• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Master 2.3 170km adblue

Plutonowy

Użytkownik
Samochód
Renault master 2,3
Marka samochodu
Renault Master
Budżet/ile litrów
400 zł 8l
Styl jazdy
Silnik
2.3 dCi 170
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
150-200ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Rn0720
Jaki olej masz obecnie
Penrite enviro c4
Samochód kupiony z przebiegiem 97 tys km. Pracował na motrio 5/30 C4. Przy 98 tys km. Zalałem penrite 5/30 C4. I mam wrażenie że jak tylko zmieniłem olej silnik zaczął mi buczeć. Pracuje głośniej. Z 70-71 db wzrosło na 72-73. Mierzone aplikacja w telefonie więc może przekłamania jakieś są. Przed i po mierzone na ciepłym motorze.
W tej chwili mam 104 tys przejechane. Olej pójdzie zaraz do analizy żeby podróbkę wykluczyć ale mimo wszystko zmienię na coś innego.
Jazda do pracy na budowę od 10 do 50 km w jedną stronę. Jakaś trasa 200-600 km kilka razy w roku.
Cała ekologia w silniku działa aczkolwiek wolałbym zadbać bardziej o silnik niż DPF. Więc może jakieś dobre C3 504/507?
 
Podobny temat o C4:

504507 - Mobil1 ESP lub Castrol ll01
 
Czasami na świeżym oleju silnik pracuje delikatnie inaczej i niekoniecznie jest to zmiana na plus. Teraz zmieniłem na Shell-a AV-L 0W30 i odgłos pracy silnika jest inny też taki nieco bardziej "buczący" zwłaszcza przy niskich obrotach. Te Mastery nie lubią zamulania i krótkich tras. Ja bym sie chyba trzymał normy RN720 i związaną z tym niższymi popiołami. W przystępnych cenach jest Elf, Eurol czy Orlen.
 
Biorąc pod uwagę tylko silnik. Na nim mi najbardziej zależy. Bo np dpf wypiorę tanio. Który olej byście polecali?
Czy przy zmianie na np 504 VW ( po cyferkach wydaje mi się dużo lepszy) nie osiągnę czasami odwrotnego efektu bo popiołu wiecej a przez krótkie odcinki komp mi zaleje olej paliwem?
 
Jeżeli chcesz przejść z low SAPS na mid SAPS czyli C3, to może nie VW 504 tylko np. bardziej ogólne Orlen XD albo Lotos C2+C3?
Norma 504/507 - tak jak to rozumiem - jest ukierunkowana na long life (test 650 h pracy). Przy częstszych wymianach nie wydaje się być konieczna.

Ww. oleje mają dobry zestaw norm, solidne bazy są bogate w dodatki.
 
Też właśnie oleje c4 wydają mi się takie mocno wykastrowane, byle by dpf żył. C3 dla mnie dużo ciekawsze.
I druga sprawa że warunki auto ma jakie ma. Może przejście na 0w będzie lepsze dla silnika.
 
Takie C2 + C3 z naszego podwórka to bylby nie drogi koszt . Gołe C3 bez 504/507 nie robią "wrażenia" . Może trochę silnik Ci wyciszy bo zazwyczaj jest molibden w tym połączeniu ;)
 
No właśnie Orlen i Lotos mają sporo Mo.
 
Back
Top