• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Clio 1.2 16V 75 KM

orzeszpole

Użytkownik
Marka samochodu
Ranault Clio
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
Silnik
1.2 16V 75KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
10w40
Cześć,

piszę w imieniu kolegi, samochód Renault Clio 2015 rok silnik 1.2 16V 75KM, przebieg 112 000 km.

Od momentu zakupu auta przez kolegę tj. od przebiegu 70 000 km lany był olej 10w40, tak mu lał mechanik, kolega się kompletnie na tym nie zna. Poboru oleju pomiędzy wymianami brak, styl jazdy mieszany, raczej spokojny - jeździ jego żona.

Zaproponowałem koledze olej 5w30 A3/B4, np. Specol Gold, nie dysponuję instrukcją obsługi pojazdu więc nie wiem co zaleca producent, sugerowałem się popularnymi dobieraczkami, ale chciałem jeszcze aby szanowne forum potwierdziło albo i nie mój wybór. Dzięki

Aha, oczywiście jak kolega zadzwonił do mechanika i ten usłyszał o zmianie oleju na 5w30 i użyciu płukanki to oczywiście powiedział że się silnik zepsuje i że nie wolno zmniejszać lepkości :p
 
Last edited:
Nie jestem.pewny, ale do tegonsilnoka bardziej "pasuje" 5w40 (niedawno byl podobny watek).
Proponuje sprawdzix w aso, jak kolega nie dysponuje onsyrukcja obslugi.
 
5W40 A3/B4 wlać, mechanika zmienić :)
 
Informacja o olejach jest w książce przeglądów. Jak kolega nie ma to sprawdzić w ASO (ja nie mam niestety), ale tak jak wspomniano wyżej pasuje 5W-40. Ja bym bez problemu zmienił. I olej i mechanika :)
 
Mechanicy nie chcą robic plukanek, bo potem w razie "w" bedziesz miał pretensje do nich a nie do siebie. Mało tego, coraz mniej warsztatów chce wymieniać olej przywieziony przez klienta tylko najlepiej żebyś kupił u nich - bo żeś pan może jakaś podróbę kupił itp niestety, ale dzisiaj dożyliśmy czasów, że takie proste rzeczy jak wymiana oleju najlepiej robić samemu. Pamiętam kilka lat temu jak mi chłop chciał wymienic olej metoda odsysania, a ja mu mówię, że chce tradycyjnie korkiem spustowym to mnie mało z warsztatu nie wyrzucił - on się nie będzie papral, może się śruba nie odkręcić itp
 
fakt, o dobrego mechanika bardzo trudno, dlatego ja sam w swoich samochodach co tylko jestem w stanie to robię sam bo wiem że nikt inny za żadne pieniądze nie zrobi tego lepiej bo albo nie ma wiedzy, albo czasu, albo ochoty. A niestety też zdarzają się takie kwiatki jak omawiany tu przykład że wlano olej 10w40 do nowoczesnego sprawnego samochodu z przebiegiem 70 tys. km... i weź tu się nie znaj na niczym i zaufaj mechanikowi...
 
Pierścienie, może uszczelniacze zaworowe, znajomi jeżdżący z tymi silnikami mają podobnie, też nie kopcą, a leją tam i litr na miesiąc, znowu jeden ma ten silnik bez gazu, 500.000km nalotu i od wymiany, do wymiany bierze mu może 200ml.
 
Back
Top