W instrukcji powinieneś mieć informacje co do oleju i norm jakie musi spełniać. A ostatnich stronach nie ma? Tam zazwyczaj podana parametry techniczne i rodzaje płynów jakie trzeba stosować.
Często jest tak, że producent zaleca kilka lepkości oleju a wynika to np z tego, że samochody są produkowane na różne rynki. W klimacie gdzie temperatury są rzędu -20 czy -30 stopni będzie zalecany inny olej niż w gorącym Egipcie
W tym przypadku zmiana chyba podyktowana jest eko-normami. VAG w zeszłym roku okroił kilka jednostek z mocy i zmienił zalecenia co oleju być może właśnie z uwagi na normy. Nawet Audi w RS przeszło na 0w20
Millers EE: http://oilserwis.pl/millers-oils-ee-longlife-c3-5w30-5l.html ?? Teoretycznie w 200 złotych za 4l dałoby radę dostać Motula 300V 5W-30, ale tutaj ASO będzie kręcić nosem ze względu na brak aprobat, a szkoda narobić sobie kłopotów z gwarancją.
Norma VAG nie określa lepkości - w 502.00 są zarówno 5w40/0w40/0w30 a w 504.00 są 5w30/0w30. Wyjątek to 508.00 - tam tylko 0w20, ale to młoda norma wszystko jeszcze się może zmienić. Z tych trzech stawiam na Ravenola VMP - jeden z najlepszych w tej normie. Biorąc pod uwagę warunki jazdy i silnik, wziąłbym pod uwagę 0w z przodu, i pamiętałbym o częstszych wymianach oleju, żaden nie da rady 30 kkm, a i 15kkm w mieście to też wyzwanie.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.