- Marka samochodu
- Seat
- Budżet/ile litrów
- 300/5
- Silnik
- 2.0 TSI DNUC 290KM GPF
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W30 VW 504
Witam, kupiłem taki olej:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Okej, ale czy spełnienie tej normy jest konieczne? Auto nie jest na gwarancji, więc tym się nie przejmujemy. Chodzi mi o to, czy ten spełni zadanie? Ktoś mi to tu kiedyś polecił, kupiłem już jakiś czas temu, dopiero za dwa-trzy tygodnie odbieram auto od lakiernika i będę robił wymianę, ale teraz im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości.Nie spełniają, bo przecież nie ma wymienionej 504 ...
Tak, ale nie mam gwarancji, auto kupiłem powypadkowe z Niemiec, olej też już zakupiłem jakiś czas temu, ale teraz czytam i mam coraz więcej wątpliwości.VW 511.00 nie zastępuje 504.00. Silnikowi krzywdy nie zrobi, ale o gwarancji zapomnij w razie W. Proponowałbym mimo wszystko wymienić ten olej na taki, który normę 504 posiada. Wybór jest ogromny.
Tak, spełni, ale czy to najlepsza lepkość dla tego silnika, to nie wiem.Chodzi mi o to, czy ten spełni zadanie?
Tak, spełni, ale czy to najlepsza lepkość dla tego silnika, to nie wiem.
Na pewno musisz się trzymać normy ogólnej acea C3, bo masz gpf.
Wlej go, przejedź interwał i potem wracamy do doboru oleju.
No bo szkoda by mi było teraz, nawet nie mam gdzie tego oleju sprzedać, tak chyba zrobię, jebnę interwał na 8kkm.Lepkość może być, w tych silnikach przed dołożeniem GPF była dopuszczona norma 502, czyli 5w40.
Generalnie robię około 20-25kkm rocznie, zaleję olej w kwietniu to na październik będzie do wymiany i może wtedy bym zalał 0W30 na zimę i znowu na wiosnę 5W40.Spokojnie, znam takich, co w 2.0 tsi od lat stosują 5w50 i też dają radę. Wlejesz, pojeździsz, poobserwujesz, a później się zgłosisz i coś się dobierze. Akurat idzie ciepła pora roku, to zawsze in plus przy zwiększonej lepkości.
No mówię, u mnie i tak wypadają minimum dwie zmiany, więc nie muszę niczego robić na siłę. Czy w silniku z przebiegiem 7kkm zastosować płukankę? Silnik uruchamiany sporadycznie, od 6 miesięcy nie jeździ.Ochrona to będzie i przy odpowiednim 0w30 latem, ale jak chcesz już stosować wyższą lepkość, to właśnie w okresie letnim będzie to bardziej akceptowalne, niż w mrozy zimą.
Tylko nie do końca wiem czy w tych silnikach bo jednak 190/272 przeszły pewne zmiany konstrukcyjne i jako podstawowa pojawiła się norma 508/509. Ogólnie to VAG zrobił taki bajzel, że czasami nie wiadomo czy 0W20 czy 0W40 powinno być a w ASO po VIN-e olej dobierają i nie zawsze im się zgadza z tym co w książce serwisowej pisze.Lepkość może być, w tych silnikach przed dołożeniem GPF była dopuszczona norma 502, czyli 5w40.
Z serii 200 KM to zrobił?Mam w mieście gościa w Octavii II FL ma 520KM, więc wiem, że te silniki potencjał mają, ja też planuję po jakimś czasie coś tam dłubnąć. No ok to dodatki sobie daruję, płukankę też.