• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.5tsi 130KM manual

Cerin

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Leon Iii St, 1.5 TSI 130KM
Marka samochodu
Seat Leon St
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
1.5 tsi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
508, 504
Seat Leon 1.5tsi 130KM manual, planowane użytkowanie ok 10lat.
Interwał planuje co rok, czyli w moim przypadku ok 10kkm

Licznik zbliża się do 3kkm i chciałem zlać olej po dotarciu. Pytanie co wlać?
Po przeczytaniu https://www.oil-club.pl/index.php?threads/0w20-czy-5w30-do-1-5tsi.605/ powinienem polecieć po 0W20, ale mam wątpliwości co dalej.
Mam stety, niestety pakiet serwisowy na 5 lat a w nim i olej i tu się odzywa dusza Janusza :) W ASO leją Castrola 5w30.

Zaleję teraz 0w20, po roku również, po dwóch latach w ramach pakietu potencjalnie wlaliby 5W30, po kolejnym roku mógłbym wlać 0W20 czy musiał 5W30? Taka rotacja lepkością jest w ogóle dopuszczalna?
 
"Większość w mieście" - lej 0W20 z 508/509 - ten silnik jest projektowany pod tą lepkość. 504/507 to alternatywa ale ASO powinno jako pierwszy wybór stosować 508/509. Ale dla ASO każdy grosz się liczy dlatego będą lać 5W30 z beczki po 15 zeta za litr.
 
Zgadzam się z @tomek evo . ASO liczy każda złotówkę i zaleje to co utrzyma gwarancję i będzie najtańsze, a nie odpowiednie.

Dobrych olejów 508/509 jest mnóstwo, Castrol sam z siebie nie jest zły, tylko ASO skąpi na normie. Ja bym zalał Castrol Edge 0W-20 LL IV. Ewentualnie Mobil 1 0W-20 ESP X2. Tomek pewnie też ma coś ciekawego w ofercie.
 
Zgadzam się z @tomek evo . ASO liczy każda złotówkę i zaleje to co utrzyma gwarancję i będzie najtańsze, a nie odpowiednie.

Dobrych olejów 508/509 jest mnóstwo, Castrol sam z siebie nie jest zły, tylko ASO skąpi na normie. Ja bym zalał Castrol Edge 0W-20 LL IV. Ewentualnie Mobil 1 0W-20 ESP X2. Tomek pewnie też ma coś ciekawego w ofercie.

W dobrych pieniądzach wspomniany Mobil 1 0W20 ESP X2 i gruntownie przebadany i sprawdzony Eurol Synthence LV 0W20 :
 
No właśnie kiedyś chciałem ten olej wprowadzić do oferty i okazuje się , że nikt nie ma a jak już jest to taniej mi wyjdzie na allegro z przesyłką kupić. System dystrybucji Lotosa i Orlenu pozostawia wiele do życzenia.
 
@SACZI 0w20 508/509 jest preferowanym przez VW olejem i takim olejem są zalane w fabryce. 5w30 504/507, to oleje alternatywne.
 
Najpewniej to jak ktoś ma dostęp do szczegółowych danych silników vw to zobaczyć czy w momencie kiedy wlewali 0w20 to cokolwiek zmienili w konstrukcji tego samego silnika
 
A tak, co do idei, to dlaczego 0W20 będzie w mieście lepszy? Nie zdegraduje się on w trudnych warunkach szybciej niż 0/5W30?
 
Tomku, a skąd taka informacja?
Tak czytałem - źródła nie pamiętam ale w sumie 1.5 TSI to jest nowy silnik (tak samo jak 1.0 TSI) a jako, że podstawową normą jest 508/509 i lepkość 0W20 to w sumie jest dość logiczne, ze silnik jest konstrukcyjnie dostosowany do tej lepkości.
Post automatically merged:

Najpewniej to jak ktoś ma dostęp do szczegółowych danych silników vw to zobaczyć czy w momencie kiedy wlewali 0w20 to cokolwiek zmienili w konstrukcji tego samego silnika
W 1.5 TSI od początku zalecany był 0W20.
Post automatically merged:

A tak, co do idei, to dlaczego 0W20 będzie w mieście lepszy? Nie zdegraduje się on w trudnych warunkach szybciej niż 0/5W30?
Niższa lepkość to mniejsze opory wewnętrzne i lepsza ekonomia. Olej zwykle w mieście nie łapie wysokich temperatur więc raczej nie ma obaw, że lepkość będzie za niska za to silnikowi będzie po prostu ciut lżej. Co do degradacji to 508/509 są na PAO-syntetycznych bazach więc olej powinien być dość odporny na degradacje. Pozostaje kwestia spadku lepkości jednak przy regularnych wymianach bym się nie obawiał. Najlepsza była by analiza zużytego oleju po określonym interwale i określenie jego stanu.
 
Last edited:
Rozmawiałeś z ASO?
Tak, jednak zaleją też 0w20.

Dziękuję za wszystkie inne cenne głosy w temacie.

Choć na ten moment już niezasadne i możliwe, że głupie - to pozostaje wciąż bez odpowiedzi moje pytanie o rotacje lepkością oleju. Można? Trzeba by było płukać silnik co wymianę? Że sensu takiego przedsięwzięcia brak, to fakt, ale czysto teoretycznie wciąż mnie to nurtuje.
 
Możesz zmieniać i nie musisz płukać.
 
Back
Top