• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ravenol vst vs pmo extreme/ 5w40

tommyfx

Użytkownik
Samochód
skoda octavia
Marka samochodu
SKODA OCTAVIA
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI + LPG
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40; VW 502
dobra temat założony
Post automatically merged:

ja widzę tylko to co w karcie, nie znam się aż tak na tym dlatego proszę o zdanie kogoś kto rozebrał te oleje na czynniki...wcześniej napisałem że moja skoda to auto z lpg z silnikiem mpi, jazda w 90% w mieście po 5000 km miesięcznie
 
Last edited:
Ojciec ma taką samą Skodę, silnik jest tak banalnie prosty w obsłudze i nieskomplikowany, ja bym tam spokojnie jakiegoś Shella wlewał z interwałem co 10k ;-)
 
A co teraz zalewasz? Jaki interwał olejowy.
auto kupione, prawdopodobnie zalany jest ravenol 5w40 ale nie mam pewności czy VST
Post automatically merged:

z racji lpg planuje wymianę oleju 9000-10000 km, dobry pomysł to ta analiza żeby stwierdzić jaka jest kondycja oleju
 
jak chcesz coś porządnego to Meguin.

Jak Shell, to może być Ultra 5W40, który zejdzie podczas eksploatacji z lepkością w okolice 5W30.

Może być też Lotos, Gulf, Texaco, czy Wolf i skrócić interwały.
 
tylko w tym rzecz że chcę ravenol vst lub pmo extreme 5w40...wydaje mi się że ravenol jest również porządnym olejem w sensie 5w40 vst
Post automatically merged:

Potwierdzam, w tym przypadku również polecam oleje HC tzn. GTL.
dlaczego? dlaczego nie PAO?
 
Ja bym zrobił tak Shell Helix Ultra 5W40 i analiza po 3 miesiącach czyli 15k km skoro miesięcznie robisz 5K km. Moze się okazać, że Shell z nowym pakietm da rade i sporo zaoszczędzisz bo wnioskuje, ze auto lata na taxie? Zamiast 6 wymian oleju po 170zł może się uda zrobić 4 wymiany oleju po 120zł. Biorą pod uwagę dodatkowy koszt filtra i wymiany jesteś w stanie sporo rocznie zaoszczędzić. Jeśli się okaże, ze Shell nie daje rady to skrócić interwał do 10K km albo zastosować oleje droższe.
 
chce uzyskać dobrą ochronę jednostki , PAO z tego co czytałem jako baza jest lepsza niż HC...trwalsza baza jeśli chodzi o zakres temperatur...

biorę te pod uwagi bo w tej cenie mają dobre parametry...czyli bazę i dodatki
 
przecież w tym 1.6MPI to Lotos lub Eurol co 5tyś zrobi to samo a taniej i szybciej umyję.
 
Last edited:
teraz napiszę coś jeszcze....ale nie jestem w stanie tego zweryfikować...podobno poprzedni właściciel jeździł na 5w40 ultra i brał mu około 0,3 litra oleju na 1000 km, powiedział że zmienił na ravenola i pobór oleju został wyeliminowany...

ja mogę jedynie potwierdzić że zrobiłem 3000 km i ubyło mniej niż 0,1 litra
 
przecież w tym 1.6MPI to Lotos lub Eurol co 5tyś zrobi to samo a taniej.
Ta i wymiana co miesiąc
chce uzyskać dobrą ochronę jednostki , PAO z tego co czytałem jako baza jest lepsza niż HC...trwalsza baza jeśli chodzi o zakres temperatur...

biorę te pod uwagi bo w tej cenie mają dobre parametry...czyli bazę i dodatki
Chodzi o to, że w tej jednostce PAO wymianiane co 10K km moze się okazać marnowanim forsy dlatego masz propozycje tańszego oleju, z wydłużeniem interwału. Jak chcesz wywalać kasę na PAO to rzuć monetą miedzy PMO, a Revenolem bo oleje zapewnią podobną ochronę.
 
Back
Top