• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda 120... turbo, skrzynia biegów UN1

Killme

Użytkownik
Samochód
F11 525d, Punto Evo 1.4 MAir, Skoda 120 turbo
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
250zł/5L
Styl jazdy
  1. Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
Silnik
1,4 OHV, trzy podpowy wału, Czechosłowacka konstrukcja
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
rozsądek podpowiada co najmniej 5w50
Jaki olej masz obecnie
Eurol 5w50, Eurol 10w60
Planuje w tym roku wyjechać ponownie, wreszcie po ponad dwóch latach -> inna skrzynia biegów zamiast oryginalnej.
Jest to nietypowa konstrukcja, bo jedyny taki silnik skody na świecie gdzie jest przyrost 60km ->250km.

Gdzie mocy było mniej (202km/268Nm) jeździł na Valvoline 10w60(stara formuła), panewki były idealne ciągle przy rewizjach.
Gdy mocy i momentu przybyło później(243km/330Nm), silnik jeżdżony tylko na Eurolu - 10w60 wlewany na całodniowe zawody na ćwierć mili, później od razu zmiana.
Wszystko inne oprócz zawodów to 50/50 normalna jazda + chwilowo szybciej po obwodnicy.
Na Eurolu panewki ciut gorsze(zdjęcie poniżej), ale w sumie nie ma się czego dziwić bo nastąpił dość znaczny wzrost momentu i należało się tego spodziewać.

Zostać przy Eurolu+Archoil na próbę, czy może coś innego ?

Jeśli można w tym samym temacie - skrzynia biegów transaxle z Renault espace 1 gen V6 - UN1. Zaleca producent tu 75w90, w przyszłości planuję tu chłodnicę oleju też jak miałem w oryginalnej skrzyni. Co tam wlać żeby nie zabiły koszty ?
 

Attachments

  • 95336867_695855551241512_2698253976112988160_n.jpg
    95336867_695855551241512_2698253976112988160_n.jpg
    122,7 KB · Odwiedzin: 105
  • 95321117_695855631241504_3447127403011244032_n.jpg
    95321117_695855631241504_3447127403011244032_n.jpg
    340,2 KB · Odwiedzin: 92
  • 320631770_560648882686122_3646232533562486649_n.jpg
    320631770_560648882686122_3646232533562486649_n.jpg
    673,1 KB · Odwiedzin: 108
  • 162570364_184511843476989_923710308528758909_n.jpg
    162570364_184511843476989_923710308528758909_n.jpg
    234,8 KB · Odwiedzin: 99
Skoro na Valvoline panewki się nie zużywały, to może wróć do tego oleju. Druga sprawa to jakie temperatury osiąga olej w silniku masz możliwość zmierzyć? Może przydała by się chłodnica oleju silnikowego.
 
Może Castrola 10W60 albo Millersa EE spróbuj, cenowo na styk
 
J.w. Castrol Edge Supercar 10w60, taniej Total Quartz Racing 10w60, do skrzyni Mobil Mobilube 1 SHC 75w90, Elf Tranself Syn FE 75w90.
 
Olejów 10W60 trochę jest, ale też nie jest to zbyt szeroki wachlarz. Warty uwagi, a rzadko polecany jest tez Shell Helix Ultra Racing 10W60. Jeśli chcesz lać siuwaksy w celu ochrony to może Oilsyn Nano C5?
 
Last edited:
A może rycynowy od Millersa wlać, skoro tylko torowa jazda?
 
@Mateusz.Z. - Nie zużywały bo koksu było sporo mniej, ale do wypróbowania. Parę lat wstecz było głośno że Valvo "pogorszyło" tego 10w60. Sam coś pamiętam że w pewnym momencie zmienił się zapach tego oleju.
Chłodnica oleju jest. Temperatura max 110 stopni mierzona z tyłu miski

@lipuś - jakoś mam awersje do Castrola ale rozważę
@Noel - kiedyś słyszałem o tym Elfie ze dobry. Musze jeszcze poczytać co francuzi stosują tam aktualnie i też za wielką wodą, bo skrzynia używana do wszelkich replik Forda gt40
@DaroZS - Jak już całość będzie jeździc to pewnie spróbuję tego Oilsyn.

Zapomniałem dodać, że silnik sporą część czasu jeździ z dodatkiem etanolu w paliwie, ale to max 35% więc cos jest bardziej rozrzedzany olej przez paliwo na zimnym
 
Cb-40 działa z turbosprężarkami? głównie do metanolu widzę z opisu, chociaż ogólnie o alkoholach też wspominają. No i pewnie drogo..
 
A co powiecie na vr1 20w50?. Minerał na którym w stanach jeżdżą silniki po 2000km i kręcone 11 krpm.
Bardzo chwalony za dodatki - cynk.
Pytanie tylko czy ten olej w USA i dostępny u nas to jedno a to samo..
 
Back
Top