• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 3 5F, 2.0 TDI 184 KM 4x4

groszek1111

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Leon 3 5F, 2.0 TDI CUNA, 184 KM, 4x4
Marka samochodu
Seat Leon 3 5F
Budżet/ile litrów
bez znaczenia / 5l + ewentualne dolewki
Silnik
2.0 TDI CUNA 184 KM 4x4
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0,4
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Motul X-clean
Witam, kupiłem niedawno używany samochód. Według książki samochód miał wymieniany olej co 13 - 16 tys. km. Sprzedawca (salon) przed przekazaniem wymienił olej na świeży Motul X-clean coś tam (o ile wymienił). Jednak chciałbym wykonać wymianę samodzielnie. Jaki olej polecacie do tego samochodu?
Dodam, że zrobiłem nim już około 3400km (2000 km w trasie) i dolałem przez ten okres nieco ponad litr oleju. Silnik nie ma lekkiego życia, mam nieco agresywny styl jazdy. W ciągu roku pokonuję ok. 15 - 20 tys. km. Planuję wymieniać olej maksymalnie co 15 tys. km.

PS: jakiś olej,dodatki niwelujące pobór oleju?
 
Last edited:
Raczej płukanka, jeżeli pobór nie jest spowodowany problemami mechanicznymi to pomoże. Jak jest to nie pomoże.

Normy pewnie standard czyli 504/507. Na 15000 km przebiegu to wg mnie Mobil 1 ESP 5W-30 będzie najlepszym wyborem w sensownej cenie. W dużo mniej sensownej Amsoil Signature Series Diesel Oil 5W-30.

Serio...?
RedLine Euro Series - 100PLN/1L ...

Xenum VRX 5W-30 - 190PLN/1L :p
 
OK, a tak na serio, to @jerseyAdmin ma rację, Mobil 1 ESP to chyba najrozsądniejszy wybór.
Kolejny, to Castrol Edge LL03 5w30.
Jakiś czas temu mocno popularny był tutaj Eurol Syntence FS.

Z tańszych propozycji - nasza krajówka, czyli Lotos/Orlen z 504/507.
Spokojnie w 100PLN/4L się zmieścisz, a oleje bdb.
 
Mobi 1 esp 5W30 powinien być wystarczający choć do wyższych wmagań w pierwszej kolejności polecę Eurola FS-a 0W30 bo mam bardzo pozytywne informacje zwrotne i sam go stosowałem wielokrotnie. Jak budżet nie trzyma to jest Ravenol VSW 0W30 a można też pójść w 0W40 z C3 np Aral, Mobil, MPM czy PAO-estrowego Repsola Master Racing jak by był dostępny a jak już koniecznie chcesz wydać worek kasy to zawsze można sięgnąc po Ravenola REP 5W30. Wiele osób się ze mna nie zgodzi ale moje zdanie jest takie, że przy wysokich wymaganiach to w tym wypadku minimium to ten Mobil 1 esp 5W30 tym bardziej jak nie mamy ograniczeń budżetowych. Ostatnio sam miałem dylemat co zalać na bardzo wymagające warunki czy coś zwykłego czy iść grubo i ostatecznie wybrałem to drugie rozwiązanie i biorąc pod uwagę warunki pracy oleju jakie mu zafundowałem to byłem zdecydowanie szczęśliwy, że tak wybrałem. Inna sprawa, ze ja po prostu zdjąłem olej z półki co na pewno ułatwia proces decyzyjny;)
 
Odgrzewam kotleta po 5 miesiącach. Może komuś się przyda.

Leon jak pił przed wymianą tak po
wymianie na Mobila (wcześniej płukanka) pił chyba jeszcze więcej, aż przestałem liczyć ile go żre. W sumie na 6k km dolalem jakieś 3 litry (3x1l butelki) Przed sylwestrem pacjent znalazł się u mechanika. Dolot, odma, turbo, wszystko wporządku. Zalecił sprzedaż Seata. Zapłaciłem mu 5 dyszek za diagnozę i zamówiłem płukankę, ceratec i olej od Liqui Moly 5w30 tec 4200. Wykonałem w czwartek wymianę dolewając ceratec i poprzedzając to plukanką i właśnie wróciłem 500km do domu. Jechalem jak zwykle. O dziwo jestem zaskoczony ponieważ na bagnecie ile bylo tyle jest. Rano jeszcze sprawdzę na całkowicie zimnym silniku. Edytuje post.
 
Posta już nie edytujesz bo jest na to godzina.

To że przez pierwsze 500 km po wymianie nie łyknął nic to zasługa świeżego oleju.

Żaden ceratek ani nic tu nie pomoże, jedynie intensywne płukanie.

W miarę jak najtańszy olej z normą + Oilsyn power cleaner, dodatkowo do każdej wymiany Oilsyn power flush - pół godziny jazdy i wymiana oleju. Ze 3 takie interwały po 10 tys. km może coś ruszy.
Do oleju "dolewkowego" też dodaj stosowną dawkę płukanki długodystansowej.
 
No to zobaczymy za kilka tys. km. Nie jestem wyznawca AR, po prostu jak jest pobór to najczęściej wynika to z zaniedbań serwisowo eksploatacyjnych, albo z wady fabrycznej. To pierwsze można próbować leczyć plukankami i skróconymi interwałami, to drugie wiadomo - remont. Ceratec jak i inny dodatek tego typu potrzebuje czystego silnika żeby móc robić to co ma robić, do zawalonego nagarem, szlamem i lakierem szkoda kasy żeby to lać.
 
@lukasz2608s mechanik dobrze radzi sprzedać. Chyba, że chcesz zostawić to remont silnika, bo płukanką i ceratekiem takiego poboru nie naprawisz ale możesz próbować.
 
Ile masz przebiegu?
 
Ja czasami po 10 tys. nie wiem na podstawie odczytu z bagnetu czy mi coś wziął czy nie a tu po 500 km od zmiany już wnioski są wyciągane.
 
Użyj płukanki Oilsyn Power Cleaner - zrob na niej z 5000km, później użyj przy zmianie oleju Oilsyn Power Flush na godzinę. Może to pomoże o ile zużycie oleju nie jest spowodowane jakąś usterka mechaniczna.
 
Oilsyn Power Cleaner to technologia poly-estrowa. Zawiera zaawansowany polimerowy komponent smarny dla bezpieczeństwa silnika podczas długotrwałego oczyszczania.
 
Użyj płukanki Oilsyn Power Cleaner - zrob na niej z 5000km, później użyj przy zmianie oleju Oilsyn Power Flush na godzinę. Może to pomoże o ile zużycie oleju nie jest spowodowane jakąś usterka mechaniczna.

Oilsyn Power Cleaner to technologia poly-estrowa. Zawiera zaawansowany polimerowy komponent smarny dla bezpieczeństwa silnika podczas długotrwałego oczyszczania.
W odwrotnej kolejności to tak, może by coś ruszyło jeśli to nie usterka mechaniczna.
 
Back
Top