• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

RAVENOL MTF‑4 SAE 70W Kia Sportage

Po prostu ciekawi mnie co jest takiego w tych skrzyniach że są tak wrażliwe na olej. Gratuluję chałupniczej psychoanalizy .
 
Więc po co polecasz cos, czego ani nie sprawdziłeś, ani o czym nie masz pojecia?
 
Żebyś mógł pisać takie posty. Akurat na mechanice znam się dobrze bo mam parę lat praktyki i trochę wiedzy. Jeśli ktoś odpisał że akurat ten olej w samochodzie tej marki się nie sprawdził, mimo że jego parametry są zbliżone, to tylko świadczy o specyficznej konstrukcji skrzyni. Pracowałem przez rok w serwisie Hyundaia , a co za tym idzie mogę powiedzieć że i Kii . Wymieniałem kilkukrotnie łożyska w tych skrzyniach, w I30 bo była akcja serwisowa na te przekładnie. Ale nigdy nie zwróciłem uwagi żeby olej powodował jakieś nieprawidłowości w pracy. Może dlatego że nie miałem takiej okazji. Zawsze był stosowany olej oryginalny.
 
To nie polecaj wiecej takich "zamienników", bo tylko możesz komuś zaszkodzic.
 
To że ciężej wchodzi jedynka na zimno , nie znaczy że skrzynia się rozsypie. Faktycznie moja porada była niewłaściwa głównie spowodowana tym że dany olej można kupić dwukrotnie taniej niż wspomniany Ravenol czy oryginał. Te skrzynie nie są udanymi konstrukcjami. Może właśnie przez zbyt precyzyjne wykonanie, albo ciasny montaż właśnie dochodzi do takich sytuacji że niewielka odchyłka lepkości powoduje złą pracę. Ale to są tylko moje domysły. Tak czy siak przynajmniej wiemy , że nie należy kombinować w tym przypadku, i trzeba kupować tylko oleje 70W z normą. Także nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
 
Back
Top