• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ravenol vst vs pmo extreme/ 5w40

tommyfx

Użytkownik
Samochód
skoda octavia
Marka samochodu
SKODA OCTAVIA
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI + LPG
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40; VW 502
dobra temat założony
Post automatically merged:

ja widzę tylko to co w karcie, nie znam się aż tak na tym dlatego proszę o zdanie kogoś kto rozebrał te oleje na czynniki...wcześniej napisałem że moja skoda to auto z lpg z silnikiem mpi, jazda w 90% w mieście po 5000 km miesięcznie
 
Last edited:
zadam Wam jeszcze jedno pytanie....w sumie 2...

czy w VST są estry chociaż minimalna ilość? i czy wiadomo jaki % jest PAO w tym oleju a ile jest innej bazy w której np są dodatki?
 
Tak są estry widać to na widmie IR. Ile jest dokładnie procentowo PAO czy Estrów trudno określić ale jest bardzo wysoka zawartość PAO i nieco Estrów

Tak, ale mimo wszystko to nie ich blendownia.
Oczywiście, że to nie Ravenol ma blendowne bo jak już to raczej jest na odwrót ;)
 
@tommyfx chętnie powtórzę swoje słowa.
Praktycznie wszystkie oleje bazujące na PAO maja dodatki w postaci komponentów polarnych. Oraz czy to są estry itp. nie gra dużej roli, z reguły dodaje się do 10%, aby zminimalizować wady PAO. To działa jako "dodatek", nie jako olej bazowy.

Odnośnie pakietu dodatkow to te są z reguły już w gotowym produkcie wraz z olejem mineralnym lub HC (Grupa I, III).

I można je swobodnie blendowac z PAO.
 
Last edited by a moderator:
dziękuje wszystkim za dyskusje....zaleje VST RAVENOLA...

w ramach podziękowania za około 2 miesiące po zrobieniu 10000 km zlece analize oleju i zamieszcze wyniki na forum jak wygląda jakoś vst czystego po 10 tys km...

przy następnej zmianie doleje do niego bishops oryginal 460 g i zrobię ponowną analize z dodatkiem...

może komus się przyda
 
W dziale analiz olejów używanych masz moja analizę VST z dodatkiem AR9100 możesz rzucić okiem oczywiście bardziej jako ciekawostka :)
 
Tak, widziałem...olej wypadł bardzo dobrze...
Dlatego uzupelnie to o czysty olej i z bishops...

Kolega kolekjonuje stare auta i ma ich całkiem sporo i chwalił mi ostatnio ten amerykański dodatek....sprawdzimy
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem jak to z tym wolframem jest, bo sam support Ravenola nie ogarnia za bardzo.. chodzi o stronę Polską.. dostałem kiedyś odpowiedź, że Ravenol RCS nie jest zalecany do mojego silnika (alu głowica) z racji wolframu.. dla zainteresowanych mogę wkleić konwersację. To tak abstrahując :)
 
W-324 w takiej ilości to prędzej jako uzupełnienie mniejszej zawartości ZnDDP, jak dobrze pamiętam działa również jako antyutleniacz.

PMO też nie, bo tą markę blenduje Oliebron a mimo to jakoś obaw nie ma

Takich "prawdziwych" producentow jest malo na rynku.
 
Last edited by a moderator:
Dużo osób poleca do 1,6 MPI z LPG Shell Helix Ultra 5w40. Tylko, że ten olej ma niską lepkość w 100 st a z tego co wiem LPG ma wyższą temperaturę spalania i w takim przypadku przydałby się olej, który ma wyższa lepkość w 100 st. Poprawcie mnie jeżeli się mylę:)
 
z tego co wiem LPG ma wyższą temperaturę spalania i w takim przypadku przydałby się olej, który ma wyższa lepkość w 100 st. Poprawcie mnie jeżeli się mylę
mylisz się. Dobrze dobrana i ustawiona instalacja ma temperaturę spalania porównywalną z benzyną, a ewentualna wyższa tem[eratura jest nieznaczna.
 
Back
Top