- Marka samochodu
- Skoda Octavia 3FL
- Budżet/ile litrów
- 250/5l
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.4 TSI 150KM
- Data produkcji
- 2017
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 508.00 (ewentualnie 504.00)
- Jaki olej masz obecnie
- Castrol 5W30 (z ASO)
Witam serdecznie,
Jestem posiadaczem Octavii 3 FL 1.4 TSI 150KM rocznik 2017r. Przebieg symboliczny - 28 tys. km.
Wg instrukcji norma oleju dla mojego egzemplarza to VW 508.00 (ewentualnie 504.00 z informacją, że z olejem tej klasy mogą pogorszyć się wyniki emisji spalin).
W związku z powyższym zakładam, że fabrycznie był zalany 0W20.
Przez 4 lata w ASO (2 wymiany oleju) lali Castrola 5W30 (czyli norma 504.00), bo "do tych silników tylko to leją" i poza tym podobno po VINie im tak wychodzi...
Gwarancja się skończyła i chciałbym jak najlepiej dobrać olej na kolejną wymianę.
Chciałbym się dowiedzieć:
Jestem posiadaczem Octavii 3 FL 1.4 TSI 150KM rocznik 2017r. Przebieg symboliczny - 28 tys. km.
Wg instrukcji norma oleju dla mojego egzemplarza to VW 508.00 (ewentualnie 504.00 z informacją, że z olejem tej klasy mogą pogorszyć się wyniki emisji spalin).
W związku z powyższym zakładam, że fabrycznie był zalany 0W20.
Przez 4 lata w ASO (2 wymiany oleju) lali Castrola 5W30 (czyli norma 504.00), bo "do tych silników tylko to leją" i poza tym podobno po VINie im tak wychodzi...
Gwarancja się skończyła i chciałbym jak najlepiej dobrać olej na kolejną wymianę.
Chciałbym się dowiedzieć:
- jaka norma dla tego silnika powinna być używana: 504.00 czy 508.00? Dodam, że samochód jest garażowany w domu i pracy, więc bardzo rzadko odczuwa duże mrozy (jeżeli to ma znaczenie przy wyborze normy...)
- czy w przypadku seryjnego 1.4 TSI zarzynanego małymi przebiegami ok. 7tys km rocznie w 95% po mieście (10km dziennie w korkach) stosowanie olejów wyższej klasy proponowanych na tym forum (Ravenol, Eurol, itp) jest zalecane, czy zostać przy obecnej półce?
- czy lepsze oleje rzeczywiście mogą w tym silniku spowodować jego cichszą pracę oraz mniej odczuwalny metaliczny odgłos słyszany na zimym silniku (takie informacje znalazłem w sieci)?
- co sądzicie o takim zestawieniu znalezionym na forum skody? można się tym podeprzeć przy wyborze?
Last edited: