Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
W pasowaniu ciasnym, nie ma ŻADNEGO luzu między elementami, więc nie mogą się przemieszczać względem siebie....ciasne pasowania są w "minusie"?
Czyli tak jak napisałem - luz w minusie. Wymiar zewnętrzny elementu jest większy od wymiaru wewnętrznegoW pasowaniu ciasnym, nie ma ŻADNEGO luzu między elementami
Za bardzo bezpośrednio bierzesz slowo ciasne . W żargonie mechaników oznacza to że luzy da mniejsze niz w silnikach z przed dekady. Fabryki teras używają nowszych obrabiarek CNC.Zaraz padnie stwierdzienie o "ciasnym" pasowaniu.
Dajcie spokoj z tym superciasnym pasowaniem. 0w20 jest dla oszczednosci paliwa a nie dla ciasnego pasowania czy kanalow olejowych.
Zapoznaj się z odpowiednim działem na forum, bo głupoty wypisujesz.0w20 jest dla oszczednosci paliwa a nie dla ciasnego pasowania czy kanalow olejowych.
Nie ja, tylko spora czesc uzytkownikow. I pisalem skad zapewne wzielo sie takie przekonanie.Za bardzo bezpośrednio bierzesz slowo ciasne .
Dluzej.W żargonie mechaników oznacza to że luzy da mniejsze niz w silnikach z przed dekady
Wiekszy luz lozyskowy rzeczywiscie tam wystepuje, ale ma to rowniez wady.Ale luźne pasowania już występują w silnikach rajdowych przerabianych na tor
Nie.P.s widziałeś film prof. Krisa zaproszonego do fabryki Toyoty ?
Bardzo fajnie to opisałeś.Temat rzeka , jeszcze pozostaje owa minimalizacja i nieszczęsne CO2 , oraz oszczędność na materiale . Odlewy z aluminium mają coraz cieńsze ścianki w którym to są coraz mniejsze przekroje kanalików olejowych co za tym idzie olej 0w20 ma większą pompowalność / łatwiejszy przepływ w takich kanalikach niż 5w40.
Pompa oleju ma lżej = niższe straty energi i niższe CO². Większe przepływy = szybsze odprowadzanie ciepla oraz szybsze smarowanie zaraz po uruchomieniu silnika , co jest istotne prze start/stop.
Co jednocześnie podniosło poprzeczkę chemikom\konstruktorom formulacji, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony i jak pokazują testy, takie oleje mogą być zdecydowanie lepszym wyborem os tych starszych formulacji.Ja odnoszę wrażenie , że odkąd UE narzuciła coraz bardziej rygorystyczne wymogi co do emisyjności i co za tym idzie zużycia paliwa, to producenci coraz chętniej stosują "rzadsze" oleje by zredukować opory w silniku (nawet kosztem trwałości) aby urwać każdy miligram na emisji.
Daj jakiś przykład. Z tego co się orientuję, to Europa najpóźniej zaczęła wprowadzać oleje nisko lepkościowe, w USA oleje 0W20 to żadna nowość, a patrząc po ich rynku samochodów, raczej ilością spalanego paliwa szczególnie się jeszcze do niedawna nie przejmowali. O Japonii nie mówiąc, bo kiedy my wchodzimy w SAE20, oni schodzą już i poniżej SAE16 .Bo skoro w chorej unii każą stosowac oleje o mniejszej lepkości a poza nia o wiekszej lepkosci w tych samych silnikach