• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Professional

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
Czy ten oleje:
SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AG 5W30

roznia się od siebie oprocz aprobat? w analizach wychodzi to samo a czy moga sie roznic dodatkami ktore nie sa widoczne w analizie? Jesli nie to po co sprzedawac to samo 3x?
 
Nawiązując do tamtego tematu to sprawdziłem karty charakterystyk z pl i są identyczne
 
na rosyjskim forum jest analiza 5w30 ect i 5w30 am-l, można sobie porównać
 
Skoro nie ma tematu dotyczącego stricte marki Shell, to pozwolę sobie kontynuować w tym wątku. Mianowicie ostatnio, jak wiadomo Shell zmienia opakowania i etykiety i tu jeszcze mały szczegół. Dwie bańki HU 5w30 a3/b4, jedna ze stycznia 2020, druga z maja 2020, bańki takie same, etykiety takie same, korki inne. Mają inne uszczelnienie i obrączkę zabezpieczającą oraz samą wysokość. Obie produkcje z Hamburga, nowszy ten z białym uszczelnieniem korka. Zakupione w IC, to tak i formacyjnie, gdyby ktoś podejrzewał podróbki.

20200624_111406.jpg
 



a pytanie czy mogą się różnić dodatkami niewidocznymi w analizie... chyba retoryczne;-)
 
Tu masz wszystkie 5W30
 
Last edited:
Dzięki serdeczne za linki.

Najgorzej z rozczytaniem tej cyrylicy i ogólnym zrozumieniem tego całego języka, szkoda, że nie ma nic po angielsku.
 
Dzięki serdeczne za linki.

Najgorzej z rozczytaniem tej cyrylicy i ogólnym zrozumieniem tego całego języka, szkoda, że nie ma nic po angielsku.
A niektorzy sie jeszcze w szkole uczyli, mimo, że niekoniecznie wiekowi ;-)
 
ja tam się dowiedziałem co chciałem z tłumaczem Google
 
Ja równiez korzystam z chrome, który de facto ma wbudowaną wtyczkę do google translator.
Zresztą, chrome jest własnością google, więc integracja z ich własnymi usługami to "oczywista oczywistość".
 
Wspomagam się translatica.pl czasami i również problemów nie mam ze zrozumieniem tych treści, choć wiadomo że jak sypną żargonem to jest ciężki orzech do zgryzienia.
 
Zgadza się, można użyć wtyczki w Chrome i przetłumaczyć sobie daną treść, gorzej jest z tabelkami, które są w formie obrazka i wtedy to już pies pogrzebany.
 
Jednostki i skróty nazw pierwiastków zazwyczaj są pisane ”normalną" czcionką także też w miarę łatwo można je rozszyfrować
 
Nie bardzo wiedziałem gdzie to pisać więc piszę tutaj. Cały czas jeździłem w swoim prywatnym wozie i firmowym (oba 2.0 tdi) na Totalu LL 5w30. Jak chyba każdy tutaj szukałem czegoś innego, może lepszego. Padło na często polecanego Shell av-l 0w30. I muszę stwierdzić że w moim prywatnym wozie ten olej kompletnie nie zdał egzaminu. Na totalu przy prędkości przelotowej w okolicy 180 (auto używam praktycznie tylko w trasie) miałem temp oleju nie więcej jak 125 stopni. Słuchajcie. Nalałem Shella jakieś 800km temu i przy takich samych prędkościach ~180km/h dochodzi mi temp oleju pod 140 stopni. Taka temp praktycznie dyskwalifikuje ten olej jeśli chodzi o użytkowanie takie jak ja mam. Czyli trasa i wysoki v-max. Temp na zewnątrz była w tę niedzielę niższa niź w sierpniu jak latałem na Totalu. Przy 30+ Shell by mi chyba wyparował...
 
Back
Top