• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Citigo 1.0 44 kW

Kennoway

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda, Citigo, 1,0 60KM
Marka samochodu
Skoda Citigo
Budżet/ile litrów
4 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.0 44 kW w gazie
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502.00
Witam,
Kupiłem Skoda Citigo 1.0 44 kW z 2017 r. z gazie i planuję wymianę oleju silnikowego i innych płynów eksploatacyjnych. Poprzedni właściciel nie pamiętał jaki olej był zalany do silnika i kiedy to było... W instrukcji obsługi samochodu wyczytałem, że norma producenta dla tego modelu auta to VW 502.00. Wyczytałem na forum Skody, że polecają olej 0W-40 tylko nie wiem czy warto tego typu olej zalać do auta które ma na liczniku blisko 300 tys. km.
Proszę o jakieś sugestie co do wyboru oleju. Nie zależy mi na tym aby zaoszczędzić jakieś 30 zł na 4 l oleju. Chcę zdroworozsądkowo podejść do tematu i liczę na Waszą pomoc
 
na liczniku blisko 300 tys. km.
Co to ma do rzeczy? Ogólnie faktycznie 0w40 wydaje mi się być przerostem formy nad treścią, ale nie widzę związku z przebiegiem auta.
 
Lotos Synthetic 5w40

Do starego oleju płukanka postojowa, ja polecam AR2820, a do nowego możesz wrzucić płukankę długodystansową Oilsyn skoro historia serwisowa nieznana.
 
Co to ma do rzeczy? Ogólnie faktycznie 0w40 wydaje mi się być przerostem formy nad treścią, ale nie widzę związku z przebiegiem auta.
Zdaję sobie sprawę z tego, że przebieg nie ma większego znaczenia. Chciałem tylko podkreślić, że nie wiem co było lane w silnik do tej pory a jest już na nim masa km przejechanych.
To jest moje pierwsze prywatne auto i chce zadbać o nie odpowiednio. Do tej pory w takie rzeczy jak olej mnie nie interesowały bo auta nie należały do mnie tylko byłem ich użytkownikiem. Teraz chce z głową podejść do tego tematu dlatego napisałem post licząc na sensowną radę na wartościowy olej do tego auta.
 
Czytam po raz kolejny co piszesz i nie wiem o co Tobie chodzi

Chcesz zadbać ale szkoda Ci kupić

Olejem przebiegu na liczniku nie zmniejszysz, zużycia silnika nie cofniesz i ja to rozumiem ale czy emerytowi już nie należy się szyneczka, bo zaraz do piachu?
 
Nie jest mi szkoda kupić chce wiedzieć tylko czy coś ma sens czy nie. Nic nigdzie nie napisałem o cenie oleju, tym bardziej, że chce zaoszczędzić. Jest zupełnie odwrotnie. Zupełnie nie zależy mi na oszczędzaniu, ale nie chce kupić najdroższego oleju tylko dlatego, że jest najdroższy. Jeżeli 0W-40 warto wlać to liczę na jakąś propozycję. O to pytam...
 
Last edited:
Wg mnie 0W40 Castrol Edge czy Mobil 1 FS zawsze warto. Ceny nie są z kosmosu choć pewnie to droższe oleje niż Lotos.
 
Ja bym brał Shell Helix Ultra 5w40, a jeżeli taniej to Lotos 5w40.

Nie widzę konieczności stosowania 0w40
 
Skup się przede wszystkim na tym, żeby wypłukać z tego silnika co tylko się da. To, że poprzedni właściciel Ci powiedział, że nie wie kiedy ostatnio wymieniał olej dobrze nie wróży. Ale z drugiej strony podobno te jednostki są debiloodporne, więc może być OK. W sumie można zalać to 0W40. Lepszy będzie zimny start.
 
Widzę, że muszę się skupić na płukance. Wybrać tą proponowaną przez orzeszpole?
Lotos Synthetic 5w40

Do starego oleju płukanka postojowa, ja polecam AR2820, a do nowego możesz wrzucić płukankę długodystansową Oilsyn skoro historia serwisowa nieznana.
Post automatically merged:

Byłem nastawiony na to aby wybrać 0w40 ale Twoja odpowiedź zbiła mnie z tropu... :oops:
 
Nie kazdy potrafi to zrozumiec. Napisze w duzym skrocie:

Jak chcesz uzyskac, potocznie okreslajac to "lepsze zimne starty" to musisz opierac sie o inne parametry oleju tzn. KV0°C, Brookfield itp. A najlepsze beda SAE 0W-16, 20. Przy takim 0W/5W-40 np. KV0°C bedzie praktycznie dwukrotnie wyzsza, taka lepkosc w duzej mierze jest nadmierna.

Tutaj.
 
Po ludzku - zimne starty na 0w40 będą nieco lepsze niż na 5W40, porównywalne do startów na 5w30. Lepkość letnia ma znaczenie w kontekście KV0stC. Oczywiście trzeba by porównywać konkretne oleje, a nie klasy lepkości. wymienone przeze mnie oleje Castrol i Mobil1 mają dość niskie KV40 co za tym idzie KV0 też będzie odpowiednio niskie w porównaniu do np takiego Totala 5W40
 
zimne starty na 0w40 będą nieco lepsze niż na 5W40
Powtarzam po raz kolejny...NIE!

Roznica praktycznie nie bedzie zauwazalna. KV0°C jest ulatwieniem. Zapomnialem dopisac o bardzo istotnym tescie w celu okreslenia granicy plastycznosci czyli ASTM D4684!

Dodatkowo VI, CCS w ROZNYCH temperaturach oraz typowo zimowy olej warto miec z gr. IV/GTL.
 
Nie sa moje, nie wprowadzilem ich. Po to sa te dane, testy itp. aby okreslic plastycznosc i lepkosc olejow w roznych temperaturach. Przykro mi, ze nie potrafisz tego zrozumiec.
 
Back
Top