• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Rozrząd 1.9 tdi pd

Adriano

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b6 1.9 tdi
Witam Panowie jaki rozrząd byście wybrali bo zbliża mi się wymiana i mam 3 typy do wyboru;
1) INA komplet z pompa wody 450 zł
2) SKF kpl. 500 zł
3) Pasek Continental + rolki INA + pompa wody Hepu P569 550 zł
Co będzie najlepsze ? Wymiana co 80 tys km
Audi a4 b6 1.9 tdi avf 130 km 2003 rok
 
Kupiłem do swojego najdroższy Conti, w zestawie tylko pasek był Conti, rolka INA, napinacz NTN Japan, pompa Dolz, tłumik NTN i jeszcze brak szpilki pod rolkę napinającą.
 
Zestaw 3 teoretycznie najlepszy, bo pompa Hepu. Reszta to jeden pies, rolki dla wszystkich i tak robi INA, paski dla wszystkich w tym przypadku pewnie robi Conti. Tyle teorii, w praktyce tych rozrządów narobiłem setki i zestaw INA często, gęsto jeździł po 90 kkm do kolejnej wymiany, a jeden taksówkarz, co głównie po mieście się kręcił dojeżdżał do 120 kkm w 3 lata.
 
Według mnie INA. SKF miał jakiś czas temu parę wpadek z tego co widziałem w sieci.
 
Ja zawsze zakładałem zestaw Conti w moich autach i było zawsze ok. W zeszłym roku założyłem zestaw INA i póki co też jest ok. ;) W przypadku mojego silnika 2.0 TDI 170KM tylko zestaw Conti ma pompę wody z stalowym wirnikiem. Wszyscy inni producenci mają plastikowy. Czy to ma jakiś wpływ, niewiem.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Zestaw HEPU. W środku pasek Conti, rolki INA i pompa HEPU. Ja mam INĘ i od założenia mi wyje pompa wody, aż do konkretnego rozgrzania silnika. W Zestawach Conti pompy wody się rozszczelniają.
 
INA i FAG to koncern Schaefler, który sprowadził jakość tych zacnych łożyskowych marek do poziomu średniego chińczyka i zapłacił karę za zmowę kartelową. Nie dziwi mnie to, co napisał @demonick7 .
 
Podpinając się pod temat...
Jaką pompę wody lepiej brać? Bo są takie z plastikowymi wirnikami i metalowymi. Plastik to się może odkształcić jakoś, czy rozpuszczać, ale raczej jest lżejszy co może ma jakiś wpływ na wydajność, a metal jest trwały i jego właściwości się nie zmienią.
 
Niektorzy mowia, ze metalowe sa lepsze, bo takie robi HEPU. Ale generalnie, zanim sie ten plastik, czy metal rozpadnie, to chyba wszesniej pompa zacznie cieknąć.
Moze @Kaczorek79 cos ze swojego doswiadczenia podpowie, czy wystepuja awarie tych "kółek" i czy jest takas przewaga w awaryjnoaci plastikowych nad metalowymi.
 
plastik, czy metal rozpadnie, to chyba wszesniej pompa zacznie cieknąć.
Jest jeszcze jeden czynnik, jakaś awaria silnika, gdzie jego warunki się zmienią na tyle, że mogą uszkadzać inne rzeczy. np przegrzanie. wtedy temperatura na kółku może być dużo wyższa niż normalnie.
 
Tyle, że pompa napewno musi mieć margines wytrzymałości ponad temperaturę normlanej pracy.
Napewno i zwykła pompa jest spoko bo inaczej nie byłoby jej w markowych zestawach rozrządów. Ja teraz kupiłem nadroższego Conti i też w środku pompa plastik.

Nie wiem jak to połączyć, ale czytałem nie raz, żeby brać z metalowym wirnikiem bo plastikowe mogą się ukręcić i jak ktoś miał awarię bo wirnik zerwało to był plastikowy zawsze. Ale to trzebaby mechanika pytać co przerobił setki rozrządów / silników. Ja jedynie mówię co przez lata wyczytywałem na necie.
 
Jeśli chodzi o awarię pompy to o wirniku nigdy nie słyszałem, jak już to przecieka. Ja zestaw do Golfa 2.0 TDI brałem zawsze Conti i w zestawie był wirnik stalowy. Teraz mam INA, i wirnik jest plastikowy. Różnić żadnych nie odczuwam. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że plastikowy wirnik jest cichszy, ale ja osobiście żadnej różnicy w hałasie nie słyszę ;)
 
Jest jeszcze jeden czynnik, jakaś awaria silnika, gdzie jego warunki się zmienią na tyle, że mogą uszkadzać inne rzeczy. np przegrzanie. wtedy temperatura na kółku może być dużo wyższa niż normalnie.
Przy takim przegrzaniu, ktore ma doprowadzic do "zniszczenia" plastikowego wirnika to chyba wczesniej pojdzie uszczelka pod glowica itp.
 
Miałem kilka przypadków, że plastikowy wirnik się odkleił od ośki, oraz jeden, gdzie się po prostu rozkruszył. Akurat w moim BMW robiłem coś przy paskach i zauważyłem lekki luz na pompie wody, wziąłem na szybko Swaga z plastikiem i kółko rozleciało się na kawałki po ok 8 miesiącach. Reklamację uznali.
 
W peugeot 307 1.6 benzyna mam zestaw Ina, póki co brak zastrzeżeń. W Lancer 1. 6 benzyna mam też ina lecz pompa wody jeszcze oryginalna a ma już 20 lat też bez zastrzeżeń więc mogę polecić
 
Dzisiejsze Hepu to już nie to samo co kiedyś, więc nie ma gwarancji, że wytrzyma tyle co ori. Wirniki z tworzyw to duże ryzyko, lepiej unikać. Najtańsze pompy z metalowym to chyba Metelli (zakładałem taką do Yarisa), ogólnie są spoko, ale nie wiem ile wytrzymują w nich łożyska.
Co do pasków to moim zdaniem Dayco są lepsze od Conti. Paski INA są bardzo solidne, ale bywają głośne i to może doprowadzić do obłędu. Rolki INA, SKF to raczej pewniak. Niedawno do Civica montowałem rolkę SNR i moim zdaniem wyglądem nie różniła się absolutnie niczym od rolki INA która była tam wcześniej.
Uważam, że jak stara pompa jest ok to nie ma sensu jej ruszać, ale bardziej dotyczy to japońców, w VAG-u to lepiej zmienić.
Nie ma sensu przepłacać za części premium, ponieważ jakościowo często już nimi nie są.
 
A rumuńska INA to podobno śmierć napinacze w pudelku potrafi się rozlecieć.
 
Back
Top