• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

bilion11

Nowy użytkownik
Samochód
-Megane III phI 1,9dci z FAP, Avensis 3sfe+LPG
Witam!!!,
Witam Wszystkich!!!! ;)
Auto to Renault Megane III pl I 1,9dci 130 KM + FAP z 2009r. Przebieg 70k km, olej ELF Solarais FE 5w30. Oleju nie bierze. Przebiegi głównie trasa/ dziennie ok 100 km/, rocznie ok 30k km. Styl jazdy raczej bez odpałów. Mam zamiar eksploatować Meg ok 5-6 lat. Auto biorę od siostry, która jeździła tyle co " do kościoła" . Tutaj na forum polecany był EUROL ATENCE 5W30 + AR9100 . Wszędzie w opisach jest mowa że pełen syntetyk? Faktycznie czy tylko HC jak większość spełniających normę Renault R 0720? Zastanawiałem się nad RAVENOL HDS SAE 5W-30 CleanSynto lub Millers Oils XF Longlife C4 5W30 . Czy może jakiś inny ? Kwota na olej to ok 200 zł.
 
Niestety w Renault z FAP musisz mieć ACEA C4, czyli low saps. W tym przypadku ACEA C3 nie jest odpowiednim zamiennikiem, jak w przypadku diesli PSA, gdzie C2 można zastąpić C3 właśnie, bo różnica jest tylko w wartości HTHS, a nie stężeniu popiołów.

Eurol Actence 5W30 i Ravenol HDS 5W30 rzeczywiście są dobrymi propozycjami, zwłaszcza podlane AR9100. Raczej nie znajdziesz lepszych olejów do tego zastosowania. :)
 
Co ciekawe - posłużę się tutaj przykładem Laguny - Laguna II w tym samym silniku 1.9Dci ma zalecenie C3, natomiast w Lagunie III już C4. To samo tyczy się wersji 2.0 150KM. Podejrzewam te same filtry, ale ze względu na nowszy rocznik - wyższe normy "eko" więc zastosowanie C3 równiez nie powinno zaszkodzić.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No nie wiem. Co prawda Francuzi mają mokre filtry, ale im tak wystarczy zmiana oprogramowania do niskich poziomów popiołów i siarki (a to główna różnica między C3 i C4) i mozna sobie narobić bęcków w systemie oczyszczania spalin.

Ja bym lało C4. Eurol jest ok, ja bym zerknął tez na Shell Helix Ultra AR-L 5W-30 (to chyba teraz olej fabryczny dla nowych Renówek).
 
w Renault filtry FAP są suche. Ale faktycznie, oprogramowaniem może się różnić i tutaj stawiał bym na całą różnicę w tych filtrach.
 
Już chyba nawet Peugeot od mokrych odszedł. Kiedyś tak, ale nawet nie we wszystkich HDi.
 
Back
Top