- Marka samochodu
- Skoda
- Budżet/ile litrów
- 250zł/5L
- Styl jazdy
- Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
- Silnik
- 1,4 OHV, trzy podpowy wału, Czechosłowacka konstrukcja
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- rozsądek podpowiada co najmniej 5w50
- Jaki olej masz obecnie
- Eurol 5w50, Eurol 10w60
Planuje w tym roku wyjechać ponownie, wreszcie po ponad dwóch latach -> inna skrzynia biegów zamiast oryginalnej.
Jest to nietypowa konstrukcja, bo jedyny taki silnik skody na świecie gdzie jest przyrost 60km ->250km.
Gdzie mocy było mniej (202km/268Nm) jeździł na Valvoline 10w60(stara formuła), panewki były idealne ciągle przy rewizjach.
Gdy mocy i momentu przybyło później(243km/330Nm), silnik jeżdżony tylko na Eurolu - 10w60 wlewany na całodniowe zawody na ćwierć mili, później od razu zmiana.
Wszystko inne oprócz zawodów to 50/50 normalna jazda + chwilowo szybciej po obwodnicy.
Na Eurolu panewki ciut gorsze(zdjęcie poniżej), ale w sumie nie ma się czego dziwić bo nastąpił dość znaczny wzrost momentu i należało się tego spodziewać.
Zostać przy Eurolu+Archoil na próbę, czy może coś innego ?
Jeśli można w tym samym temacie - skrzynia biegów transaxle z Renault espace 1 gen V6 - UN1. Zaleca producent tu 75w90, w przyszłości planuję tu chłodnicę oleju też jak miałem w oryginalnej skrzyni. Co tam wlać żeby nie zabiły koszty ?
Jest to nietypowa konstrukcja, bo jedyny taki silnik skody na świecie gdzie jest przyrost 60km ->250km.
Gdzie mocy było mniej (202km/268Nm) jeździł na Valvoline 10w60(stara formuła), panewki były idealne ciągle przy rewizjach.
Gdy mocy i momentu przybyło później(243km/330Nm), silnik jeżdżony tylko na Eurolu - 10w60 wlewany na całodniowe zawody na ćwierć mili, później od razu zmiana.
Wszystko inne oprócz zawodów to 50/50 normalna jazda + chwilowo szybciej po obwodnicy.
Na Eurolu panewki ciut gorsze(zdjęcie poniżej), ale w sumie nie ma się czego dziwić bo nastąpił dość znaczny wzrost momentu i należało się tego spodziewać.
Zostać przy Eurolu+Archoil na próbę, czy może coś innego ?
Jeśli można w tym samym temacie - skrzynia biegów transaxle z Renault espace 1 gen V6 - UN1. Zaleca producent tu 75w90, w przyszłości planuję tu chłodnicę oleju też jak miałem w oryginalnej skrzyni. Co tam wlać żeby nie zabiły koszty ?
Attachments
-
95336867_695855551241512_2698253976112988160_n.jpg122,7 KB · Odwiedzin: 105
-
95321117_695855631241504_3447127403011244032_n.jpg340,2 KB · Odwiedzin: 92
-
320631770_560648882686122_3646232533562486649_n.jpg673,1 KB · Odwiedzin: 108
-
162570364_184511843476989_923710308528758909_n.jpg234,8 KB · Odwiedzin: 99