Chciałbym zmienić olej na 5w30 wg normy RN0720, aktualnie ponieważ silnik jest bez DPF producent zaleca 5w-40 wg normy RN0710 i taki jest zalany. Przyznam że do tej pory w innym samochodzi ekorzystałem z Shela któryma autoską metodę na pełny syntetyk. Myślałem o Rvanolu, Sustinie lub może PMO. Czy można zalać low saps 5w30? Smochód będzie użytkowany głównie po mieście wożenie dzieci i okazjonalnie trasy. Trasy od 10-30km. Pozostałe wersje z DPF ami wszystkie mają wskazany 5w30. Dzięki za pomoc.
LowSAPS, fullSAPS - jaka różnica? Olej ma spełniać konkretną normę producenta, jeżeli nie używasz go wyczynowo ani nie targasz przyczepki kempingowej po górach to po co zmieniać? Lej RN0710 i tyle. Elf jest dobrym olejem, możesz śmiało przy nim zostać. Jeżeli chcesz coś czystszego niż fullSAPS to poszukaj oleju kombinującego normę RN0710 z ACEA C3. Eneos rabi taki 5W-40 (Hyper coś tam ), Liqui Moly ma TopTec 4100 5W-40. Millers i Neste chyba też coś takiego mają.
Do tego silnika raczej bym optował za 5W30, choć 5W40 tez jest dopuszczalne. Ale na zimę 5W30 będzie moim zdaniem bardziej odpowiednie. Z 5W40 ten olej dobrze pracuje na Neste Pro C3 5W40 (dobrze płynie wiec na zimę będzie ok.)a z 5W30 to też większość oferty to praktycznie same mid-low saps (co wcale ich nie skreśla).
Miał ktoś Ravenol zalany olej z niemiec - tam się rozróżnia oleje hydrokrakowane i pełne syntetyki na bazie PAO nie wolno inaczej znakować u nasto najczęściej technologia syntetyczna itp
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.