• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon Cupra 290KM GPF Millers EE Performance

Trusky92

Użytkownik
Samochód
Seat Leon Cupra 2020 290KM
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
300/5
Silnik
2.0 TSI DNUC 290KM GPF
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 VW 504
Witam, kupiłem taki olej:

MILLERS EE Performance C3 5w40 5L VW 511 00, VW 502 00 / 505 01, VW 502 00 / 505 00, VW 500 00 / 501 01​

natomiast mam zalecane 0W30 z normą 504, czy normy powyżej spełniają te wymagania? Silnik dosyć wysilony - 2.0 TSI 290KM z GPF'em.
 
Silnik nie wybuchnie, ale w mojej opinii powinieneś trzymać się zaleceń producenta. Jeśli producent dopuszcza tylko 504 00 to pozostają lepkości 0w30 lub 5w30, np OEM VAG 0W30 czy z polskich Orlen MaxExpert V 5w30.
 
VW 511.00 nie zastępuje 504.00. Silnikowi krzywdy nie zrobi, ale o gwarancji zapomnij w razie W. Proponowałbym mimo wszystko wymienić ten olej na taki, który normę 504 posiada. Wybór jest ogromny.
 
Nie spełniają, bo przecież nie ma wymienionej 504 ...
Okej, ale czy spełnienie tej normy jest konieczne? Auto nie jest na gwarancji, więc tym się nie przejmujemy. Chodzi mi o to, czy ten spełni zadanie? Ktoś mi to tu kiedyś polecił, kupiłem już jakiś czas temu, dopiero za dwa-trzy tygodnie odbieram auto od lakiernika i będę robił wymianę, ale teraz im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości.
Post automatically merged:

VW 511.00 nie zastępuje 504.00. Silnikowi krzywdy nie zrobi, ale o gwarancji zapomnij w razie W. Proponowałbym mimo wszystko wymienić ten olej na taki, który normę 504 posiada. Wybór jest ogromny.
Tak, ale nie mam gwarancji, auto kupiłem powypadkowe z Niemiec, olej też już zakupiłem jakiś czas temu, ale teraz czytam i mam coraz więcej wątpliwości.
 
W takim razie to inna sytuacja. Tak, jak pisałem wyżej, krzywdy silnikowi nie zrobi.
 
Chodzi mi o to, czy ten spełni zadanie?
Tak, spełni, ale czy to najlepsza lepkość dla tego silnika, to nie wiem.
Na pewno musisz się trzymać normy ogólnej acea C3, bo masz gpf.
Wlej go, przejedź interwał i potem wracamy do doboru oleju.
 
Lepkość może być, w tych silnikach przed dołożeniem GPF była dopuszczona norma 502, czyli 5w40.
 
Tak, spełni, ale czy to najlepsza lepkość dla tego silnika, to nie wiem.
Na pewno musisz się trzymać normy ogólnej acea C3, bo masz gpf.
Wlej go, przejedź interwał i potem wracamy do doboru oleju.
Lepkość może być, w tych silnikach przed dołożeniem GPF była dopuszczona norma 502, czyli 5w40.
No bo szkoda by mi było teraz, nawet nie mam gdzie tego oleju sprzedać, tak chyba zrobię, jebnę interwał na 8kkm.
Z tego co wiem, dużo osób przechodzi na 5W40, w 2.0 tdi 190km potrafię mieć temperaturę oleju 125~ stopni, jeżdzę agresywnie, więc raczej chodzi mi o wysoki zakres temperatur.
 
Spokojnie, znam takich, co w 2.0 tsi od lat stosują 5w50 i też dają radę. Wlejesz, pojeździsz, poobserwujesz, a później się zgłosisz i coś się dobierze. Akurat idzie ciepła pora roku, to zawsze in plus przy zwiększonej lepkości.
 
Spokojnie, znam takich, co w 2.0 tsi od lat stosują 5w50 i też dają radę. Wlejesz, pojeździsz, poobserwujesz, a później się zgłosisz i coś się dobierze. Akurat idzie ciepła pora roku, to zawsze in plus przy zwiększonej lepkości.
Generalnie robię około 20-25kkm rocznie, zaleję olej w kwietniu to na październik będzie do wymiany i może wtedy bym zalał 0W30 na zimę i znowu na wiosnę 5W40.
Taki też był mój zamysł, że wyjadę autem na wiosnę, więc przyda się lepsza ochrona w wyższych temperaturach.
 
Ochrona to będzie i przy odpowiednim 0w30 latem, ale jak chcesz już stosować wyższą lepkość, to właśnie w okresie letnim będzie to bardziej akceptowalne, niż w mrozy zimą.
 
Ochrona to będzie i przy odpowiednim 0w30 latem, ale jak chcesz już stosować wyższą lepkość, to właśnie w okresie letnim będzie to bardziej akceptowalne, niż w mrozy zimą.
No mówię, u mnie i tak wypadają minimum dwie zmiany, więc nie muszę niczego robić na siłę. Czy w silniku z przebiegiem 7kkm zastosować płukankę? Silnik uruchamiany sporadycznie, od 6 miesięcy nie jeździ.

EDIT: I czy polecisz dodatek jakiś, który nie zaszkodzi GPF? Z tym przebiegiem to z tego co czytałem raczej 9200v2?
 
Last edited:
Płukanka przy tym przebiegu nie jest jakoś specjalnie potrzebna. Z dodatkiem też dałbym sobie spokój. Dolać zawsze możesz, ale na te ok 8 kkm moim zdaniem nie warto. Silnik DNUC owszem ma swoją moc, ale to nie jest jakieś hiper obciążenie. On znosi stage 2 na 400 KM i tu można pochylić się nad dodatkami pokroju ar9200v2.
 
Mam w mieście gościa w Octavii II FL ma 520KM, więc wiem, że te silniki potencjał mają, ja też planuję po jakimś czasie coś tam dłubnąć. No ok to dodatki sobie daruję, płukankę też.
 
Lepkość może być, w tych silnikach przed dołożeniem GPF była dopuszczona norma 502, czyli 5w40.
Tylko nie do końca wiem czy w tych silnikach bo jednak 190/272 przeszły pewne zmiany konstrukcyjne i jako podstawowa pojawiła się norma 508/509. Ogólnie to VAG zrobił taki bajzel, że czasami nie wiadomo czy 0W20 czy 0W40 powinno być a w ASO po VIN-e olej dobierają i nie zawsze im się zgadza z tym co w książce serwisowej pisze.:)
Post automatically merged:

Mam w mieście gościa w Octavii II FL ma 520KM, więc wiem, że te silniki potencjał mają, ja też planuję po jakimś czasie coś tam dłubnąć. No ok to dodatki sobie daruję, płukankę też.
Z serii 200 KM to zrobił?
 
Back
Top