• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 3 2015 1.6 TDI CXXB

Cool

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 3 1.6 tdi CXXB
Marka samochodu
Skoda Octavia 3
Budżet/ile litrów
200 złotych 4.6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 TDI CXXB
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem, świeży zakup.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witam, szukam polecanego oleju do tego silnika. Na temat obecnie wlanego wiem tylko tyle co z zawieszki i jak również widać za często to on chyba nie był zmieniany, czy w tym przypadku warto zastosować płukankę i jaką byście polecili?
 

Attachments

  • IMG_20240121_120312090.jpg
    IMG_20240121_120312090.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 96
Last edited by a moderator:
Zapewne to był Castrol LL 5w30 bardzo często zalewny do TDIkow.
 
Kupuj oem vag inaczej shell avl 0w30 504/507 na alle jest oficjalny dystrybutor shella w tej cenie co masz budżet to śmiało kupujesz 5l. A co do oleju to bdb analiza jest na forum. Jedynie co to z km go potrafi ubywać trochę.
Ewentualnie coś naszego Orlen max expert V 504/507 tylo musiałbyś kupić 4+1 co i tak wyjdzie korzystniej niż shell 5l a jedno i drugie dobre:)
A co do płukanki to warto ja sam robię co druga wymianę oleju Oilsyn ReleaseTech Power Flush bądź k2 co mi zawieje.
 
Orlen Max Expert V lub Lotos Synthetic 504/507 z Polskich, bdb oleje cena/jakość. Z zagranicznych Texaco Havoline Pro Ds V, Eurol Syntence, Mobil 1 ESP. Płukanki Liqui Moly Engine Flush lub Archoil AR2820.
 
Do polecanych wyżej można jeszcze dodać Fuchs Titan XLT GT1 C3 5w30, 5 litrów kupisz za około 140 zł. Płukanka wedle uznania możesz użyć od najtańszych K2/Mannol/Moje Auto po droższe Archoil/Oilsyn/Xado.
 
Można wziąć pod uwagę tego Fuchsa, lekko nagiąć budżet o ok. 30 zł i dokupić do niego Archoil AR9100
 
W sumie dobrze wypada też specol 504/507. Tzn. są zadowoleni użytkownicy, dobrze wypadł w laboratorium.
 
Można również zostać na Castrol Edge LL. Volkswagen razem z BP opracowywał normy 504, 507
 
Tylko ten olej kosztuje 40-50 zł/litr.
 
Może jest lekko ponad załadany budżet ale to już niech OP oceni. Mi chodzi o to, że po za ceną nie ma co z góry odrzucać Castrola i przedstawiać go jako samo zło. Osobiście kibicuję Orlenowi, Totalowi/ Elf LLX i Q8 formula prestige V.

I jeszcze o Texaco Pro DS V zapomniałem 😉
 
Nie spodziewałem się tak licznych odpowiedzi a w szczególności tylu propozycji. Teraz to dopiero będę miał dylemat który wybrać ale już wiem czego szukać, dzięki wielkie.
 
Jak będziesz miał kilku faworytów i ciężko Ci będzie podjąć decyzję, to napisz. Postaramy się pomóc podając przy tym merytoryczne argumenty :)
 
Jedynym merytorycznym argumentem będzie cena - reszta to subiektywne opinie . Np jeden będzie polecał dany olej, a drugi napisze, że na nim łapie wysokie temperatury. Nie przesadzajmy z tą merytoryką - chodzi o to aby napisać uzasadnienie, a nie rzucać listę propozycji bez jakiegokolwiek komentarza
 
Osobiście skłaniam się ku Orlen Platinum Max Expert V, Elf Evolution Full Tech LLX, Eurol Syntence FS (0w30 czy 5w30?) lub Castrol Edge Titanium FST LL z tym, że nie jestem pewien czy dobre wybrałem bo pełne nazwy są inne od kolegów propozycji.
 
Back
Top