jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza oleju Shell Helix Ultra 5W-30 A3/B4. Analizę ufundowali: @taurus, @jerseyAdmin, @cytrus1989, @Kevin88, @ayway, @Konjio oraz anonimowi darczyńcy. Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Shell Helix Ultra 5W-30
Specyfikacje i dopuszczenia: ACEA A3/B4, API SL, SN
Spełnia wymagania: BMW LL-01, MB 229.5, VW 502/505, RN0700, RN 0710
1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkości zarówno dla 40 jak i 100 stopni celsiusza są w górnym zakresie dla lepkości SAE 30 (9.3-12.5 mm2/s).
2. Indeks lepkości VI – ma typową wartość i mówi o nam stosunkowo niewielkich zmianach lepkości wraz ze zmianami temperatury.
3. Pakiet dodatków oparty o Molibden i Bor. Mo wraz z Fosforem i cynkiem to dodatki przeciwzużyciowe, Bor natomiast to dyspergator pomagający utrzymywać zanieczyszczenia w masie oleju. Proporcje Wapnia i Magnezu sugerują, sugerują, że olej może nie wywoływać zjawiska LSPI, co nie jest typowe dla olejów w klasie A3/B4. Olej oficjalnie nie posiada normy API SN Plus (zawiera test na występowanie LSPI), a producent dostosował pakiet dodatków do aktualnych wymagań rynkowych.
4. TBN jest wysoki, co umożliwi długotrwałe neutralizowanie kwaśnych produktów spalania. Przedkładać to się powinno na dłuższe interwały wymian oleju lub wyższą tolerancje na niższej jakości paliwo.
Podsumowanie: Jest to jeden z nielicznych olejów lepkości 5w30 i klasy jakości ACEA A3/B4. Pakiet dodatków dostosowany do współczesnych obciążonych silników, powinien zapobiegać występowaniu przedwczesnego, niekontrolowanego zapłonu mieszanki. Charakterystyka lepkościowa zawiera się w górnych widełkach dla SAE30, co zapewnić powinno wyższe zabezpieczenie silnika przed zużyciem.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Shell Helix Ultra 5W-30
Specyfikacje i dopuszczenia: ACEA A3/B4, API SL, SN
Spełnia wymagania: BMW LL-01, MB 229.5, VW 502/505, RN0700, RN 0710
1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkości zarówno dla 40 jak i 100 stopni celsiusza są w górnym zakresie dla lepkości SAE 30 (9.3-12.5 mm2/s).
2. Indeks lepkości VI – ma typową wartość i mówi o nam stosunkowo niewielkich zmianach lepkości wraz ze zmianami temperatury.
3. Pakiet dodatków oparty o Molibden i Bor. Mo wraz z Fosforem i cynkiem to dodatki przeciwzużyciowe, Bor natomiast to dyspergator pomagający utrzymywać zanieczyszczenia w masie oleju. Proporcje Wapnia i Magnezu sugerują, sugerują, że olej może nie wywoływać zjawiska LSPI, co nie jest typowe dla olejów w klasie A3/B4. Olej oficjalnie nie posiada normy API SN Plus (zawiera test na występowanie LSPI), a producent dostosował pakiet dodatków do aktualnych wymagań rynkowych.
4. TBN jest wysoki, co umożliwi długotrwałe neutralizowanie kwaśnych produktów spalania. Przedkładać to się powinno na dłuższe interwały wymian oleju lub wyższą tolerancje na niższej jakości paliwo.
Podsumowanie: Jest to jeden z nielicznych olejów lepkości 5w30 i klasy jakości ACEA A3/B4. Pakiet dodatków dostosowany do współczesnych obciążonych silników, powinien zapobiegać występowaniu przedwczesnego, niekontrolowanego zapłonu mieszanki. Charakterystyka lepkościowa zawiera się w górnych widełkach dla SAE30, co zapewnić powinno wyższe zabezpieczenie silnika przed zużyciem.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Last edited: