Cześć. Dostałem właśnie wyniki analizy Amsoila ALM z mojego Galaxy. Generalnie spodziewałem się, że rewelacji nie będzie, bo auto jeździ sporo po mieście i nie miało jeszcze chyba nigdy wymienianych wtryskiwaczy (ma zeszyt napraw prowadzony przez poprzednich właścicieli w Polsce i nie widziałem tam niczego na ten temat)*, ale... chyba jest gorzej niż myślałem :x Stopień rozcieńczenia paliwem nawet mnie jakoś szczególnie nie zdziwił, ale gwałtowny spadek TBN już tak - olej świeży ma TBN 12,5.
* - myślę nad wykonaniem próby przelewowej, tylko muszę zlokalizować w okolicy jakiś serwis, który się tym zajmuje
Swoją drogą, może to być ciekawy punkt zaczepienia dla tych, którzy uważają, że olej tak wysokiej klasy będzie rozwiązaniem wszystkich problemów - no jak widać jednak nie będzie i częstsza wymiana to mus.
Teraz tak: w sierpniu wybieramy się tym autem na urlop, zrobimy tam pewnie ze 2,5-3 tys. km (tym samym roczny przebieg wzrośnie z grubsza o tyle - z ok. 10 do 12-13 tys. km). Waszym zdaniem kolejną analizę (i wymianę) zlecić przed wyjazdem czy po? Przed wyjazdem nie minie jeszcze pół roku od poprzedniej analizy, z drugiej strony wyjazd urlopowy może "zakłamać" (polepszyć) wyniki oleju, który obecnie jest w silniku (w sensie, rozumiem że może np. zmniejszyć się zawartość paliwa w oleju, jeśli by coś odparowało na długich trasach?).
Obecnie zalany jest Eneos X-Prime 0W20. Amsoil do badania był pobierany strzykawką przez otwór bagnetu.
* - myślę nad wykonaniem próby przelewowej, tylko muszę zlokalizować w okolicy jakiś serwis, który się tym zajmuje
Swoją drogą, może to być ciekawy punkt zaczepienia dla tych, którzy uważają, że olej tak wysokiej klasy będzie rozwiązaniem wszystkich problemów - no jak widać jednak nie będzie i częstsza wymiana to mus.
Teraz tak: w sierpniu wybieramy się tym autem na urlop, zrobimy tam pewnie ze 2,5-3 tys. km (tym samym roczny przebieg wzrośnie z grubsza o tyle - z ok. 10 do 12-13 tys. km). Waszym zdaniem kolejną analizę (i wymianę) zlecić przed wyjazdem czy po? Przed wyjazdem nie minie jeszcze pół roku od poprzedniej analizy, z drugiej strony wyjazd urlopowy może "zakłamać" (polepszyć) wyniki oleju, który obecnie jest w silniku (w sensie, rozumiem że może np. zmniejszyć się zawartość paliwa w oleju, jeśli by coś odparowało na długich trasach?).
Obecnie zalany jest Eneos X-Prime 0W20. Amsoil do badania był pobierany strzykawką przez otwór bagnetu.
Attachments
Last edited: