• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Rowe 5W-30 - Subaru Boxer Diesel 2010 11616 km

KamilJB

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla E21 1.6 (1ZR-FAE) + LPG
Witam, wstawiam analizę przeprocowanego oleju po 11616 km w Subaru Boxer Diesel 2010 rok.

Olej Rowe 5W30 HIGHTEC SYNT DPF.

Samochodem jeździ mój ojciec, 90% to miasto więc jak na Diesla to ciężkie warunki.

Proszę o opinię, najbardziej martwi mnie ta sadza i metale - co można z tym zrobić i czego można się obawiać?

Sam short block ma przebieg około 45000 km.

#-KAMILJB-SUBARU-Z-249432-Sev2-page-001.jpg
 

Attachments

  • #-KAMILJB-SUBARU-Z-249432-Sev2.pdf
    111,1 KB · Odwiedzin: 188
Last edited by a moderator:
Wygląda ok, zwłaszcza jak na warunki jazdy. Metale są w normie, podwyższone ale znowu - nic dziwnego, a nie przekraczają wartości granicznych. Wg mnie normalny, zdrowy silnik.
 
Brakuje probki refencyjnej, ale widac, ze olej jeszcze jest w zaakceptowanym stanie. Metale zuzyciowe jak wyzej.
 
Myślicie, że jest sens na przyszłą wymianę oleju wlać do niego 0W40 Aral? Instrukcja przewiduje tylko C2/C3 i rekomenduje 5W30 lepkość.
A jak nie to może coś z 0W30? Eurol FS/Shell?
 
Jak najbardziej mozesz. Ale tutaj omawiamy analize, nie dobieramy olejow.
 
Tak wiem wiem, przepraszam.

Kiedyś odkopie swój stary wątek :)
 
Wyniki są jak dla silnika na dotarciu, to już nawet TDI sypią mniej metalami.
Czy ja dobrze rozumiem że poprzedni silnik wytrzymał 170 tys km? Bo te liczby tylko to uzasadniają.

Pozdrawiam,
 
Diesle Subaru to znany temat - pękały wały. Subaru poczuło się do winy i wymieniał Short Blocki (koszt zrobienia na własną rękę - 25 000 zł).

Samochód kupiłem od Dealera Białystok z przebiegiem 173 000 km. Wtedy silnik miał przebiegu 500 km (nowy wstawiony w ASO).

Obecnie samochód ma 212 000 km.

Na ten moment ten silnik ma przebieg 45 000 km.

Tak stary wytrzymał 170 000 km.
 
To ten silnik który Chris remontuje po 140kkm? Za duży moment obrotowy przy niskich obrotach.
 
Tak, EE20Z.

Subaru to ogarnęło - zmienił się soft i obniżyli drastycznie dół bo ludzie sprzęgła palili.
 
Last edited by a moderator:
Samochód ma przejechane 45000 km, myślę, że stówkę powinnien jeszcze zrobić na poprawionym silniku :)
 
Tak, EE20Z.

Subaru to ogarnęło - zmienił się soft i obniżyli drastycznie dół bo ludzie sprzęgła palili.
Palili tylko ci, którzy nie umieli jeździć
Miałem Forestera 2009 r, silnik wytrzymał 140 tys km. Zrobiłem w Aso Koper i sprzedałem znajomemu bo w międzyczasie kupiłem BMW. Przy 140 tys km sprzęgło było jak nowe, a samochód przy niecałych 80 tys dostał wirusa na 190 KM więc miał dużo więcej momentu niż seria. Dawno znajomego nie widziałem ale już ponad rok temu ponad 400 tys auto mialo.
 
Back
Top