Będzie codziennie jeździł odcinki 7 -12 km
Szybko będą koszta...
Olej powinien posiadać norme c3
w LIII C4, nie masz pewności, to wrzucasz w google normę, jaką wymaga producent i już widzisz, czy to jest FS, MS, czy LS.
Względem C3, C4 ma o prawie 50% niższa zawartość popiołów siarczanowych. (0,8% vs 0,5%).
Tutaj sytuacja jest ciekawa, bo nie znalazłem informacji o tym, aby DPF względem Laguny II był inny [nawet w 2.0Dci montowanym w LII po lifcie] i w Lagunie II była norma C3, natomiast w LIII z automatu norma C4. Podejrzewam nic innego, jak względy ekologiczne. Prawdopodobnie, na 99% można stosować C3, ale to jest kwestia, którą ja bym zastosował w swoim przypadku, gdybym miał 2.0Dci. Tutaj trzymajmy się C4.
Ktoś go zalał elf 5w40 jakimś tanim
Olej sam w sobie nie taki zły, ale w twoim przypadku jest fatalny. Sczególnie przy stylu jazdy.
Elf FT 5W30 - pierwszy wybór, większość chłopaków z forum na nim lata i nie zgłaszają problemów. Koncern Total\Elf to producent solidny i zawsze godny polecenia
Shell Helix AR-L 5W30
Neste Pro 5W30 C4
Orlen Max Expert C4 5W30 - Bardzo dobre oleje z rodzimego podwórka. Cena jest tutaj dużym atutem. Jeśli nie Elf, to zdecydowanie Orlen.
Poleciłbym Lotosa Quazar C4, ale tego nie dostaniesz nigdzie. Aurum C3 jest dostępny nawet w Auchan.