• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 3 5F, 2.0 TDI 184 KM 4x4

groszek1111

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Leon 3 5F, 2.0 TDI CUNA, 184 KM, 4x4
Marka samochodu
Seat Leon 3 5F
Budżet/ile litrów
bez znaczenia / 5l + ewentualne dolewki
Silnik
2.0 TDI CUNA 184 KM 4x4
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0,4
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Motul X-clean
Witam, kupiłem niedawno używany samochód. Według książki samochód miał wymieniany olej co 13 - 16 tys. km. Sprzedawca (salon) przed przekazaniem wymienił olej na świeży Motul X-clean coś tam (o ile wymienił). Jednak chciałbym wykonać wymianę samodzielnie. Jaki olej polecacie do tego samochodu?
Dodam, że zrobiłem nim już około 3400km (2000 km w trasie) i dolałem przez ten okres nieco ponad litr oleju. Silnik nie ma lekkiego życia, mam nieco agresywny styl jazdy. W ciągu roku pokonuję ok. 15 - 20 tys. km. Planuję wymieniać olej maksymalnie co 15 tys. km.

PS: jakiś olej,dodatki niwelujące pobór oleju?
 
Last edited:
Szczerze to nie widzę sensu lania oleju o wyższej lepkości niżxW30. Często oleje z 504/507 mają dość wysoką lepkośc w górnej cześci skali dla danej normy np. Eurol 12,4 a to już prawie 0W40. O naprawdę dobre XW40 z C3 też trudno (Repsol niedostępny Aral też) już taki Eurol czy Ravenol są mocniejsze bazowo i parametrowo.
 
Winne poborowi oleju są pierścienie jedynie remont silnika może coś zdziałać, temat 2.0 184 km jest już dosyć znany na forach.
 
Ponownie odgrzewam z małą aktualizacją. Dla przypomnienia Leon chlał olej, zmienilem olej na LM 5w30 + ceratec poprzedzając płukanka od LM. Po pokonaniu 500 km na bagnecie nic nie ubyło - jak wyżej kolega wspomniał może to zasługa nowego oleju. Aktualnie od wymiany zrobiłem 4 tys km i uzupełniłem przez ten okres około 1,2 litra oleju co daje ok 300ml na 1000km
 
To bardzo dużo, 3l na 10 tys, jedynie pozostaje podejść do problemu od strony mechanicznej, lub dolewać/sprzedać.
 
Wcześniej mu wciągnął 3l na 6 tys.km, więc różnica jest spora. Niech mi ktoś teraz powie, że oleje LM są złe ;).
Ja tam bym na razie dolewał i zbierał na remont silnika. Albo drugi słupek. Jak koledzy wcześniej napisali te silniki piją olej. Co ciekawe 2,0 150 km nie piją.
 
Wcześniej mu wciągnął 3l na 6 tys.km, więc różnica jest spora. Niech mi ktoś teraz powie, że oleje LM są złe ;).
Ja tam bym na razie dolewał i zbierał na remont silnika. Albo drugi słupek. Jak koledzy wcześniej napisali te silniki piją olej. Co ciekawe 2,0 150 km nie piją.
Racja, moja skoda z silnikiem CKFC 150 KM z nalotem 220 tys i od wymiany do wymiany nigdy nie dolane
 
Back
Top