• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Exeo 2.0TDI CJCA 2012r.

Bukar

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Exeo ST 2.0 TDI 2012r.
Marka samochodu
Seat Exeo ST 2.0TDI
Budżet/ile litrów
250/300zł 5L.
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
2.0TDI CJCA 143HP-200HP
Data produkcji
2012r.
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Znikomy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504/507
Jaki olej masz obecnie
Eurol FS 0W30
Witam stoję przed wymianą oleju w swoim silniku i chciałbym się zapytać czy Mobil 1 ESP X3 0W40 będzie dobrym olejem? Spełnia normy C3, vw511, zalecany do stosowania w samochodach z filtrami cząstek stałych i nie widzę przeciwskazań do stosowania go np w 2.0TDI ale chciałbym zapytać was o zdanie. Dodam że samochód dłubnięty na 200HP i to raczej nie koniec dlatego chciałbym trochę poeksperymentować z olejami bo zależy mi na ochronie silnika. Wcześniej jeździł na Eurolu FS 0W30. Wymiana co max 9-10tyś. DPF na razie na swoim miejscu.
 
Nie widzę przeciwwskazań do zastosowania tego oleju w tym przypadku. Pytanie tylko czy jest sens podnosić lepkość bo moim zdaniem nie ma sensu a nie widzę nic innego co mógłbyś zyskać. Aktualny olej i tak jest w górnym limicie dla lepkosci 0W30 (12,4) i na pewno jest ona w pełni wystarczająca nawet po podniesieniu mocy. Nie ma prostej zależnosci między wyższa lepkością wyższa ochroną. Na 0W40 silnik będzie spisywał się prawidłowo ale temperatury oleju beda raczej wyższe niż na dotychczasowym oleju a większy zapas lepkości moim zdaniem nie jest potrzebny. Mobil 1 ESP 0W40 to bardzo dobry olej ale tak samo Eurol FS 0W30 i tutaj moim zdaniem nic nie zyskasz. Jako eksperyment można jak najbardziej ale większego sensu nie widzę.
 
Uważasz że temperatura oleju będzie wyższa na 0w40 niż 0w30? Zawsze myślałem że dzięki podniesieniu lepkości temperatura oleju będzie niższa. A co do ochrony silnika to też myślałem że raczej oleje o wyższej lepkości lepiej się spisują pod tym względem. Wiadomo pasowania silnika itp ale 2.0TDI to praktycznie te same pasowania, oraz kanały olejowe co 1.9TDI
 
Last edited by a moderator:
Wyższa lepkość to tak w uproszczeniu wyższe opory wewnętrzne a to zwykle oznacza wyższa temperaturę. I tak zwykle jest w praktyce w 2.0 TDI ale też np. w TSI. Wyższa lepkość będzie oznaczać, że będziesz mieć grubszy film olejowy przy tej samej temperaturze oleju ale w tych samych warunkach na 99% w tym silniku temperaturę oleju będziesz miał wyższą. Oleje w normie 504/507 zwykle mają dośc wysoką lepkośc jak na XW30 (11,5-12,5) i za bardzo nie widzę sensu w normalnym użytkowaniu podnoszenia tej lepkości.
 
Obecnie dla TDI CR z DPF w grupie VAG są przeznaczone oleje w normie 504.00/507.00 typu 0W30 (Longlife III FE).
5W40 są oferowane, ale dla TDI PD bez DPF (pompowtryskiwacze) - norma 505.00/505.01.
Mobil ESP X3 0W40 to norma 511.00 i jest raczej przeznaczony do benzyn z GPF i to wyczynowych takich jak Audi RS.
 
Last edited:
Zostań raczej przy 0W30 504/507. Możesz przetestować np. Archoila 9200V2 w kontekście ochrony silnika i temperatury oleju.
 
Back
Top