• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 2.0 FSI 150KM

suhotnik

Nowy użytkownik
Samochód
Ovtavia II - 2.0 FSI
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
400/5l
Styl jazdy
Silnik
FSI 2.0 BVY
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba 5W30
Cześć.
Kupiłem Octavię II z silnikiem 2.0 FSI.
Jaki polecacie olej?
I ew. czy robić płukankę przed wymianą oleju?
 
Jeśli pojazd świeżo kupiony to według mnie sensowną opcją jest płukanka na jakiś wydłużony czas typu 30-40 minut z podbijaniem obrotów do 3-4k i niedrogi olej 504/507, typu Lotos, Orlen czy Specol. Podejrzewam, że jak do większości VAGów z tego okresu idzie tam właśnie 504/507, ale mógłbyś chociaż się wysilić i zajrzeć do instrukcji, jeśli nie masz swojej to pewnie da się ją znaleźć w Internecie. Biedy nie narobisz, a przez pierwszy interwał będzie można się co nieco dowiedzieć o kondycji silnika i później można kombinować z czymś droższym, jeśli OPie masz taką potrzebę, w mojej opinii, kompletnie nieuzasadnioną.
 
Last edited:
Panowie, napisałęm max cenę jaką mogę (nie muszę) wydać na olej, takie było pytanie w ankiecie...
Nie chcę kupować najtańszego Lotosa czy Castrola, nie mam do nich przekonania.
Myślę o Millersie.
Dlatego zadałem tu pytanie. Myślałem, że dacie jakieś konkrety a nie bijecie pianę nad tym, że chcę wydać tyle pieniędzy... Dobrze, że nie dostałem bana za tę cenę :oops:
 
No widzisz, a forum do lotosa, orlena ma przekonanie. :)

Millersy np. serii trident nie są specjalnie lepsze od ww a przepłacone za markę i import z uk.
 
Nie chcę kupować najtańszego Lotosa czy Castrola, nie mam do nich przekonania.
To błąd. Ale jak ja to mówię - twoja kasa i wara innym od niej. Zatem może coś z Revline? Trochę ponad założony budżet wyjdzie, ale będziesz przekonany. Wszak olej po 100/litr musi być ok.
 
Zacznij najpierw od płukanki a potem polecam jakikolwiek olej z normą z płukanka długodystansową Oilsyn i dopiero olej docelowy. W tym silniku nie ma sensu wydawania nie wiadomo ile na olej bo niewiele to zmieni. Jak chcesz coś dobrego to Mobil 1 ESP 5W30 będzie ok. a jak coś innego to sprawdzony Eurol Synthence FS 0W30. Ale Orlen/Specol/Lotos też będą wystarczające.
 
nie mam do nich przekonania
Myślałem, że dacie jakieś konkrety a nie bijecie pianę
To sobie sam dobierz olej, nikt ci nie broni wydawać ponad 100zł/litr. Wchodzisz na forum olejowe, które ma szeroką gamę przeanalizowanych środków smarnych i są tu ludzie, którzy naprawdę wiedzą o czym mówią, polecają ci oleje na których jeździ mnóstwo samochodów i są w świetnym stanie, ale ty wolisz wydać 2x więcej na to samo tylko z logo innego producenta. A jak się okaże, że silnik to kompletny śmietnik który zżera litr na 1000km, to dalej będziesz lać tego millersa czy meguina? Bo lotosowi nie ufasz? Ja też nie ufałem tanim olejom, po lekturze tego forum i zdobyciu choćby najbardziej podstawowej wiedzy nt. środków smarnych, nie mam żadnych oporów przed laniem olejów o połowę tańszych od markowych, będącym niemalże tym samym produktem. Twoje auto i twoja kasa, ale uważam że wjeżdżanie na forumowiczów za polecanie tanich olei do silnika w niewiadomym stanie jest co najmniej uwłaczające.
 
Zacząłbym od dobrej płukanki. Jak dobrze pamiętam te silniki mają problem z gromadzącym się nagarem więc użyłbym coś jeszcze na tłoki z góry. Jeżeli chodzi o olej to wybrałbym coś z wysokim TBN, nie patrząc na normy.
 
Jedź do warsztatu niech odkręcą świecę i już nalot na elektrodach powie czy spala olej. Warsztat ma kamerę inspekcyjną może wsadzić do komory spalania sonde i zobaczy zawory, czy trzonki są oblepione skwarkami ze spływającego oleju z uszczelniaczy trzonków zaworowych , bo tam głownie zaczyna się agonia i pobór oleju .
Problemem jest , że serwis tych aut w DE i w Swiss był co 30 tys km i to dobija silniki.
Sprawdzić zawory, nagar, ciśnienie sprężania, kąty korekty wtrysku, kąt wyprzedzenia wałka rozrządu.
To już bardzo dużo powie o stanie silnika, może być calkiem dobrze.

P.s. oni tu tak mają, że się kłucą o bzdury , mnie sie też czepiają, ba wyzywaja jeszcze , żenada.

Olej to lepiej zmieniać częściej ze średnią ceną , a nadal o dobrych parametrach, niż drogi, a intrwały wydłużać.

Wiele badań, z różnych źródeł pokazuje, że po 10 tys km już oleje mają degradację lepkości o 15% i , że 10 tys km już jest za długo.
Pamietaj , że Turbo dodatkowo obciąża silnik i olej.

Ja zamiast kupować Honda 2.0 0w20 za 400zł wybrałem Shell 0w20 SP za 200 zl i zmieniam Co 10 tys +/-2 , a silnik wolnossący.
Obecne silniki dolewają więcej lub mniej benzynę i to też wpływa na degradację parametrów oleju . Z czasem sam zobaczysz ...powąchaj bagnet, a jeśli dokładnie chcesz wiedzieć to wyślij próbke do analizy.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@suhotnik sprzedawcę czego? Wielu producentów, jak Eurol, Shell, Gulf, Castrol, Orlen, Valvoline, mają swoje oficjalne sklepy na znanym portalu. Poza tym, kupując olej z każdej większej hurtowni, a nie byle taniej ze stodoły od Józka z Pierdziszewa, trafienie na jakiś lewy olej to naprawdę jak wygrana w totka, lata 90' już dawno odeszły w niepamięć.

Poza tym, w regulaminie forum widnieje zapis, że nie poruszamy bezpośrednio tematów źródła zakupu olejów.
 
Tak dla ścisłości to trochę poniosła Cię fantazja z tymi oficjalnymi sklepami producentów. Nie są to sklepy producentów a co najwyżej dystrybutorów, którzy mają autoryzację na dana markę nadana przez allegro. W przypadku Eurola takiej autoryzacji nie ma nikt.
 
W przypadku Eurola takiej autoryzacji nie ma nikt.
Jest co najmniej dwóch użytkowników, będącymi dystrybutorami tych marek, że nie mają znaczka przy nazwie...wystarczy trochę poszukać i zweryfikować temat...czepiasz się pierdół na siłę, istnieje oficjalna sieć dystrybucji u której można oleje danej marki zakupić, które oficjalnie sygnowane są logiem producenta, uważasz, że nie jest to pewne źródło zakupu oleju danej marki? ;)
 
Zawsze można kupić u Tomka :)
 
Jest co najmniej dwóch użytkowników, będącymi dystrybutorami tych marek, że nie mają znaczka przy nazwie...wystarczy trochę poszukać i zweryfikować temat...czepiasz się pierdół na siłę, istnieje oficjalna sieć dystrybucji u której można oleje danej marki zakupić, które oficjalnie sygnowane są logiem producenta, uważasz, że nie jest to pewne źródło zakupu oleju danej marki? ;)
Nie czepiam się pierdoł tylko doprecyzowuje wypowiedz bo wiem z praktyki jak to wygląda od drugiej strony. Praktycznie każda marka ma swoją sieć dystrybucji i istnieje wielu zarówno dystrybutorów jak i sprzedawców, których można nazwać oficjalnymi. W różnych markach różnie to wygląda ale w przypadku wielu marek w tym Eurola każdy sprzedający czy na allegro czy nie na allegro jest autoryzowanym sprzedawcą bo ma towar z oficjalnej sieci dystrybucji zakupiony bądź bezpośrednio u Importera bądź od dystrybutora/dystrybutora regionalnego. Co do sprawdzania sieci dystrybutorów na stronie danej marki/importera to jest to na pewno jakiś sposób ale z praktyki wiem, że po pierwsze aktualność i kompletność tych list pozostawia często wiele do życzenia (sam nie wiem na jakich listach jestem a na jakich nie) a po drugie w przypadku tych wielkich producentów to będą to tylko główni dystrybutorzy, których może wogóle nie być na allegro wiec sprzedających możemy wogóle nie znaleść na liście. W wielu (moze nawet wiekszości) przypadków dystrybutorem badź sprzedawcą zostaje się bez konieczności podpisywania umów a certyfikaty autoryzowanego dystrybutora czy sprzedawcy są wystawiane (o ile wogóle) zazwyczaj na prośbę zainteresowanego, który chce się bardziej uwiarygodnić.
Wg. mnie dobrym sposobem weryfikacji sprzedawcy jeśli mamy wątpliwości bądź chcemy się upewnić jest wykonanie telefonu do niego i zapytanie o to wprost. Uczciwy sprzedawca nie będzie kręcił choć oczywiscie niekoniecznie powie nam wszystko wprost. Drugi sposób to telefon do importera z zapytaniem o konkretnego sprzedawcę. Tylko tu uwaga. Jak zapytamy o Mobila, Castrola, Elfa/Totala, Motula czy kilka innych marek to niekoniecznie coś się dowiemy bo sieć dystrybucji jest tak rozbudowana i oparta o takich dystrybutorów jak Elit czy Inter Cars, że trudno ustalić wszystkich sprzedawców. W przypadku "mniejszych marek" jak np. Eurol, Penrite, Neste, Meguin i kilku innych jest dużo prościej bo importer/oficjalny dystrybutor na Polskę będzie lepiej znał swoją sieć sprzedaży i swoich dystrybutorów/sprzedawców w szczególności jeśli biorą od niego towar bezpośrednio.
 
Back
Top