D
Deleted member 7
Gość
Przedstawiam jeszcze ciapłą analizę.
Auto: Renault Megane III RS 2.0 Turbo
Olej: Ravenol VST 5W40 z dodanym Archoil AR9100
Przebieg na oleju: ~9000km
Styl jazdy: 80% dynamiczna trasa, 15% miasto, 5% upalanie
Lepkość w 100* 12,1 - spadek zapewne spowodowany 2,3% zawartością benzyny w oleju co przy pojemności układu daje jakieś 125ml. Zawartość myślę, że spowodowana dość niskim AFR.
Zawartość pierwiastków dodatków. Standardowe ZDDP plus spora dawka boru i potasu z dodatku Archoil 9100. Śladowa ilość molibdenu to zapewne pozostałość po poprzednim Ravenolu RCS (aktualny VST jest w wersji starej gdzie była żonglerka z molibdenem, a nie USVO)
Zawartość pierwiastków metali: 7ppm żelaza oraz śladowe ilości 1ppm niklu i 1ppm miedzi świadczą o znikomym zużyciu jednostki i świetnej ochronie silnika.
Krzem: 15ppm, delikatnie podniesiony aczkolwiek i tak mniej niż się spodziewałem ponieważ auto lata na wkładce K&N
Oksydacjia i nitrylacja na niskim poziomie. Olej mimo 9000km przelotu nadal w pełni spełnia swoje zadanie. Dodatkowo TBN powyżej 6. Myślę, że spokojnie można by na nim jeszcze kilka tys km zrobić.
Auto: Renault Megane III RS 2.0 Turbo
Olej: Ravenol VST 5W40 z dodanym Archoil AR9100
Przebieg na oleju: ~9000km
Styl jazdy: 80% dynamiczna trasa, 15% miasto, 5% upalanie
Lepkość w 100* 12,1 - spadek zapewne spowodowany 2,3% zawartością benzyny w oleju co przy pojemności układu daje jakieś 125ml. Zawartość myślę, że spowodowana dość niskim AFR.
Zawartość pierwiastków dodatków. Standardowe ZDDP plus spora dawka boru i potasu z dodatku Archoil 9100. Śladowa ilość molibdenu to zapewne pozostałość po poprzednim Ravenolu RCS (aktualny VST jest w wersji starej gdzie była żonglerka z molibdenem, a nie USVO)
Zawartość pierwiastków metali: 7ppm żelaza oraz śladowe ilości 1ppm niklu i 1ppm miedzi świadczą o znikomym zużyciu jednostki i świetnej ochronie silnika.
Krzem: 15ppm, delikatnie podniesiony aczkolwiek i tak mniej niż się spodziewałem ponieważ auto lata na wkładce K&N
Oksydacjia i nitrylacja na niskim poziomie. Olej mimo 9000km przelotu nadal w pełni spełnia swoje zadanie. Dodatkowo TBN powyżej 6. Myślę, że spokojnie można by na nim jeszcze kilka tys km zrobić.
Last edited by a moderator: