• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ravenol vst vs pmo extreme/ 5w40

tommyfx

Użytkownik
Samochód
skoda octavia
Marka samochodu
SKODA OCTAVIA
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI + LPG
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40; VW 502
dobra temat założony
Post automatically merged:

ja widzę tylko to co w karcie, nie znam się aż tak na tym dlatego proszę o zdanie kogoś kto rozebrał te oleje na czynniki...wcześniej napisałem że moja skoda to auto z lpg z silnikiem mpi, jazda w 90% w mieście po 5000 km miesięcznie
 
Last edited:
cześć wszystkim,

tak dla informacji, jakiś czas temu po dyskusji zdecydowałem się zalać VST do mojej 1.6 mpi octavia ...na dzień dzisiejszy zrobione jest 7000 kilometrów....

co ciekawe:
1. na ten moment dolałem tylko 0,1 litra czyli dużo lepszy wynik niż przed wymianą,
2. autko naprawdę chodzi cicho, gdy auto stoi na światłach to praktycznie silnika nie słyszę,
3. i tu być może moje subiektywne odczucie ale auto naprawdę zbiera się lepiej, tak jakby miał bardziej lekko, nie mam wrażenia ciężkości samochodu co miewałem wcześniej
 
Ojciec ma taką samą Skodę, silnik jest tak banalnie prosty w obsłudze i nieskomplikowany, ja bym tam spokojnie jakiegoś Shella wlewał z interwałem co 10k ;-)
 
A co teraz zalewasz? Jaki interwał olejowy.
auto kupione, prawdopodobnie zalany jest ravenol 5w40 ale nie mam pewności czy VST
Post automatically merged:

z racji lpg planuje wymianę oleju 9000-10000 km, dobry pomysł to ta analiza żeby stwierdzić jaka jest kondycja oleju
 
jak chcesz coś porządnego to Meguin.

Jak Shell, to może być Ultra 5W40, który zejdzie podczas eksploatacji z lepkością w okolice 5W30.

Może być też Lotos, Gulf, Texaco, czy Wolf i skrócić interwały.
 
tylko w tym rzecz że chcę ravenol vst lub pmo extreme 5w40...wydaje mi się że ravenol jest również porządnym olejem w sensie 5w40 vst
Post automatically merged:

Potwierdzam, w tym przypadku również polecam oleje HC tzn. GTL.
dlaczego? dlaczego nie PAO?
 
Ja bym zrobił tak Shell Helix Ultra 5W40 i analiza po 3 miesiącach czyli 15k km skoro miesięcznie robisz 5K km. Moze się okazać, że Shell z nowym pakietm da rade i sporo zaoszczędzisz bo wnioskuje, ze auto lata na taxie? Zamiast 6 wymian oleju po 170zł może się uda zrobić 4 wymiany oleju po 120zł. Biorą pod uwagę dodatkowy koszt filtra i wymiany jesteś w stanie sporo rocznie zaoszczędzić. Jeśli się okaże, ze Shell nie daje rady to skrócić interwał do 10K km albo zastosować oleje droższe.
 
chce uzyskać dobrą ochronę jednostki , PAO z tego co czytałem jako baza jest lepsza niż HC...trwalsza baza jeśli chodzi o zakres temperatur...

biorę te pod uwagi bo w tej cenie mają dobre parametry...czyli bazę i dodatki
 
przecież w tym 1.6MPI to Lotos lub Eurol co 5tyś zrobi to samo a taniej i szybciej umyję.
 
Last edited:
teraz napiszę coś jeszcze....ale nie jestem w stanie tego zweryfikować...podobno poprzedni właściciel jeździł na 5w40 ultra i brał mu około 0,3 litra oleju na 1000 km, powiedział że zmienił na ravenola i pobór oleju został wyeliminowany...

ja mogę jedynie potwierdzić że zrobiłem 3000 km i ubyło mniej niż 0,1 litra
 
przecież w tym 1.6MPI to Lotos lub Eurol co 5tyś zrobi to samo a taniej.
Ta i wymiana co miesiąc
chce uzyskać dobrą ochronę jednostki , PAO z tego co czytałem jako baza jest lepsza niż HC...trwalsza baza jeśli chodzi o zakres temperatur...

biorę te pod uwagi bo w tej cenie mają dobre parametry...czyli bazę i dodatki
Chodzi o to, że w tej jednostce PAO wymianiane co 10K km moze się okazać marnowanim forsy dlatego masz propozycje tańszego oleju, z wydłużeniem interwału. Jak chcesz wywalać kasę na PAO to rzuć monetą miedzy PMO, a Revenolem bo oleje zapewnią podobną ochronę.
 
Back
Top