schwefel Ponieważ spełnienie ACEA C2 jest skutkiem ubocznym w przypadku ESP 0W30, więc informacja jest zawarta na kartach produktu, natomiast jako oficjalny olej z ACEA C3 i normą VAG 504/507 musi być produkowany oddzielnie obok ESP 0W30 LV.
 
Czyli olej jest C2/C3 tylko nie można tego napisać z uwagi na aprobatę VAG?
 
@soszo Nie. Chodzi o coś zupełnie innego. Samo C2 może mieć obniżony hths, a C2 i C3 nie może mieć poniżej 3,5. Kwestia energooszczędności. VAG 504 to wiesz ile musi mieć hths, więc nie ma co tłumaczyć.
 
No tak ale:
Ponieważ spełnienie ACEA C2 jest skutkiem ubocznym w przypadku ESP 0W30
Nie rozumiem co tu jest zupenie innego. Wg mojego rozumku jest to to samo co np Shell HU ECT 0W30 C2/C3. Tylko jak widać w Shell jest to jasno napisane w nazwie oleju, a w Mobil1 nie ma nawet C2 w specyfikacji spełnianych norm.
 
Mobil rekomenduje stosowanie znaczy mniej więcej tyle, że nic sie nie stanie jeżeli zalejesz zwykle ESP C3 zamiast ESP LV C2. Co ma sens, bo jedyną różnicą jest energooszczędność i dopuszczony niższy HTHS C3.

To nie jest C2/C3 tylko C3 i jak masz gwarancje to zastosowanie LV ją ubije. Ale z pkt widzenia silnika nie ma różnic. Najwyżej spalanie wzrośnie o jakąś tam część procenta.
 
Mobil rekomenduje stosowanie znaczy mniej więcej tyle, że nic sie nie stanie jeżeli zalejesz zwykle ESP C3 zamiast ESP LV C2
Czyli po prostu ot taki zapis. Nic związanego ze spełnieniem danej normy. Jak na przykład tutaj:

"Może być używany tam, gdzie wymienione są oleje spełniające normę ACEA C3. Może być również używany w modelach wyprodukowanych przed modelem z 2008r., gdzie wymagane są specyfikacje ACEA A1/B1 i A5/B5 oraz ACEA A3/B4".

Tego typu sformułowania są w opisach wielu olejów i nie ma co zbyt mocno dociekać dlaczego właśnie tak ktoś napisał.
 
Dokładnie. Po prostu normy nachodzą na siebie i często, jeżeli nie ma wymogów gwarancyjnych, można stosować jedną zamiast drugiej.
 
Back
Top