soszo
Moderator
- Samochód
- Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Szukając informacji o olejach przekładniowych o niskiej lepkości natknąłem się na takie coś jak zmiana klasyfikacji SAE i to już w 2019 roku.
Fragment tłumaczenia ze strony: https://360.lubrizol.com/2019/Why-has-SAE-J306-for-Automotive-Gear-Lubricants-Been-Revised
Zmieniona norma SAE J306, obowiązująca w lutym 2019 r., Lepiej określa klasy o niskiej lepkości dla przyszłych wymagań dotyczących płynów do manualnych skrzyń biegów i samochodowych olejów przekładniowych poprzez wprowadzenie trzech nowych klas lepkości:
Obniżenie obecnego minimalnego limitu lepkości kinematycznej z 7,0 cSt do 3,8 cSt przy 100 ° C umożliwia stosowanie nowych smarów o tak niskim poziomie jak SAE 65 w połączeniu z bardziej nowoczesnymi konstrukcjami sprzętu.
Zmiana wpływa również na dolne granice lepkości SAE 70W, SAE 75W i SAE 80W, jak widać poniżej:
Nie wiem czy dobrze pojmuje ale takie oleje jak np Castrol Syntrans V FE 75W80 (KV100 - 8.0) czy Elf NFP (KV100 - 7.5) stają się olejami 75W75?
Fragment tłumaczenia ze strony: https://360.lubrizol.com/2019/Why-has-SAE-J306-for-Automotive-Gear-Lubricants-Been-Revised
Zmieniona norma SAE J306, obowiązująca w lutym 2019 r., Lepiej określa klasy o niskiej lepkości dla przyszłych wymagań dotyczących płynów do manualnych skrzyń biegów i samochodowych olejów przekładniowych poprzez wprowadzenie trzech nowych klas lepkości:
- SAE 65
- SAE 70
- SAE 75
Obniżenie obecnego minimalnego limitu lepkości kinematycznej z 7,0 cSt do 3,8 cSt przy 100 ° C umożliwia stosowanie nowych smarów o tak niskim poziomie jak SAE 65 w połączeniu z bardziej nowoczesnymi konstrukcjami sprzętu.
Zmiana wpływa również na dolne granice lepkości SAE 70W, SAE 75W i SAE 80W, jak widać poniżej:
Nie wiem czy dobrze pojmuje ale takie oleje jak np Castrol Syntrans V FE 75W80 (KV100 - 8.0) czy Elf NFP (KV100 - 7.5) stają się olejami 75W75?