• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane II 1.4 16V

alexaa

Użytkownik
Samochód
Renault Megane 2ph2 1.4 16V / KIA Venga 1.6 CRDI 128KM++
Marka samochodu
Renault Megane II
Budżet/ile litrów
Potrzebuję 5L na wymianę. Budżet do 75zł/4L - 90 zł/5L - im tańszy tym lepiej :)
Styl jazdy
Silnik
1.4 16V 98KM
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-40 ACEA A3/B4
Jaki olej masz obecnie
ELF 5W-40 (na początku w ASO lany LDX, później prywatnie może SXR)
Cześć, szukam taniego oleju do Renault Megane II 1.4 16V. Na wymianę potrzebuję kupić bańkę 5L. Jazda głównie po mieście, odcinki 10-15 km ale też często odpalany. Przebieg roczny 8 tys km.
Tak naprawdę mocno zastanawiam się nad Lotos Synthetic Plus 5W-40 bo ma świetną cenę. Ale może macie inne typy. Myślałem także nad:
- ELF 5W-40 SXR / NF
- Shell HX7 / HX8 5W-40 (pierwszy dosyć tani ale chyba bez rewelacji)
- Eurol Super Lite (trochę droższy)
- coś z produktów Total


Co myślicie, czy np. lepiej wziąć droższego Eurola z mobilidenem i większym Ca? Dłużej posiedzi w silniku niż Lotos np. 11 tysięcy? ELF/Eurol jest nieco bardziej lepki w 100*C to lepiej/gorzej? Niby miasto to rozrzedzanie przez paliwo - ile tak naprawdę jestem w stanie przejechać na tych olejach. Dzięki za pomoc.
 
Przebieg roczny 8 tys km.

jak ma być jak najtaniej, to Lotos Synthetic Plus 5W40, lub Specol Gold 5W40, ewentualnie Total 5W40 [bo to praktycznie to samo, co Elf SXR, a taniej wychodzi]

Shell HX8 5W40 będzie również dobrym wyborem.

Zmieniaj co roku, co te 8 tysięcy i wszystko będzie git.
 
Wybierz polskie oleje. Ja się nie znam ale Transformersy piją Lotosa 😉
 
Lotos i Eurol jak najbardziej :)
Do tego Platinum Classic .

Elfa NF sobie odpuść nie wart swej ceny i poza tym nawet chyba aprobat Renault nie ma .
 
Najciekawsze że w ASO Renault w Belgii lali Nfa i w książce auta jest jako polecany / najlepsza ochrona. Znalazłem że w stosunku do SXRa ma podbity magnez kosztem wapnia i ograniczony Bor.


Ile taki Lotos wytrzyma przy eksploatacji miejskiej? 8 - 10 tysięcy na spokojnie czy już można odczuć spadek jakości po takim przebiegu (miasto).
 
Specol, Lotos, Orlen z normą A3/B4 będą wystarczające. Shell i Total jako alternatywa. Wszystkie powinny wytrzymać tyle samo.
 
Wszystkie z podanych wytrzymają te 8k .
Na Platinumie bym tylko interwału nie przeciagal .
 
Back
Top