• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault 1.3 TCe - RN17 FE 0W-20 Elf czy Motul?

ptaszek

Użytkownik
Samochód
Megane IV 1.3TCE 115, Yaris 1.5
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
5,6
Styl jazdy
Silnik
1.3 TCe
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN17, RN18FE
Jaki olej masz obecnie
elf 0w20 evolution rn-tech elite
hej,

stoje przed dylematem
silnik 1.3TCe Renault
jezdze na 0w20 elf, ale musze go sprowadzac z niemiec, w polsce brak
pojawil sie w polsce motul 0w20 z norma rn17 fe, czy nie zarzne na nim silnika? czy motul bedzie lepszy niz elf?

a moze jednak przejsc na 5w30 i wtedy moge miec elfa, castrola, eurola, motula..

taki dylemat
 
Jeśli manual podaje lepkość 5W30, to możesz zastosować 5W30.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
A niby dlaczego 0w20 ma zarżnąc silnik, skoro na takim jeździsz, tylko od innego francuskiego producenta?
Ja bym wrzucił 5w30 bo te silniki podlewają paliwem. Castrola leją w serwisie i najtańsza opcja.

Pozdrawiam,
 
podlewaja to fakt, ale ja wymieniam co 10 tys, wiec mi to rybka, nie jezdze na LL
tylk onie wiem czy trzymac sie elfa czy motula, co lepsze?

z elefem chyba slabiej trafic na podrobke
 
Jeśli masz w instrukcji obsługi 0W20 i 5W30, to możesz wlać obie te lepkości. Nic się nie stanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Silnik współdzielony z Mercedesem, który to zaleca do niego 229.52. Można spróbować coś, co posiada zarówno RN17, jak i MB229.52, np Eurol Elance 5w30.
 
mozna to fakt, ale na gwarancji, a takiej jestem sytuacji wymagaja normy RN17 badz RN17FE, czyli elf badz castrol.
teraz w PL doszedl motul.

dlaczego zatem eurool? i dlacego 5w30?
 
Myślałem, że Eurol ma oficjalną aprobatę RN17, a widocznie tylko spełnia. A dlaczego? A dlatego, że większe zaufanie mam do inżynierów Mercedesa, bo im współczesne silniki zazwyczaj wychodzą, przynajmniej od dekady kiedy zaczęli przechodzić w downsizing, a z Renault różnie bywało. Tak tylko w kwestii gustu.
 
Kaczorek: akurat wiekszy wklad w ten silnik ma tutaj sojusz Renault/Nissan niz Mercedes. Chociaz jest silnik nazywany 1.3 to tak naprawde jest to 1.4 i tak to Mercedes sprzedaje. Tutaj akuart mamy przyklad powiekszania pojemnosci, niz downsizingu. POdjales jednak ciekawy temat, bo mercedes zaleca olej 5w30 przynajmniej tak pokazuja wyszukiwarki, totala, shella i innych firm. badz tu madry.
 
Wiem, że to konstrukcja głównie Renault, bo kiedyś sprawdzałem po częściach i były wspólne konstrukcyjnie z 1.2 i 1.4 tce, ale jednak Mercedes poniżej 0w30 z normą 229.52 nie schodzi, a to już oleje z HTHS >3,5. Tak tylko sobie głośno myślę... Czasem droga do idealnego wyboru może być kręta, zapewne na RN17fe też pojedzie, tylko ja tego zapewnienia nie podpiszę, ale podpisało Renault. Trzeba pamiętać, że te silniki dostają spore ilości paliwa w olej, kiedyś mieliśmy nawet tu na forum opis, jak w jakimś renuarze ładnie na miarce przybywało od paliwa i było to właśnie 1.3 tce.
 
To jest silnik Renault, opowiesci o współpracy z Mercedesem i Nissanem to marketingowe bajki do powtarzania przy piwie, grillu, u kosmetyczki itp.
1.2 TCe byl owocem tej samej wspolpracy i skończył żywot po 4 latach akcją serwisową na 400 tys sztuk. Niestety tam gdzie wzrok klienta nie sięga, ma być tanio i doturlać się do końca gwarancji lub wynajmu. Szkoda Merca, Renault i Niska, bo mieli swoje dobre modele.

Ergo, jeszcze raz, do konca gwarancji Castrol 5w30 taki jak leją w serwisie.

Pozdrawiam,
 
Ja dwa miesiące temu przerabiałem temat wyboru oleju do silnika 1.33 Tce .... czy wybrać 0w20 czy 5w30. Z uwagi na 5 letnią gwarancję i konieczność trzymania sie normy RN 17 która obowiązuje mój pojazd oraz ceny i dostępności stwierdziłem ze wybór padł na olej z aprobatą ELF FULL TECH R 5W30 lub Castrol GTX RN17 . Oba mają dobrą cenę i są powszechnie dostępne a i ASO nie robi problemu jak przynoszę swoją bańkę oleju. Na forum dowiedziałem sie ze te silniki podlewają olej benzyną, więc wolę częściej wymieniac (co 10 tys) olej bardziej przyjazny portfelowi niz trzymac drogi olej na maxa. Tym bardziej , że nie ma super oleju z RN 17 (no może YACCO) Poniżej karty specyfikacji tego co znalazłem z RN 17
 

Attachments

  • ELF EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30.pdf
    266,7 KB · Odwiedzin: 233
  • ELF_EVO-ELITE RN17.pdf
    336,2 KB · Odwiedzin: 388
  • CASSTROL GTX RN17.pdf
    42,2 KB · Odwiedzin: 220
  • EUROL 5W30 RN 17.pdf
    139 KB · Odwiedzin: 204
  • RAVENOL RNV RN17.pdf
    180 KB · Odwiedzin: 173
  • Specific_17_5W-30_(GB).pdf
    129,5 KB · Odwiedzin: 184
  • YACCO RN17.pdf
    715,7 KB · Odwiedzin: 202
no wlasnie, ja mam 0w20 ale tez wymieniam co 10 tys
wogole to mysle, czy nie zmienic na 5w30 wlasnie castrol badz ten elf z dystrybucji a filtry FILTRON skoro i tak co 10 tys wymeiniam, tylko boje sie czy filtron nie rolzeci sie w silniku, bo czytalem rozne opinie w necie
 
Jeszcze nigdy filtron mi sie nie rozleciał .
To są dobrze wykonane filtry sredniej klasy.
 
Filtron należy do MANN Filters więc to zobowiązuje. Od lat ma dobrą opinie tylko chyba Polacy nie doceniają swoich producentów ( wolą jak Made In Germany) . Ja w wielu samochodach używałem bo ma sensowną cenę do jakości i nigdy nie miałem z nim wtopy. Pamiętaj ze najważniejszy w samochodzie to filtr powietrza a nie oleju



no wlasnie, ja mam 0w20 ale tez wymieniam co 10 tys
wogole to mysle, czy nie zmienic na 5w30 wlasnie castrol badz ten elf z dystrybucji a filtry FILTRON skoro i tak co 10 tys wymeiniam, tylko boje sie czy filtron nie rolzeci sie w silniku, bo czytalem rozne opinie w necie
 
Back
Top