• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane 1,4Tce i Seat Ibiza 1,6 chciałbym pogodzić olejem

lagarto

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Megane 1,4TCe/ Seat Ibiza 1,4
Dzień dobry,
Posiadam dwa autka i dla wygody chciałbym zalewać je tym samym olejem - czy możecie polecić coś co nada się do obydwu?
Moje typy to na razie:
Ravenol SSL 0W40, Ravenol Turbo VST 5W40, Neste City Pro 0W40 lub 5W40

Czy coś z wymienionych przeze mnie jest godne polecenia czy może macie jakieś lepsze propozycje?
Górna granica cenowa to max 200PLN/5l

Samochody:
1. Renault Megane 1,4Tce, 2011, LPG
Przebieg: 168 000 (rzeczywisty)
Obecnie zalany Elfem SXR 5W40
miasto 30%; trasa 70%

2. Seat Ibiza 1,4, 2007, LPG
Przebieg 140 000 (tyle na liczniku)
Obecnie zalany Valvoline Synpower 5W40
miasto 60%; trasa 40%


A jeśli dobór takiego samego oleju dla tych samochodów wymagałby pójścia na zbyt duży kompromis to napiszcie proszę jaki olej najlepiej lać do każdego z osobna.
 
PAO:

Meguin Megol Super Leichtlauf 5W-40/0W-40
Extreme Lubricants 5W-40/0W-40

GTL tzn. HC:

Shell Helix Ultra 5W-40
Gulf Formula GX 5W-40
Total Quartz Energy 9000 5W-40
Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40

Jakiegoś oleju PAO nie musisz wybierać do obydwu pojazdów. Istotna jest często powtarzana zasada: Regularna wymiana. Oraz czy to będzie 0W-40 czy 5W-40 nie ma dużego znaczenia.
 
Total 9000 to praktycznie to samo, co Elf, tylko, że tańszy zamiennik. Całkiem fajny jest od Totala 0W40.

Ta Meganka 1.4Tce jest już na wtrysku bezpośrednim, prawda?
 
Nie, 1.4 TCe ma wtrysk pośredni. Dość krótko był w ofercie Renault (chyba tylko 2 lata) i został zastąpiony 1.2 TCe o tej samej mocy i 15 Nm więcej.
 
ma hydraulikę na zaworach, czy już mechaniczna kasacja luzów?
 
Regulacja luzu odbywa się poprzez wymianę szklanek. W praktyce konieczne to jest dopiero w okolicach przebiegu powyżej 200 tys.
 
Dziękuję za odpowiedzi. Tak, Meganka wtrysk pośredni i szklanki do regulacji luzu. Co do interwałów sprawdzania luzu to ja się spotkałem z opinią, że na lpg co 60k powinno się sprawdzać. Ale to trochę OT
poziom1989 napisał:
PAO:

Meguin Megol Super Leichtlauf 5W-40/0W-40
Extreme Lubricants 5W-40/0W-40

GTL tzn. HC:

Shell Helix Ultra 5W-40
Gulf Formula GX 5W-40
Total Quartz Energy 9000 5W-40
Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40

Jakiegoś oleju PAO nie musisz wybierać do obydwu pojazdów. Istotna jest często powtarzana zasada: Regularna wymiana. Oraz czy to będzie 0W-40 czy 5W-40 nie ma dużego znaczenia.

Wymieniam regularnie oliwkę :) I nawet filtr od razu ;)

Poziom1989; Twoje propozycje są zamiast tych co ja podałem czy bardziej jako uzupełnienie, które jeszcze oleje mogę brać pod uwagę? Meguin teoretycznie nie spełnia sprecyfikacji RN0700/0710. Extreme się trochę boję - na papierze wygląda nieźle ale to świeżynka na rynku.
O Totalu wiem, że to niemal to samo co Elf. Gulf dla odmiany nie spełnia norm VW. Został zatem Shell i Fuchs ;)
 
Do 1.4 TCE polecam coś z 5W40 lub 0W40. Wybór masz bardzo duży i niekoniecznie bym patrzył na normę Renault, choć lepiej jak jest ale niekoniecznie musi być. Dobry stosunek cena jakość to Meguin i Eurol. Total 0W40 tez jest niczego sobie ale podobnie jak inne popularne marki może nie być tym o czym myślisz gdy go kupujesz. Shell dobre oleje ale mam wiarygodne info, że mogą być rożne wersje na rynku delikatnie się różniące w zależności od zakładu produkcyjnego a jest ich kilka w Europie.
 
lagarto napisał:
Posiadam dwa autka i dla wygody chciałbym zalewać je tym samym olejem - czy możecie polecić coś co nada się do obydwu?
Moje typy to na razie:
Ravenol SSL 0W40, Ravenol Turbo VST 5W40, Neste City Pro 0W40 lub 5W40

Wymienione przez Ciebie propozycje są bardzo dobre i proponowałbym rzucić monetą wybierając którąś z nich - choć ja z powodu sympatii i zaufania do marki Ravenol wybrałbym któryś z dwóch pierwszych. Parametry mają rewelacyjne i przy zachowaniu rozsądnego interwału naprawdę lepiej tym autom nie zrobisz.
 
Back
Top