• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Toledo II 1.9 TDI ASV

likefps

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Toledo 1.9 TDI ASV
Marka samochodu
Seat Toledo II
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1.9 TDI
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40, norma 505.00
Jaki olej masz obecnie
PMO 5W40 Extreme
Witam,
Przejrzałem forum odnośnie polecanych olejów. Często pada kilka propozycji: Specol Gold 5W40 lub Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40. Obecnie mam zalany PMO EXTREME 5W40, ale mam takie odczucie, że cały czas na zimnym silniku klepią popychacze mimo tego, że zostały wymienione, wraz z wzrostem temp silnika mniej słychać to klepanie. Chciałem się poradzić czy pozostać przy obecnym czy spróbować Meguin, a może jednak zejść niżej z jakością oleju?
 
Możesz wlać dowolny olej z normą vw505, oparty zarówno na gr III (HC), jak i IV.
Oleje oparte o PAO trochę inaczej przewodzą fale dźwiękowe, stąd wrażenie głośniejszej, a raczej bardziej szorstkiej pracy silnika (taka analogia do rozróżniania barwy głosu innych ludzi przez człowieka).
Proponuję Lotosa 5w40, który jest oparty o III grupę olejów bazowych. Użytkownicy wielokrotnie tutaj zgłaszali "fajną" pracę silników na tym smarowidle - 60PLN/4L.
W najgorszym przypadku potraktujesz go jako płukanka i po 2-3 tys km zmienisz na Meguina, czy tam z powrotem na PMO.
 
To jest silnik na pompie czy PD?
Bo jak PD to nie 505.00 a 505.01.

Zresztą PMO nie ma aprobaty na żadną z nich, a jedynie deklarację producenta.
 
To jest silnik na pompie czy PD?
Bo jak PD to nie 505.00 a 505.01.

Zresztą PMO nie ma aprobaty na żadną z nich, a jedynie deklarację producenta.

Ten silnik jest na pompie
Możesz wlać dowolny olej z normą vw505, oparty zarówno na gr III (HC), jak i IV.
Oleje oparte o PAO trochę inaczej przewodzą fale dźwiękowe, stąd wrażenie głośniejszej, a raczej bardziej szorstkiej pracy silnika (taka analogia do rozróżniania barwy głosu innych ludzi przez człowieka).
Proponuję Lotosa 5w40, który jest oparty o III grupę olejów bazowych. Użytkownicy wielokrotnie tutaj zgłaszali "fajną" pracę silników na tym smarowidle - 60PLN/4L.
W najgorszym przypadku potraktujesz go jako płukanka i po 2-3 tys km zmienisz na Meguina, czy tam z powrotem na PMO.

Ogólnie zależy mi aby motor miał "dobrze" staram się nie dawać mu po garach, wymieniam olej co roku mimo, że nie robię przebiegu 10k. Rozumiem, że to zwykły diesel o prostej konstrukcji i pojedzie na "wszystkim", ale czy oleje na PAO to na ten motor przerost formy nad treścią i nie warto przepłacać ?
 
ale czy oleje na PAO to na ten motor przerost formy nad treścią i nie warto przepłacać ?
To nie tak.
Trzeba naprawdę intensywnej eksploatacji lub eksploatacji w ekstremalnych warunkach, żeby z PAO czerpać korzyści.
Dzisiejsze oleje HC są w znacznym stopniu porównywalne z tymi opartymi o PAO, które nawiasem mówiąc znikają z rynku!
Poleciłbym Lotosa albo Totala 9000 Energy (z normą MB229.5).
Jak jednak masz ochotę na "super olej", to nie ma problemu - lej Meguina albo PMO.
 
Moim zdaniem przy standardowym interwale do 15 tys. i umiarkowanym stylu ekploatacji nie ma wiekszego sensu dopłacać do oleju na IV grupie. Co innego jeśli warunki eksploatacji są trudne a silnik modyfikowany. Wtedy taki olej na pewno ma większy sens. W ASV mamy tylko 5 biegów więc jak ktoś lubi ganiać autostradami (Niemieckimi) z wysokimi prędkościami na obrotach powyżej 3 tys. to mocniejsza baza ma uzasadnienie. Do kręcenia się wokół komina nie bardzo.
 
To nie tak.
Trzeba naprawdę intensywnej eksploatacji lub eksploatacji w ekstremalnych warunkach, żeby z PAO czerpać korzyści.
Dzisiejsze oleje HC są w znacznym stopniu porównywalne z tymi opartymi o PAO, które nawiasem mówiąc znikają z rynku!
Poleciłbym Lotosa albo Totala 9000 Energy (z normą MB229.5).
Jak jednak masz ochotę na "super olej", to nie ma problemu - lej Meguina albo PMO.

Ok dziękuję za odpowiedź.
 
Miałem kiedyś dokładnie takie samo auto z tym samym motorem, lałem mobila 1 new life 0w40 (teraz chyba nazywa się fs) naprzemiennie z motulem x-Max 0w40. Na obu silnik dobrze pracował, a ubytki były zbliżone (ok. litr na 12 tyś. km). Sprzedałem go i jeździ dalej, teraz ma już grubo ponad 400 tys. na blacie :)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 
Kolega ma podobnie teraz jak ja. Ja jeżdżę póki co na Pao, Liqui Moly Synchoil 5w40 w wątku obok też opisałem swoją sytuację i się miotam, ale na dniach muszę zdecydować. Również 1.9 TDI na pompie. Miałem zostać przy LM ale cena zaczęła odstraszać.
 
To nie tak.
Trzeba naprawdę intensywnej eksploatacji lub eksploatacji w ekstremalnych warunkach, żeby z PAO czerpać korzyści.
Dzisiejsze oleje HC są w znacznym stopniu porównywalne z tymi opartymi o PAO, które nawiasem mówiąc znikają z rynku!
Poleciłbym Lotosa albo Totala 9000 Energy (z normą MB229.5).
Jak jednak masz ochotę na "super olej", to nie ma problemu - lej Meguina albo PMO.

Przeczytałem sobie cały wątek o Lotosie: Często opinia jaka się pojawia, że za te pieniądze olej OK. Chwalony przez wschodnich sąsiadów. Czy coś więcej możesz mi powiedzieć o Lotosie czy występuje jeszcze jakiś olej na który warto zwrócić uwagę ?
 
Masz Eurol Super Lite 5W40 czy Specola golda 5W40 -to sprawdzone oleje a kompletna analiza Eurola jest na forum. Tańszym zamiennikiem Synthoila jest Meguin Super Leichtlauf 5w40 - wg. kart to jest to ten sam olej pod inna marką. Z jednej linii produkcyjnej.
Lotos do tego silnika będzie ok.
 
Polecam Ravenol RUP 5w40, oczywiście posiada oficjalną aprobatę VW i oparty na PAO.
Niewiem dlaczego niektórzy na siłę polecają Meguina i do pod każdym zapytaniem
 
Czy coś więcej możesz mi powiedzieć o Lotosie
Olej/e z normą A3/B4 to tzw fullsaps, przeznaczone do starszych już dzisiaj silników bez filtra cząstek stałych (stąd ilość popiołów max 1.6%). Oleje dzisiaj już nie rozwijane. Będą dostępne, dopóki popyt nie spadnie.
Proponowany Lotos, czy Total 9000, to oleje oparte o 3 grupę olejów bazowych, czyli hydrocrack.
Same oliwy są bardzo solidne.
Total 9000 jest bardzo popularny wśród właścicieli Peugeotów. HDI na tym oleju potrafiły przejechać po 700 tys km.
Lotos i inne olej są bardzo do siebie podobne.

czy występuje jeszcze jakiś olej na który warto zwrócić uwagę ?
To cała grupa olejów.
Dla przedziału do 150PLN:
- Lotos 5w40
- Total 9000

- Elf 900 NF
- wspomniane Eurole
- Valvoline MaxLife i Synpower
- Motul X-Cess (pakietowo "bliźniak" Lotosa)
- Shell Helix Ultra - bardzo lubiany tutaj na forum (do TDI bym go osobiście nie zastosował, chociaż ma komplet wymaganych norm)

Olejów droższych raczej nie proponuję, ale nie odradzam.
Nie sądzę, żeby olej za 200PLN miał istotną przewagę nad Lotosem, Totalem, czy innym, jaki proponuję.
To zasadniczo Twoja decyzja ile kasy wydasz.
 
W takim budżecie możesz kupić Orlen MaxExpert C3 5w40 z normą pod pompki, do tego wspomóc go AR9100, który wyciszy klepanie. Cały set można kupić za ok 160-170zł, będziesz miał naprawdę mocną ochronę, czysty silnik i przy okazji przedłużysz życie oleju.
 
Polecam Ravenol RUP 5w40, oczywiście posiada oficjalną aprobatę VW i oparty na PAO.
Niewiem dlaczego niektórzy na siłę polecają Meguina i do pod każdym zapytaniem
RUP grubo przekracza budżet założony przez autora i tak samo jest grubą przesadą do tego silnika. Nikt na siłę nie poleca Meguina, pada jako propozycja, bo jest jednym z najtańszych olejów z tak mocną bazą
 
W takim budżecie możesz kupić Orlen MaxExpert C3 5w40 z normą pod pompki, do tego wspomóc go AR9100, który wyciszy klepanie. Cały set można kupić za ok 160-170zł, będziesz miał naprawdę mocną ochronę, czysty silnik i przy okazji przedłużysz życie oleju.

a czy mogę taką vitaminke zaaplikować razem z np: Lotosem lub Totalem ?

Olej/e z normą A3/B4 to tzw fullsaps, przeznaczone do starszych już dzisiaj silników bez filtra cząstek stałych (stąd ilość popiołów max 1.6%). Oleje dzisiaj już nie rozwijane. Będą dostępne, dopóki popyt nie spadnie.
Proponowany Lotos, czy Total 9000, to oleje oparte o 3 grupę olejów bazowych, czyli hydrocrack.
Same oliwy są bardzo solidne.
Total 9000 jest bardzo popularny wśród właścicieli Peugeotów. HDI na tym oleju potrafiły przejechać po 700 tys km.
Lotos i inne olej są bardzo do siebie podobne.


To cała grupa olejów.
Dla przedziału do 150PLN:
- Lotos 5w40
- Total 9000

- Elf 900 NF
- wspomniane Eurole
- Valvoline MaxLife i Synpower
- Motul X-Cess (pakietowo "bliźniak" Lotosa)
- Shell Helix Ultra - bardzo lubiany tutaj na forum (do TDI bym go osobiście nie zastosował, chociaż ma komplet wymaganych norm)

Olejów droższych raczej nie proponuję, ale nie odradzam.
Nie sądzę, żeby olej za 200PLN miał istotną przewagę nad Lotosem, Totalem, czy innym, jaki proponuję.
To zasadniczo Twoja decyzja ile kasy wydasz.

Dziękuje za informację, Raczej będę decydował się miedzy

- Lotos 5w40
- Total 9000
 
Total 9000 energy z tego co kolega piszę wyżej ma normę mb 229.5, a ten z normą 229.51 posiada ten

Total Quartz Ineo C3 5w40
 
Back
Top