• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace IV 2.0 Turbo (170 KM), 2011

marcelos

Użytkownik
Marka samochodu
Renaul Espace IV
Budżet/ile litrów
220/6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 turbo
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem jeszcze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Jaki olej masz obecnie
5W40
Hej, potrzebuje porady w zakresie jaki olej silnikowy do Renault Espace 2.0 turbo, silnik F4R turbo...
Chyba był wlany jakiś 5W40, ale auto świeżo kupione i chce zrobić płukankę Archoil no i właśnie nowy olej...
Zastanawiam się pomiędzy:
Elf Evolution 900 SXR 5W40
Vs
Valvoline MaxLife 5W40
Oba spełniają normę RN710.
Z góry dziękuję za pomoc :)
 
ELF-em te silniki byly zalewane fabrycznie. Wg. dobieraczki ELF do tego silnika zalecaja jako pierwszy wybór olej o lepkosci 5W30 (podobne zalecenia ma Shell) Elf Evolution Full Tech R. Ale ten Evolution 900 SXR 5W40 jest polecany jako wybór alternatywny. Z kolei aktualny dostawca olejów dla Renault, czyli Castrol zaleca jako 1 wybór Castrol Edge 0W40 A3/B4, z domieszką tytanu, a jako alternatywę oleje o lepkości 5W40, w tym z serii Magnatec. Reasumując jednym z droższych wyborów będzie Castrol Edge, a jednym z tańszych np. Specol Spec Gold 0W40 A3/B4, z udzialem baz PAO lub Tedex Synthetic FS 0W40.
 
Czy do auta, które będzie używane głównie na trasach szybkiego ruchu, to 5W40 nie będzie lepsze?
Na 5W30 będzie miał trochę lepsze chłodzenie prawdopodobnie. Ale przy takich prostych konstrukcjach jak ten silnik, nie będzie wielkich różnic .
 
5W-30 powinien szybciej oddawać temperaturę więc bilans powinien być lepszy, a to nie są silniki wymagającej wysokiej lepkości bo mocno się grzeją.

Co do samego oleju to w sumie dowolne A3/B4 w lepkości 5W-30 albo 5W-40 będzie ok. Z dwóch które podałeś, Elf jest chyba sensowniejszy, zastanów się nad jego odpowiednikiem z Totala (Quartz 9000 5W-40), powinien być tańszy, a to ta sama firma.
 
Jednak zalany Elf Evolution 900 SXR 5W40, filtr Renault OE (czyli pewnie Purflux), płukanka Archoil, dodany Ceratec (mechanik sam zaproponował).
Dodatkowo była ściągana i czyszczona miska olejowa i czyszczona, wymiana uszczelek silnika, nowy rozrząd, paski osprzętu, koło pasowe OE Renault itp.
Trochę kasy poszło, no ale cóż, serwis po zakupie używanego auta.
Zrobiłem trasę 300 km po 2 razy i póki co oleju nie bierze, wycieków nie ma.
 
Ten Ceratec przy zastosowaniu w aucie do jazdy na co dzień które jest sprawne nie na celu za bardzo. Szkoda kasy. Taki modyfikator tarcia jak Ceratec można sobie zapodać do samochodu terenowego albo takiego co jeździ w trudnych warunkach .Przy uszkodzeniu miski olejowej , jest mniejsze prawdopodobieństwo zatarcia silnika podczas chwilowej jazdy bez oleju. Wtedy jak najbardziej ma to sens.
Za to płukanka w kilkunastoletnim aucie zdecydowanie wskazana 👍
 
Back
Top