• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Ibiza 6L 1.2 AZQ

tertut

Użytkownik
Samochód
ibiza 6l
Marka samochodu
Seat Ibiza 6L
Budżet/ile litrów
130 za 4 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2 64 KM AZQ
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200-300 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
VALVOLINE MAXLIFE 10W40
witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanie jaki obecnie olej zalać do Seata Ibiza 1.2 AZQ rok 2003? Samochód sprowadzany do Polski z 5 lat temu bodajże z Niemiec. Obecnie ma ok 175 tys. km przebiegu a jak był kupiony to miał ok 140 tys. km. Stoi na polu/dworze i przez ostatnie 2 lata jeździ 2-2,5 tys. km na rok. Obecny olej to Valvoline 10W40. Przy takiej jeździe to nawet ciężko stwierdzić czy bierze dużo oleju. Jak było robione 15 tys. w jednym roku to wziął 1,5-2 litry oleju, ale potem wymiana akumulatora,cewki,świec nastąpiła. Świece były całe tłuste od spalanego oleju - nie wiem jaki był wówczas lany bo robił to mechanik. Obecnie jakoś jeździ ale pomyślałem, że może by tak zalać chociaż 5W40 tylko nie wiem jaki. Przeszukałem internet i nic konkretnego z ostatnich lat nie znalazłem na ten temat. Proszę o jakieś sugestie.
 
Last edited:
Przy takich przebiegach to można lać cokolwiek. Wybrałbym najtańszy 5W40 ale nie najgorszy bo z aprobatą MB229.5 czyli Cyclon Magma 100zł 5L.
 
Czyli śmiało mogę zmienić z 10W40 na 5W40, bo najbardziej się tego obawiałem. Przy poprzedniej wymianie zastosowałem płukankę LIQUI MOLY PRO-LINE.

Cena tak jak powyżej może być 130 zł za 4 litry, bo też nie chciałbym kupować po kosztach i wolę zalać coś przyzwoitego. 5 litrów opakowania odpadają, ponieważ praktycznie nie mam jak reszty zużyć w ciągu rok pomiędzy wymianą oleju.
Cyclon Magma pierwszy raz widzę tą nazwę.
Po szukaniu na tym forum oraz innych wytypowałem właśnie:
- SpecolSpec Gold 5W40,
- Lotos Synthetic Plus 5W40,
- Eurol Super Lite 5W40,
- Valvoline Maxlife 5W40.
Jakbym nie spytał to bym pewnie kupił Valvoline 10W40, ale korci mnie najbardziej zmiana na Specol 5W40.
W przypadku Valvoline 10W40 myślę, że przez rok przy podobnym przebiegu dolałem go ok 200-300 ml,a do poprzedniego dolałem ok 500-600 ml Mobila 10W40.
PS. Ssamochód jeździ a raczej stoi w korkach krakowskich, więc stąd tak mały przebieg, bo szybciej jest jeździć MPK. Jeździ nim kobieta, więc chciałbym olej możliwie jak najlepszy ale w granicach rozsądku cenowego.
 
Last edited:
Standardowo jak w VAGach z tamtych lat - 5W40 502.00. Jak musi być 4L to;
Lotos Synthetic Plus 5w40
Eurol Super Lite 5w40.
 
Petronas Syntium 5w40 E i Shell HX8 5w40 mieści się budżecie, lekko ponad $$$ Shell HU 5w40. Bańki 4L.
 
Czyli śmiało mogę zmienić z 10W40 na 5W40, bo najbardziej się tego obawiałem
Moja panda zniosła dzielnie taką operację. Zmieniłem z 10W Total/elf na 5W40 orlen/lotos. Teraz mam zlewki 5W30, miały być na chwilkę ale jakoś mi się odwleka wymiana. Docelowo będzie Elf FT 0W30. Na razie nic się nie rozszczelniło.
Robię nią 2kkm w roku więc zmieniam olej co 18 miesięcy.

Cyclon Magma to grecka marka. Ich 5W40 ma oficjalną aprobatę MB229.5 jak nasz lotos synthetic plus. (Tzn lotosa już nie ma w bevo)
Myślę, że mogą też produkować oleje dla Valvoline ale tylko domysły.
20230222_082029.jpg
 
Last edited:
A ja do swojego szerszenia wlewam w sobotę DEX'a w miejsce oficjalnie zalecanego 5w40 A3/B4 ...
Jeździł na Shellu HX6 10w40. U mnie dostał od razu płukanką (K2) i Orlena 0w40 z tej promocji po 12PLN/L.
Minęło 1200km, silnik nie bierze oleju, więc Oilsyn + DEX1 jako docelowy olej.
 
Do 130 zł w 4-litrowych bańkach masz jeszcze Gulfa G 5W-40 (229.3) i Gulfa GX 5W-40 (229.5) oraz Q8 Formula Excel 5W-40 (229.3). Gulf GX na "A" jest obecnie nawet tańszy od G, ale może mieć już z 2-3 lata. Jeśli kupisz na teraz, a nie na zapas, to spokojnie można taki lać. Shelle XH7 i HX8 też mieszczą się w budżecie (oba 229.3).
 
Dzięki za wszelkie propozycje.
Co sądzicie na tle tych propozycji jak wypada Valvoline Maxlife 5W40? Jest bardzo popularny w sklepie na "A" z ofertami, a cenowo wypada podobnie do LOTOSU? Wydaje mi się, że jeszcze rok temu Valvoline na tle konkurencji było droższe.

Najpopularniejsze oferty olei 5W40 na dzień 22.02.2023 nie licząc tych promowanych:
- Valvoline Maxlife 103,11,
- Shell Helix HX8 102,50,
- Petronas Syntium 3000 E 125,77,
- Shell Helix HX7 99,00,
- Specol Spec Gold 93,90,
- Lotos Synthetic Plus 104,00,
- Eurol Super Lite 113,49,
- Gulf Formula G 101,90,
- ciut powyżej budżetu Shell Helix Ultra 136,90.
Ceny właściwie bez większej różnicy co jeszcze bardziej utrudnia podjęcie decyzji. Tras autostradowych tym samochodem nie ma. Z reguły jazda kilka km a maksymalnie 15 km bez wyłączania silnika w tym sporo w korku lub jazda 40-60 km/h. Nie wiem czy do takiej jazdy ma znaczenie jaki olej kupię?
Zakupu dokonam właśnie na "A".
 
Last edited:
Lotosa aktualnie kupisz w promocji: za 5l ok. 110,00 zł brutto w hurtowni wielkopowierzchniowej na "S" (lub plus dodatkowe 10,00 za przesyłkę).
 
Kupię chyba jednak Lotos. Niestety promocja na 5 litrów nie pasuje mi, bo przez rok na pewno nie zużyje tego co zostanie. Z 4 litrów z wymiany oleju w tamtym oku pozostało jeszcze pół litra, a już pasuje wymienić olej.
 
Back
Top