• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil Signature Series 5W20 (ALM), Ford Galaxy 1.6 EcoBoost

wszystko o produkatach Amsoil

Frogozord

Użytkownik
Samochód
Ford Galaxy (WA6) 1.6 EcoBoost 160 KM
Cześć. Dostałem właśnie wyniki analizy Amsoila ALM z mojego Galaxy. Generalnie spodziewałem się, że rewelacji nie będzie, bo auto jeździ sporo po mieście i nie miało jeszcze chyba nigdy wymienianych wtryskiwaczy (ma zeszyt napraw prowadzony przez poprzednich właścicieli w Polsce i nie widziałem tam niczego na ten temat)*, ale... chyba jest gorzej niż myślałem :x Stopień rozcieńczenia paliwem nawet mnie jakoś szczególnie nie zdziwił, ale gwałtowny spadek TBN już tak - olej świeży ma TBN 12,5.

* - myślę nad wykonaniem próby przelewowej, tylko muszę zlokalizować w okolicy jakiś serwis, który się tym zajmuje

Swoją drogą, może to być ciekawy punkt zaczepienia dla tych, którzy uważają, że olej tak wysokiej klasy będzie rozwiązaniem wszystkich problemów - no jak widać jednak nie będzie i częstsza wymiana to mus.

Teraz tak: w sierpniu wybieramy się tym autem na urlop, zrobimy tam pewnie ze 2,5-3 tys. km (tym samym roczny przebieg wzrośnie z grubsza o tyle - z ok. 10 do 12-13 tys. km). Waszym zdaniem kolejną analizę (i wymianę) zlecić przed wyjazdem czy po? Przed wyjazdem nie minie jeszcze pół roku od poprzedniej analizy, z drugiej strony wyjazd urlopowy może "zakłamać" (polepszyć) wyniki oleju, który obecnie jest w silniku (w sensie, rozumiem że może np. zmniejszyć się zawartość paliwa w oleju, jeśli by coś odparowało na długich trasach?).

Obecnie zalany jest Eneos X-Prime 0W20. Amsoil do badania był pobierany strzykawką przez otwór bagnetu.

mzrcDmy.jpeg
 

Attachments

  • 8746-FORD-GALAXY,-2011-E-Z-391894-Sev3.pdf
    112,7 KB · Odwiedzin: 16
Last edited:
TBN może też poleciał przez to paliwo ale to nie jedyna taka analiza. Najlepiej w analizach wypada Specol. Bez jaj, nie widziałem złej analizy Specola , a Amsoila i owszem
 
Tradycyjnie zapytam: jaka była średnia prędkość w tym interwale? Ew. ile godzin pracował ten olej.
Jeśli znane oczywiście.
 
@JohnJohn o ile dobrze pamiętam to średnia prędkość z komputera pokładowego to bodajże 37 km/h, więc niewiele. Dzięki za przypomnienie, zresetuję sobie tę prędkość.

EDIT: 34 km/h, przy czym była resetowana kilka tysięcy kilometrów temu. Ale prawdopodobnie nie różni się znacząco od tej z całego interwału.
 
Last edited:
10400:37=281
10400:34=306

Czyli coś pomiędzy 281, a 306 godzin pracy silnika
 
Pod warunkiem że komputer liczy to właśnie w taki sposób...
Wymieniałem olej w grudniu. Mam takie zboczenie że robię zdjęcia parametrów wyświetlanych przez komputer i teraz zagadka.
Jaka była prędkość średnia obliczona przez komputer po przebiegu 9527km i czasie pracy silnika 235 godzin 33 minuty?
Odpowiedź: 44,7 km/h.
Licząc jak wyżej powinno wyjść 9527:44,7=213 godz.
A odwracając proporcję 9527:235,5=40,45 km/h.
Podpowiedź, komputer w moim samochodzie liczy czas jak tylko ma włączony zapłon. Ale żeby w ciągu 8,5 miesiąca uzbierać 22,5 godz musiałbym mieć włączony zapłon przez ok 40 minut tygodniowo.
Wniosek, życie jest zbyt krótkie żeby bezpiecznie usuwać urządzenia USB i być aptekarzem :)
 
Back
Top